רשמית: בריטניה הוציאה את חיזבאללה מחוץ לחוק - סרוגים

רשמית: בריטניה הוציאה את חיזבאללה מחוץ לחוק

בריטניה הודיעה רשמית כי תגדיר את כל חלקיו של ארגון חיזבאללה כארגון טרור, כולל את הזרוע הפוליטית שלו, שתוגדר גם כן כארגון טרור. המהלך מקודם בעקבות הפעילות של חיזבאללה נגד ישראל

author-image
רשמית: בריטניה הוציאה את חיזבאללה מחוץ לחוק
  (צילום: מתוך טוויטר)

הפרלמנט הבריטי הודיע היום (שני) כי היא מקדמת הצעה אשר תוציא מהחוק את כל חלקיו של ארגון חיזבאללה, כולל הגוף הפוליטי שלו. בהודעה גם קראה לארגון באופן רשמי "ארגון טרור".

הצעת החוק, שהוגשה על ידי מזכיר הפנים וחבר המפלגה השמרנית סאג'יד ג'אוויד, תעלה להצבעה בשבוע הבא, וצפויה לקבל את אישור הפרלמנט ללא התנגדות. ההצעה של ג'אוויד מהווה השלמה למהלך שהוציא הזרוע הצבאית של חיזבאללה מחוץ לחוק בשנת 2013. בנוסף להגבלות על קשר עם הארגון עצמו, הצעת החוק קוראת גם לאסור על הבעת תמיכה פומבית בארגון בבריטניה.

בהודעתו ג'אוויד הבהיר כי המהלך קודם בעקבות המשך המאמצים של חיזבאללה להביא להסלמה במזרח התיכון ופועלה של הארגון נגד ישראל. "עלינו להוציא את כולם מחוץ לחוק" טען. "כבר אי אפשר להבחין בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שכבר הוצאה מהחוק, לבין המפלגה הפוליטית של הארגון".

"המטרה שלי כשר הפנים היא להגן על העם הבריטי" הוסיף. "במסגרת זו אנו מזהים ומאיימים על כל ארגון טרור המאיים על ביטחוננו, יהיו אשר יהיו המוטיבציות או האידיאולוגיה שלהם, ולכן אני נוקט פעולה נגד כמה ארגונים כיום".

שר החוץ של בריטניה, גרמי האנט, הוסיף וציין כי "אנחנו תומכים נחרצים בלבנון יציבה ומשגשגת. אין אנו יכולים להיות שאננים בכל הנוגע לטרור. ברור שההבחנה בין הזרועות הצבאיות והפוליטיות של חיזבאללה אינה קיימת, ובאמצעות איסור החיזבאללה על כל צורותיו, הממשלה שולחת איתות ברור לכך שפעילותה המזיקה באזור בלתי מקובלת לחלוטין ופוגעת בביטחון הלאומי של בריטניה. זה לא משנה את המחויבות המתמשכת שלנו ללבנון, שאיתה יש לנו מערכת יחסים רחבה וחזקה".

הצעת החוק התקבלה בברכה בקרב חברי המפלגה השמרנית, כשרבים בירכו על הגשת ההצעה של ג'אוויד. "מאז שנבחרתי לפרלמנט קראתי לממשלה להעמיד את חיזבאללה לדין על מעשיה" אמר חבר הפרלמנט רוס תומפסון. "בכך שנגדיר אותם כארגון טרור, נשלח להם מסר חזק במיוחד ונראה שבריטניה מתנגדת לכל סוג של טרור. אני מברך על הצעת החוק הזו, ומתכנן להצביע בעדה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
אבל באיזה תנאים, לכאורה
לא יודע, לשאול? | 16-05-2019 20:51
צריך לקרא את האותיות הקטנות. האם זה רק מחוץ לחוק במקרה הסביר, או שאם תורמים להם או מצטרפים אליהם או פועלים למענם, אסור לכאורה רק אם היתה כוונה סבירה וחוסר תום לב חריג עם זדון פלילי על מנת לגרום נזק, והאם יש סייגים מידתיים ראויים כדי לא להפלות ארגוני צדקה אחרים?
2
הרבי מלובביץ'
נועם | 01-07-2019 14:12
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
3
מכה
נועם | 01-07-2019 14:12
מכה של המוסלמים הותיקן של הנוצרים
4
ישראל ביתנו
נועם | 01-07-2019 14:13
ישראל ביתנו שס חדש העבודה הליכוד צומת
5
שלום
נועם | 01-07-2019 14:13
שלום דתי ומדיני די לגזענות אלימות מלחמות מוות למחבלים
6
מוסלמים
נועם | 01-07-2019 14:14
המוסלמים רוצים לזרוק את היהודים ללבנון אבל הם לא יכולים כי למוסלמים יש את ערב הסעודית ולבנון