בעקבות כישלון הפסגה: צפון קוריאה החלה לשחזר אתרי טילים

בעקבות כישלון הפסגה: צפון קוריאה החלה לשחזר אתרי טילים

לאחר שהפסגה של הנשיא טראמפ וקים ג'ונג און הסתיימה ללא הסכם, סוכנויות המודיעין בדרום קוריאה טענו כי צפון קוריאה החלה בשחזור אתרי שיגור טילים שנהרסו כחלק מהמהלך לפירוק מנשק גרעיני

לאחר הפסגה: צפון קוריאה החלה לשחזר אתרי טילים
  (צילום: דוברות הבית הלבן)

סוכניות המודיעין של דרום קוריאה דיווחו הערב (רביעי) כי הבחינו בסימנים המעידים שצפון קוריאה החלה בשחזור של אתרי שיגור הטילים בדונגצ'אנג-רי, זאת לאחר שהרסה אותם בקיץ האחרון כחלק מהמהלך המוצע לפירוק המדינה מנשק גרעיני.

"בימים האחרונים הבחנו כי גג ודלת הותקנו מחדש במבנה" אמרו הגורמים לתקשורת המקומית. "המידע שנמצא ברשותנו דומה לזה של ארצות הברית".

על פי ההערכות, ייתכן כי המהלך הנוכחי מגיע בעקבות הכישלון של הפסגה השנייה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. כזכור, השניים נפגשו בשבוע שעבר בווייטנאם, אך הפסגה הסתיימה מוקדם מהצפוי כשהמנהיגים לא הצליחו להגיע להסכם. "היו לנו כמה אופציות, אבל החלטנו בשלב הזה שלא להתקדם איתן" אמר טראמפ על הפסגה. "הרגשנו שזה לא הדבר הנכון לחתום היום על הסכם".

בדבריו טראמפ הודה כי קים דרש מארה"ב להסיר את כל הסנקציות שהוטלו נגדה כתנאי מקדים לפירוק המדינה מנשק גרעיני, אך במשלחת האמריקנית התעקשו כי הסרת הסנקציות תקרה רק אחרי פירוק הנשק הקוריאני. כמו כן נטען כי קים סירב לפירוק מלא, ורק היה מוכן להתחייב לפירוק הנשק באזורים מסוימים. "לא הצלחנו להגיע להסכם שהיה הגיוני עבור ארה"ב. אנחנו ביקשנו מקים לעשות יותר למעננו, והוא לא רצה לעשות זאת" אמר. "יש מקרים שבהם עדיף פשוט לעצור הכל וללכת- וזה היה אחד המקרים האלו".

למרות היעדר ההסכם, בארה"ב עדיין נותרו אופטימים ומאמינים כי יוכלו להמשיך במשא ומתן. "עדיין יש לי הרבה תקווה, למרות שאין לנו שום התחייבות" אמר היום מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. "אין לנו אישור רשמי, אבל אנו מקווים להמשיך את הדיונים בפיונגיאנג בשבועות הקרובים. נמשיך לפעול כדי להגיע להסכם על האינטרס המשותף שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו