תיקי נתניהו - פארסה משפטית • דעה - סרוגים

תיקי נתניהו – פארסה משפטית • דעה

מבחינה משפטית, תיקי נתניהו הם כלום על כלום. אם נעבור תיק אחר תיק, נראה שמדובר בשטויות משפטיות. אבל תכליתם היא כמובן לא משפטית- אלא נועדו להיפטר מראש הממשלה

תיקי נתניהו - פארסה משפטית • דעה
  (צילום: נעם רבקים פנטון\פלאש 90)

אם התזה המשפטית ההזויה של סמולני הפרקליטות הייתה מחזיקה מים כלשהם, אז גיא פלג נתן היום שוחד לאביחי מנדלבליט כשהרעיף עליו מחמאות על הגשת כתב האישום נגד בנימין נתניהו. אם תקשורת חיובית היא מתת אסור לאיש ציבור לעניין הנוגע בתפקידו, אז מנדלבליט קיבל שוחד מעשרות אנשי תקשורת בעת האחרונה. אך מדובר בתזה מופרכת והזויה, שעלולה להביא לבתי המשפט גדודים של אנשי ציבור ועיתונאים כנאשמים בשוחד.

כפי שכתב המשפטן הדגול, מהטובים בעולם, אלן דרשוביץ, בכל העולם מתקיימים יחסי תן וקח בין פוליטיקאים לעיתונאים, בכל מדינה ובכל אמצעי תקשורת, והפללת העוסקים בכך תעשה שמות בכל משטר דמוקרטי.

אם נעבור תיק אחר תיק, נראה שמדובר בשטויות משפטיות: תיק 1000, תיק המתנות, בנוי על תזה כי אסור לאיש ציבור לקבל מתנות מחברים. מאחר שדין פרוטה כדין מאה, הרי אם עו"ד מהפרקליטות קיבל מתנות מחברים לחתונתו (או גרוע יותר, לחתונת ילדיו), הרי הוא עבר את אותה עבירה. מה יחשוב השופט שחיתן את בתו לאחרונה?

תיק 2000 הוא פארסה מוחלטת. ראשית מדובר בדיבורים בעלמא, ששום דבר לא יצא מהם ואף צד לא התכוון למה שאמר. חופש הביטוי? בפרקליטות לא מכירים בכך. שנית, מדובר במעין "עסקה" שבה נתניהו כביכול הציע משהו בשם חבר שלו, ללא כל רשות או סמכות. שלישית, אין לזה בכלל קשר לתפקיד ראש הממשלה. רביעית, תיפתח כאן תיבת פנדורה בגודל של סין, כאשר יתברר שעיתונאים מידיעות אחרונות (וכל כלי תקשורת אחר) הציעו ומציעים דברים דומים, דבר יום ביומו,  לכל פוליטיקאי בישראל.

תיק 4000 הוא המופרך מכולם, ולו רק משום שכל העוסקים בו, מהמשטרה והפרקליטות, חיפשו, הדליפו וקיבלו תקשורת חיובית תמורת קידום כתב האישום, וכך הם עברו במובהק על אותם חוקים.

מבחינה משפטית, תיקי נתניהו הם כלום על כלום. אבל תכליתם היא כמובן לא משפטית. אנו שומעים את כל ה"פרשנים" מתפללים בוקר וערב שנתניהו "יעשה עסקה" עם מנדלבליט ויפרוש. זה הפרי האמיתי שהם מחפשים בזבל – להיפטר מנתניהו. אין סיכוי.

מבחינה פוליטית, מנדלבליט נפל לפח שטמן לו נתניהו. מהיום, כל מי שיצהיר שהוא תומך בנתניהו לראשות הממשלה, יתמוך בו כאדם שיש נגדו כתב אישום. לא עוד "אם יוגש כתב אישום נפרוש". למעשה, כל מי שיבחר בליכוד יביע את תמיכתו בנתניהו לאחר ההודעה על כתב אישום. אם נתניהו יהיה ראש ממשלה לאחר הבחירות הקרובות, הרי אף כתב אישום לא יעמוד בדרכו.

