הליכוד עתר לבג"צ בדרישה לעצור את הודעת היועמ"ש - סרוגים

הליכוד עתר לבג"צ בדרישה לעצור את הודעת היועמ"ש

הליכוד עותר לבג"צ בדרישה לעצור את פרסום הודעת היועמ"ש בצו ביניים דחוף למניעת ההמלצה בחקירות ראש הממשלה. הטענה: "החלטת יועמ"ש לאחר סגירת הרשימות לכנסת היא חסרת תקדים"

author-image
הליכוד עתר לבג"צ בדרישה לעצור את הודעת היועמ"ש
  (צילום: מרק ישראל סלם/ פלאש 90)

הודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט על כוונתו לפרסם היום (חמישי) את הודעתו היא "תוצאה של לחץ בריוני של השמאל בשלוש השנים האחרונות שמטרתו להפיל את ממשלת הימין ולנצח בבחירות שלא באמצעות הקלפי", טענו בחריפות בליכוד, כמה שעות לפני פרסום הודעת היועמ"ש הצפוייה.

חרף הדיווחים כי ירדו מן העניין, בליכוד החליטו להגיש עתירה לבג"צ, באמצעות היועץ המשפטי של הליכוד עו״ד אבי הלוי נגד פרסום ההחלטה לפני הבחירות לכנסת, "שאין לה תקדים בתולדות המשפט הישראלי ושהיא מהווה התערבות בוטה בבחירות", נכתב עוד בעתירה.

הליכוד הצטרפה בכך לעתירה שהגיש עו"ד יוסי פוקס המבקשת לעכב את הודעת היועמ"ש עד לאחר הבחירות, זאת בטענה שהחלטת יועמ"ש בעת הזאת – לאחר סגירת הרשימות לכנסת – היא חסר תקדים שלא נעשה מעולם בתולדות המשפט הישראלי.

על פי ההערכות, כתב החשדות נגד נתניהו הוכן, ויתייחס לשלושת הפרשיות שיכילו את העבירות השונות בהן נחשד נתניהו. לפי הדיווחים, מנדלבליט צפוי להגיש את המלצותיו בבת אחת בכל התיקים- כשככל הנראה, בתיק 1000, פרשת המתנות- טובות ההנאה בין נתניהו ורעייתו למקורבו ארנון מילצ'ן יומלץ להגיש כתב אישום על הפרת אמונים, אישום קל בהרבה ממה שהוכרז בהתחלה.

בתיק 2000, השיחות של נתניהו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס היועמ"ש לא סוגר את התיק, אלא גם כאן באישום קל בהרבה משוחד של הפרת אמונים. עם זאת, מנדלבליט עדיין צפוי להגיש המלצה על עבירת שוחד בכפוף לשימוע נגד הנחקר השני, מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

התיק המרכזי והראשי מבין כולם הוא תיק 4,000, פרשת בזק – וואלה: קידום עסקת בזק בתמורה לסיקור אוהד למשפחת נתניהו באתר וואלה, בה חשוד שאול אלוביץ' מבעלי וואלה ובזק, בו צפוי נתניהו להיות מואשם בשוחד בכפוף לשימוע.

מניעת התערבות בבחירות

מתוך העתירה: "ייתכן וכתוצאה מפרסום החלטת היועץ תקבלנה מפלגות שהינן חלק מגוש הימין התומך בראש הממשלה פחות מושבים בכנסת וזאת על אף שהחלטה זו עשויה להתהפך ב-180 מעלות כתוצאה מהשימוע שיתקיים רק לאחר הבחירות, אך יהיה זה מאוחר מדי עבור המפלגות שאיבדו ייצוג בכנסת או תפקידים בממשלה שתקום, כתוצאה ישירה מהפרסום הזה".

"המדובר במקרה חסר תקדים מאז קום המדינה, שבו תימסר "החלטה" מסוג זה כנגד ראש ממשלה מכהן והזהירות הנדרשת והמתבקשת גדולה לעין שיעור בכל הנוגע למניעת התערבות במערכת הבחירות".

בתגובה לפניית הליכוד לבג"צ, ממפלגת העבודה נמסר: "די, נתניהו. תתמודד עם המציאות וכבד את הכרעת היועץ המשפטי. הגיע הזמן לשים סוף לתרבות השחיתות השלטונית שיצרת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ב ב = בושה בושה
אברהם | 28-02-2019 11:22
הדבר הוא התערבות גסה של המערכת המשפטית בבחירות. גם אם יעזור לימין וגם אם יעזור לשמאל זו התערבות לאחר שהרשימות סגורות
2
המנ-דלבליט הזה, כמו המן הרשע
עידו 2 | 28-02-2019 12:04
הקב''ה עוד ינקום את דמו של ראש הממשלה מכל צמאי הדם גם מהרשע ימש מוטי גילת ומהמרשעת תמר אלמוג
3
הם מפחדים! הם ממפחדים!
בהצלחה | 28-02-2019 12:26
אולמרט הלך לכלא על הרבה פחות...
4
אין לי אמון במערכת המשפט המגמתית של ישראל
יעל | 28-02-2019 18:11
אין לי אמון במערכת המשפט של ישראל שמתעלמת מפעילות פושעת של עובדיה ומפעילות משטרתית לא ראויה, בלשון המעטה. יש בציבור תחושה שהמערכות הללו אינן מתפקדות וזה פשוט מפחיד ומתסכל.
5
מערכות החוק והמשפט
אלי | 09-05-2019 6:26
מבחנת החוק והמשפט ישראל היא המדינה הכי מושחתת על פני הגלובוס החוק בה למראית עיין ועבור הציבור לא למנהגים בושה למדינה