נציג היועמ"ש: "אין עילה לפסול את בן דהן" - סרוגים

נציג היועמ"ש: "אין עילה לפסול את בן דהן"

נציג היועמ"ש אמר הערב בדיון על שיריונו של הרב אלי בן דהן בליכוד כי אין סיבה לפסול אותו מהתמודדות בבחירות: "זה בלוק של שתי מפלגות, ולא חיה נדירה בחיים הפוליטיים"

author-image
נציג היועמ"ש: "אין עילה לפסול את בן דהן"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

נציג היועץ המשפטי לממשלה אמר הערב (שלישי) במהלך הדיון בעתירה הקוראת לפסול את שריונו של הרב אלי בן דהן בליכוד כי אין סיבה לפסול את השריון ולמנוע מבן דהן להתמודד בבחירות הקרובות. זו הפעם הראשונה שבה היועמ"ש מתבטא בנושא.

את העמדה הביא עו"ד אבי בוסקילה, נציג מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה, בפני יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר. "אין עילה לפסילת בן דהן מלהתמודד בבחירות הקרובות לכנסת" אמר. "יש כאן הסכם שהחוק לא מונע אותו, ואין בו פסול מבחינת דיני הבחירות. חוקי הבחירות מאפשרים ריצה במערך משותף, ולא מצאנו עילה לפסילה".

לדבריו, האיחוד המוצע בין מפלגת הליכוד ומפלגת אח"י, שבוצעה כדי להבטיח את שריונו של בן דהן, אינו מהווה מהלך בלתי חוקי. "זה בלוק של שתי מפלגות, ולא חיה נדירה בחיים הפוליטיים.  היו תקדימים מעולם" טען.

על הטענה כי בן דהן צפוי להתפצל מהליכוד לאחר הבחירות ולחזור למפלגת הבית היהודי נאמר כי "בן דהן יהיה רשאי להתפצל בכנסת הבאה, ומה יהיה בבוא העת- אלו טענות מוקדמות".

כזכור, בשבוע שעבר התנועה לאיכות השלטון פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את מועמדותו של אלי בן דהן מטעם הליכוד, אשר נקבעה כחלק מההסכם בין ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הבית היהודי בתמורה לאיחוד במפלגות הימין. כדי למנוע עתירות נוספות נגד השריון, הליכוד והבית היהודי לקחו את מפלגת אח"י- ארץ,חברה,יהדות של אפי איתם. היא הועברה לבן דהן (שהתפטר מהבית היהודי) ועשה איחוד מפלגות עם הליכוד- במטרה למנוע עתירה נגד השריון בתואנה שהוא לא חוקי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
היה נהג
אריאל טל | 19-03-2019 9:47
נטול השכלה היה נהג ויהיה ראש ממשלה. כולכם הזויים