בארגנטינה טוענים: תקיפת הרב לא אנטישמית - סרוגים

בארגנטינה טוענים: תקיפת הרב לא אנטישמית

המשטרה בארגנטינה החלה בחקירת המתקפה של הרב הראשי גבריאל דוידוביץ, ובשלב הזה מיוחס לאירוע רקע פלילי בלבד. עם זאת, בקהילה היהודית דורשים לבחון בכל זאת האם יש מניע אנטישמי

בארגנטינה טוענים: תקיפת הרב לא אנטישמית
  הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ (צילום: מתוך טוויטר)

חקירה בארגנטינה: המשטרה המקומית בבואנוס איירס הודיעה היום (שלישי) כי פתחה בחקירת המתקפה נגד הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ', שבה אלמונים פרצו אמש לביתו והכו אותו באלימות.

על פי הדיווחים בתקשורת הארגנטינאית, בשלב הזה מיוחס לאירוע רקע פלילי בלבד, והאירוע נחקר כמקרה שוד. גורמים בקהילה היהודית אמרו כי בחודש האחרון תוגברה האבטחה סביב הרב הראשי, זאת לאחר שאדם בקהילה נכפה לתת גט לאשתו- כאשר ייתכן ואותו האדם היה מעוניין לנקום ברב כתוצאה.

הטענות הללו קיבלו חיזוק מהרב הספרדי של בואנוס איירס, הרב יצחק סאקה. "הוא רב של המון יהודים, והעבודה שלו היא לקבל החלטות שלפעמים הן לא נוחות" אמר בראיון לגלי צה"ל. "יכול להיות שמישהו כועס עליו". למרות הערכת המשטרה, בקהילה היהודית בארגנטינה דרשו מהרשויות לחקור בכל זאת האם היה מניע אנטישמי לאירוע הקשה.

עוד נמסר מבית החולים בבואנוס איירס כי חל שיפור במצבו של הרב, שנפצע קשות באירוע. לדבריהם, הרב סבל משברים בצלעות לאחר שהוכה באלימות על ידי התוקפים. ראשי הקהילה היהודית הגיעו הבוקר לבית החולים וביקרו את הרב המאושפז.

כאמור, אמש בשעה 2:00 לפנות בוקר (לפי שעון מקומי) אלמונים פרצו לביתו של הרב דוידוביץ' שבבירה בואנוס איירס, אמרו לו כי "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית"- ומיד הכו אותו באלימות. בהמשך גם קשרו את אשתו והשמיעו כלפיה דברי נאצה. לפני צאתם התוקפים גם עברו בחדרי הבית ושדדו מבני הזוג כסף וחפצים אישיים יקרי ערך.

במקביל, אירוע אנטישמי נוסף התרחש בבית הקברות היהודי בעיר סן לואיס שבארגנטינה, כאשר תשעה קברים חוללו על ידי אלמונים שריססו על המצבות כתובות נאצה וצלבי קרס. עוד דווח כי התוקפים טיפסו על קירות האתר והרסו בולי עץ ואנדרטאות שהוצבו במקום.

בישראל הגיבו בזעזוע לאירוע הקשה וקראו לממשלת ארגנטינה לפעול נגד התוקפים. "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים, וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו