אסון בארה"ב: 23 הרוגים, בהם ילדים, בסופת טורנדו - סרוגים

אסון בארה"ב: 23 הרוגים, בהם ילדים, בסופת טורנדו

סדרה של סופות טורנדו במדינת אלבמה שבארה"ב הובילו למותם של לפחות 23 בני אדם לצד נזק רב למבנים, ביניהם שדה התעופה המקומי ותחנת כיבוי האש. מפקד המשטרה המחוזית: "הנזק קטסטרופלי"

אסון בארה"ב: 23 הרוגים, בהם ילדים, בסופת טורנדו
  נזקי הסופה באלבמה (צילום: מתוך טוויטר)

אסון בארה"ב: לפחות 23 בני אדם נהרגו הלילה (שני) בעקבות סדרה של סופות טורנדו שהיכו במדינת אלבמה שבדרום המדינה. על פי ההערכות, לפחות 12 סופות שונות נרשמו במדינה תוך שעה בלבד. על פי הדיווח ברשת "פוקס ניוז", בין ההרוגים נמנו ילדים מתחת לגיל 8, ובמדינה מעריכים כי מניין ההרוגים עלול לעלות עם התקדמות כוחות החילוץ בין הבתים הרבים שנהרסו באזור.

עיקר הנזק נרשם במחוז לי, שם הסופה הותירה נזקים כבדים למבנים רבים במקום. בין השאר נגרם נזק כבד לשדה התעופה "Eufaula" בגבול הסמוך למדינת ג'ורג'יה, וכן תחנת כיבוי האש המקומית שנהרסה לחלוטין. כמו כן בתים רבים קרסו, ועצים ותמרורים נעקרו ממקומם בעקבות הרוחות העזות, שנמדדו במהירות של עד 330 קמ"ש. כמו כן, בעיר הבירה מונטגומרי נרשמו פגיעות בתחנת הכוח המקומית- דבר שהוביל לשיבושים קשים באספקת הח

מפקד משטרת אלבמה ג'יי גונס אמר בראיון לרשת CBS כי "הנזק קטסטרופלי. זה האסון הגדול ביותר שנרשם במדינה ב-50 השנה האחרונות, אם לא יותר. אבדן החיים שחווינו היום קשה מאד לכולם. בשלב זה אנחנו יודעים על 23 הרוגים והחיפושים נמשכים. יש לנו עוד כמה נעדרים". עוד ציין כי מספר פצועים הובהלו לבית החולים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס גם כן לאירוע בטוויטר: "לתושבים הנהדרים של אלבמה והסביבה- בבקשה שמרו על תשומת לב ועל ביטחונכם. סופות הטורנדו היו קשות ואלימות, וסופות נוספות עלולות להגיע. למשפחות הקורבנות והפצועים – שהאל יברך את כולכם".

מדינת אלבמה מזוהה כמוקד עיקרי של סופות טורנדו, כשבשנים האחרונות נרשמו מעל 300 סופות ברחבי המדינה הדרומית. ב-2011 נרשמה הסופה הקטלנית ביותר בארה"ב, כשיותר מ-200 בני אדם נהרגו בעקבות סופת טורנדו שפעה בערים טסקלוסה ובירמינגהאם, לצד נזקים לרכוש שהוערכו בשווי של 2.4 מיליארד דולר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו