בחירות 2019. יו"ר מפלגת זהות ח"כ לשעבר משה פייגלין תוקף את תאגיד השידור הציבורי כאן, על הסקרים שהוא מפרסם, שמגיעים מהיועץ האסטרטגי של מפלגת הימין החדש עד המדינה שלמה (מומו) פילבר.

הקשר בין עד המדינה לשעבר, לבין בנט ושקד פורסם בעבר בסרוגים, עוד כשהשניים היו בבית היהודי. כך למשל נחשף בסרוגים כי פילבר יחד עם צוריאל שרון עבדו למען קמפיין הבית היהודי בירושלים. היום פרסמה כתבת גלובס טל שניידר כי פילבר מבעלי חברת הסקרים "דיירקט פלוס" מוכר את סקריו לתאגיד השידור הציבורי, ובמקביל מייעץ למפלגת הימין החדש.

בעקבות הפרסום, אומר יו"ר 'זהות' משה פייגלין: "היום קבלנו הוכחה נוספת למניפולציות ולשקרים הבוטים בסקרים המתפרסמים בתקשורת. אנו קוראים לתאגיד להפסיק ולהשתמש בסקרים של חברת 'דיירקט פולס' בבעלות פילבר. הגיע הזמן שהתקשורת תפרסם סקרים המשקפים את המציאות ולא את אלו המנסים לייצר אותה".

עובד עם בנט מפרסם סקרים בתאגיד

בשבוע שעבר פנתה מפלגת זהות למנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ, בדרישה להפסיק לפרסם את הסקרים המוטים שמספק לתאגיד המכון שבראשו עומד יועץ הסקרים של הימין החדש. במכתב נכתב: ״נדהמנו לגלות בשבועות האחרונים כי תאגיד השידור "כאן" מפרסם, בכלל תוכניותיו ושידוריו, סקרי בחירות אשר מבוצעים ע"י חברת ׳דיירקט פולס׳ בהנהלתו של שלמה (מומו) פילבר, מי שמשמש עד מדינה כנגד ראש הממשלה ומי שהוא חלק מהצוות האסטרטגי של מפלגת ׳הימין החדש׳.

המדובר בעובדה שערורייתית וחמורה. אתם, גוף שידור ציבורי, מפרסמים במודע סקרים המתיימרים להיות אובייקטיביים, על כל המשמעויות וההשפעה שיש להם, המבוצעים על ידי גורם המעורב עמוקות במערכת הפוליטית, באופן ישיר ועקיף. זוהי הטעיית כלל הציבור בישראל במודע ובזדון וחמור מכך, הדבר מסייע למהלכים פוליטיים הרי גורל ומדינה, הנגזרים מתוצאות הסקר.

נבקשכם לפרסם גילוי נאות ציבורי ולהתנצל באופן פומבי בפני הציבור על פרסומים אלו, שאינם אתיים ואינם חוקיים ולהפסיק באופן מיידי את פרסום הסקרים המבוצעים על ידי המכון המדובר, המנוהל ע"י שלמה (מומו) פילבר״.

כאן: עובדים מול מנהלת המחקר בלבד

מכאן חדשות נמסר: "חטיבת החדשות עובדת עם מגוון מכוני סקרים. Tns, מכון שריד, דיירקט פולס ועוד. כאשר אנו מזמינים סקרים מ'דיירקט פולס' הדבר נעשה מול מנהלת המחקר בלבד, גב' נטלי פלדמן שהינה אשת מקצוע ותיקה בתחום.

החברה מעניקה שירותי סקרים לגורמים מרכזיים ומוכרים רבים ובין הלקוחות שלהם נמנות רשויות מקומיות, מפלגות גדולות, ומס' כלי תקשורת. שיטת הסקירה של החברה היא חדשנית ונבחרה ע"פ שיקול דעתנו המקצועי, לביצוע סקרים נקודתיים."

מקמפיין הליכוד למשרד התקשורת

שלמה פילבר שימש כמנכ"ל משרד התקשורת והוא עד המדינה בתיק 4000 נגד נתניהו, לאחר שעבד איתו קרוב לעשרים שנה. פילבר שימש בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע. בבחירות 2015 מינה אותו נתניהו לתפקיד ראש מטה הבחירות של הליכוד ויחד עם צוריאל שרון ואחרים עבד על קמפיין המסרונים, שרבים תלו בו את הניצחון הגדול של הליכוד שהביא 30 מנדטים, בעיקר על חשבון הבית היהודי.

כמנכ"ל משרד התקשורת הוא נחשד כאיש מפתח בהטבות המפליגות שהוענקו לבזק בבעלותו של אלוביץ'-הבעלים הן של אתר 'וואלה'. שם, על פי החשד, קיבל נתניהו, ששימש גם כשר התקשורת בתקופה הזו, סיקור אוהד בתמורה להטבות לבזק. פילבר חתם על הסכם עד מדינה ולאחריו הצטרף גם ניר חפץ.