שנאה בצרפת: הושחתה אנדרטרה לזכר בית כנסת - סרוגים

שנאה בצרפת: הושחתה אנדרטרה לזכר בית כנסת

שבועיים לאחר שקברות בבית העלמין היהודי בשטרסבורג הושחתו, אנדרטה שהוקמה בעיר לזכר בית הכנסת שנבזז והוצת על ידי הנאצים ב-1940 הושחתה, נדחפה והופלה ממקומה. לדברי סגן ראש העיר "זהו מהלך נוסף של אנטישמיות"

author-image
שנאה בצרפת: הושחתה אנדרטרה לזכר בית כנסת
  (צילום מסך)

כשבועיים לאחר שאלמונים ריססו צלבי קרס על 80 מצבות בבית העלמין היהודי בעיר שטרסבורג, תקרית אנטישמית נוספת התרחשה היום (שבת) בעיר הצרפתית, כאשר אנדרטה שהוצבה לזכר בית הכנסת "דס הלס" הושחתה על ידי תוקפים.

האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות, והתגלה על ידי סגן ראש העיר אלן פונטנל, שהגיע בבוקר למקום. מצבת האבן שהוקמה לזכר בית הכנסת שנבזז על ידי הנאצים בשנת 1940 הושחתה והופלה מהמעמד שעליו ניצבה, ככל הנראה באמצעות מוט. "רוב הסיכויים הם שמדובר, לצערנו, במהלך נוסף של אנטישמיות בעירנו" אמר סגן ראש העיר בפייסבוק.

"בית הכנסת הזה נוסד לפני 120 שנה, הוא נבזז ונשדד על ידי נוער היטלר ב-30 לספטמבר 1940, ושרידי המבנה הוחרבו שנה לאחר מכן. למרבה הצער, ההיסטוריה חוזרת על עצמה" הוסיף. עוד התחייב כי "אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים ביחד עם המשטרה, על מנת להבטיח שאלו שאחראים למעשה ייעצרו וייענשו".

גם בישראל גינו את האירוע, כאשר "הסוכנות היהודית מזועזעת מהאירוע היום בשטרסבורג, צרפת וקוראת לפעולה מחמירה כנגד גלי השנאה כלפי יהודים. השחתת האנדרטה לזכר בית הכנסת שהוצת במלחמת העולם השנייה על ידי הנאצים חייבת לגרום לזעזוע בליבם של כל בני הדתות והיא איתות נוסף בשרשרת אירועים קשים ששוטפים את אדמת אירופה."

האירוע הנוכחי הוא האחרון בסדרה של פשעי שנאה אנטישמיים שהתרחשו בשבועות האחרונים באירופה בכלל ובצרפת בפרט. כאמור, רק לפני שבועיים אלמונים השחיתו מצבות בבית הקברות היהודי בעיר וריססו עליהם צלבי קרס. כמו כן, התוקפים השחיתו אנדרטה לזכר קרבנות השואה שנמצאת גם כן בשטח בבית הקברות.

במשטרה הודיעו כי פתחו בחקירת האירוע, אך בשלב הזה לא ידוע האם נעצרו חשודים במעשה. שר הפנים הצרפתי כריסטוף קסטנר גינה בחריפות את המתקפה האנטישמית והתחייב כי הממשלה תפעל נגד האחראים. "כשאתר זיכרון והנצחה מושחת, כל הרפובליקה נפגעת" אמר בהצהרה שנשא לאחר שביקר בזירת האירוע. "הגעתי לבית הקברות כדי לתמוך בקהילה היהודית אחרי האירוע האנטישמי הבזוי שהתרחש כאן. נעשה הכל כדי לעצור את מי שעשה זאת".

כמו כן, סקר של סוכנות זכויות היסוד של האיחוד האירופי שפורסם לפני כחודש קבע כי צרפת נחשבת כמוקד החמור ביותר של אנטישמיות באירופה. על פי נתוני הסקר, 95 אחוז מיהודי צרפת סבורים כי מדובר בבעיה גדולה או גדולה מאד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו