אחרי קרן פלס: גם קובי מרימי מקבל חיה ב'ספארי'

אחרי קרן פלס: גם קובי מרימי מקבל חיה ב'ספארי'

אחרי הקרנפית קרן פלס, ב'ספארי' החליטו להעניק גם לקובי מרימי שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון, חיה על שמו בגן החיות. בספארי הסבירו את הבחירה "גם הקלאו משמיע קולות רמים ומיוחדים"

author-image
הנציג של ישראל באירוויזיון מקבל חיה ב''ספארי''
  (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

קובי מרימי מגיע ל"ספארי": לאחר שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב, הזמר קובי מרימי זוכה לקבל כעת חיה על שמו ב"ספארי" ברמת גן.

מדובר בעוף נדיר מסוג קלאו שבקרוב ימלאו לו 35 שנים, שהגיע מגן החיות 'לאגוס' שבפורטוגל אל הספארי וקיבל את השם- קובי מרימי על שם הנציג הישראלי.

בספארי הסבירו את הבחירה והקשר בין הזמר לתוכי הנדיר: "על ראשו של הקלאו יש מעין קסדה שמשמשת כתיבת תהודה ובאמצעותה הוא משמיע קולות רמים ומיוחדים". עוד הוסיפו: "אנחנו מאוד שמחים על הגעתו של הקלאו הבכיר, ומתרגשים להיות חלק מתכנית הרבייה של המין המיוחד הזה, שמוגדר כמין שעתידו בסכנה."

הכירו את קובי מרימי (צילום: אלעד הרשקוביץ)

מירימי הוא לא הזמר היחיד שקיבל חיה על שמו בגן החיות ברמת גן, גם קרן פלס קיבלה קרנפית על שמה גם הזמר הפקטיבי שיצרה "ארץ נהדרת", דידי דדון קיבל ג'ירפה על שמו.

הגעתו של הקלאו מרימי מפורטוגל לישראל, קרתה בעקבות תכנית שידוכים של עופות. לפני כשנה טסה פפה, נקבת הקלאו מהספארי, לפורטוגל לתכנית השידוכים של עופות הקלאו. על מנת להבטיח ככל שניתן את הצלחת הרבייה, אפשרו לפפה לבחור לעצמה זכר אחד מתוך שניים שהוצגו לה. היא אכן בחרה באחד מהם וכעת השניים נמצאים יחדיו בפורטוגל במטרה להעמיד צאצאים. הזכר השני, שקיבל את השם של מרימי הוא הזכר שלא נבחר.

מקורו של עוף הקלאו, הוא בדרום מזרח אסיה, כשמה שמייחד אותו הוא בעיקר תהליך הרבייה. לא לשווא הנקבה צריכה לבחור בזכר שלה. יש כאן מערכת אמון גדולה מאוד כיוון שלאחר הבחירה וההזדווגות, זכר הקלאו בונה קן בתוך גזע עץ בגובה של כ-30 מטר. הנקבה נכנסת לקן ואוטמת את עצמה בפנים.

היא מטילה ביצים ונשארת שם במשך שבועות רבים. בזמן הזה הזכר מאכיל אותה בין 10-18 פעמים ביום דרך פתח צר. לאחר שהגוזלים בוקעים הנקבה נשארת איתם חמישה שבועות ואז יוצאת. עכשיו תורם לכלוא את עצמם כפי שעשתה אימם. בשלב הזה הנקבה והזכר יחדיו מזינים את הגוזלים עד שאלו יוצאים החוצה לאחר מספר שבועות נוספים.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אבל קובי מרימי כן נבחר...
חן | 27-02-2019 15:46
וקובי מרימי יבחר שוב.
2
גזענות לאפליה
מישהו | 27-02-2019 18:20
למה הנקבה צריכה לכלוא את עצמה בזמן שהזכר חופשי ובעל תעסוקה וקריירה? נא להגיש בג"צ בהקדם
3
קובי מרימי מקבל חיה
ראובן | 01-03-2019 9:50
מצחיק,מתוק נורא...כבוד גדול