מבחינת לוח הזמנים, הרי שפרק הזמן שיעבור מההודעה על כתב אישום ועד לסיום התיק בבית המשפט העליון הוא 10 עד 15 שנה, כך שנתניהו יוכל לעבור עוד 3-5 מערכות בחירות עד אז. הכרזת מנדלבליט ניקתה והכשירה את השטח הפוליטי לעוד כמה קדנציות של נתניהו בראשות הממשלה.

==================

עו"ד אביעד ויסולי הוא יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אתה אדיוט מושלם
בהחלט | 28-02-2019 11:58
מספיק זה שאתה משווה הספקה שוטפת של מתנות בשווי מצטבר של 700000 שח למתנת חתונה בשביל להעיד על כך. מפה כבר חבל להשחית מילים
אז מה אם מחפשים את ראש הממשלה?
שחר | 25-11-2019 19:54
מראש הממשלה אני מצפה שישמור יותר על החוקים ועל המוסר, זה התפקיד עם הכי הרבה השפעה על המדינה שלנו.
עזר וייצמן שקיבל מתנות בסדר גודל כזה
קשה עורף | 28-02-2019 15:25
התפטר ופרש בשקט. ביבי יכל לעשות אותו הדבר, אבל התעקש שלא היה כלום כי אין כלום ועוד קשקושים מסוג זה שאינם עוזרים בבית המשפט. היה צריך ללמוד לקח ממקרה קצב. במקום לסגור עסקה ולפרוש בשקט לביתו, ימצו איתו את הדין לפי החוק והא ימצא את עצמו בדיוק כמו אולמרט בכלא.
גם אתה לא חכם גדול
בגין | 28-02-2019 12:27
הרי ידוע לך כי כל התקשורת מחפשת את ראש הממשלה.או שגם לזה אתה מתכחש ומתמם.כמו כן ידוע לך.שככל שאיש צבור.מפורסם יותר.כך גם המתנות יותר גדולות זה המצב.ואם מזה אתה גוזר.שדינו בכלא.אז תעמיד לדין את כל אנשי הצבור.לדורתיהם שקבלו מתנות לארועים ופגישות משועי עולם.אתה הבנת את זה?
2
כן יאבדו כל אויביך ביבי. ה' יקום את דמך שנשפך
עידו 2 | 28-02-2019 12:32
המקובלים: ''מי שפגע בראש הממשלה היקר, לא יינקה'' !!
3
אלשייך הוא הבמבה של המשטרה ושל הפרקליטות
אברהם | 28-02-2019 16:01
לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין ששום תיק לא מחזיק אפילו מלא טיפת מים. פארסה שלמה ומחדל ענק. בזבזו מאות מליוני שקלים כדי לבדוק ומצאו רק את הגז של בקבוקי הסודה. בושה וחרפה שאלה הם העומדים בראשות רשות האכיפה... אגב, כל עובד מדינה וכל איש ציבור צפוי מחר לכתב אישום, ועל כל הוצאת מילה שהפרקליטות תחליט שהוצאת מילה זו או תקבול כזה או אחר לא היה במקומו... חזרנו לימי סטאלין ?
4
אוי לדור שאלו מנהיגיו ואילו מסנגריו!
אורי טלר | 21-03-2019 18:24
אביעד יקירי, צדק צדק תרדוף כבר נאמר לפני בכתובים. אלא אם כן אינך מכבד את מוסדות המדינה כמו הרשות השופטת והמבצעת. לסנגר על נתניהו עם שלושה כתבי אישום של שוחד,הפרת אמונים ועוד. להטות ולהטעות את קהל שומעיך, זו רדיפה אחר שררה שעליה זעקו הנביא ישעיהו וירמיהו. הווה אומר ולצערי: אתה חוטא ומחטיא. אם כך למה להלין על האזרח התמים שהוא 'מוץ השדה' כי הוא לוקח שוחד או מעלים הכנסות???