שליש מהחרדים: לא נצביע למפלגה ללא נשים - סרוגים

שליש מהחרדים: לא נצביע למפלגה ללא נשים

סקר ערב סגירת הרשימות: למעלה משליש מהציבור החרדי: לא נצביע למפלגה שאוסרת על נשים להתמודד. עוד עולה מהסקר- רוב הציבור הישראלי רוצה לראות אישה חרדית בכנסת

שליש מהחרדים: לא נצביע למפלגה ללא נשים
  (צילום פלאש 90)

מתברר כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, הציבור החרדי כבר פחות מצביע כגוש אחד מבעבר.

סקר טלפוני חדש של מכון הסקרים גאוקוטוגרפיה שהזמין תנועת הנשים החרדית הפמיניסטית "נבחרות"- נשים חרדיות לייצוג, שיוויון וקול חושף את הסדקים הראשונים בעמדה החרדית הקלאסית לגבי ייצוג לנשים ומצביע על שינויי העומק שעוברת החברה החרדית.

על פי ממצאי הסקר (טווח שגיאה סטטיסטית מרבית – 4.38% +, ברמת מובהקות סטטיסטית של 95%.) כ-40% מהנשים החרדיות וכשליש מהגברים החרדים מתנגדים להדרת נשים וקובעים כי לא יצביעו למפלגה שמדירה נשים.

בתשובה לשאלה האם יצביעו למפלגה שאוסרת על נשים להתמודד על מקום ברשימתה ציינו 39% מהנשים החרדיות כי לא יצביעו למפלגה כזו, כאשר 19% אמרו כי "בטוח שלא יצביעו" למפלגה כזו ו-20% נוספות "חושבות שלא" יצביעו לה. נתון מפתיע מראה כי גם 33% מהגברים החרדים מצהירים כי לא יצביעו למפלגה שמדירה נשים, כאשר 17% אמרו "בטוח שלא" ו- 16% נוספים "חושבים שלא".

בסך הכל, 79% מהציבור הישראלי מצהירים כי לא יצביעו למפלגות שאוסרות על נשים להתמודד- קרי המפלגות החרדיות.

את ניצני השינוי שמתחילה לעבור החברה החרדית ניתן לראות בתשובה לשאלה האם יהיו מעוניינים לראות אישה חרדית בכנסת, כאשר 15% מסך הנשאלים החרדים השיבו כי הם מעוניינים לראות נשים חרדיות כחברות כנסת.

בנוסף, בקרב כלל האנשים שציינו כי הם שוקלים להצביע למפלגות החרדיות (כולל מצביעים מסורתיים ומצביעים דתיים לאומיים) ניתן לראות כי התמיכה במועמדות של אישה חרדית גדל בצורה משמעותית כאשר 41% מבין אלו שהביעו נכונות להצביע למפלגה חרדית מעוניינים לראות אישה חרדית בכנסת ישראל. כ-60% מהציבור הישראלי: רוצים לראות נשים חרדיות כחברות כנסת.

מתברר כי הרצון לראות אישה חרדית בכנסת ישראל חוצה את כל קבוצות החברה הישראלית.

בתשובה לשאלה האם היית רוצה לראות נשים חרדיות כחברות כנסת, השיבו 59% מהנשאלים כי ירצו לראות נשים חרדיות בכנסת. 27% השיבו כי הם מאוד רוצים ו-32% נוספים השיבו כי די רוצים, לעומת פחות מרבע שמתנגדים.

בקרב מצביעים שמגדירים עצמם כחילונים מדובר על לא פחות מ65% מהנשאלים. אגב, מדובר בתובנה מעניינת עבור מפלגת ש"ס אשר בונה על הקולות המסורתיים והדתיים לאומיים, כאשר אחוזי התמיכה הגבוהים בקרב קבוצות האוכלוסייה השונות מוכיחים כי ש"ס תרוויח משילוב של אישה חרדית ברשימה.

בתגובה לממצאי הסקר אומרת אסתי שושן, מייסדת ומנכ"לית תנועת "נבחרות", נשים חרדיות לייצוג שוויון וקול: "הנתונים מוכיחים כי המודעות החברתית להדרת הנשים במפלגות החרדיות נמצאת במגמת עלייה. הגיעה העת לתת לנשים חרדיות את הזכות להיבחר לכנסת במסגרת מקומנו הטבעי- המפלגות החרדיות, ולאפשר ייצוג ל-50% מהאוכלוסייה החרדית. האישה החרדית מפרנסת את הבית ומאפשרת לבעל ללמוד תורה ולגדול בתורה, ורואה בכך ערך גדול. לצד זה, מגיע לאישה החרדית לקבל ייצוג בכנסת ובכך להביא לידי ביטוי את ערכיה ואת הנושאים החשובים לה, את הסוגיות החברתיות הבוערות שנשים ואמהות חרדיות מתמודדות איתן שעד היום לא זכו לקבל ייצוג בכנסת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אותו שליש אינו חרדי
חרדי | 21-02-2019 20:06
זה כמו לומר שאתה חבר במפלגת עוצמה יהודית אבל חבר טוב של ערפאת. או חבר במפלגה של אחמד טיבי אבל שר התקוה ביום העצמאות. אין חיה כזו 'חרדי שרוצה נשים בכנסת'. זה מנוגד להלכה, ואנחנו שומרים על ההלכה. לא כמו המזרוחניקים ששומרים 'כאילו' ו'בערך'.
אם נרקיס קיבלה היתר לשיר על ידי רב ממוצא כנזי
כופרת בעיקר חרדית | 22-02-2019 15:04
מה תגדנה אזובות הקיר
2
קנוניית הרבנים הארורים עם הגברים נגד הנשים
אישה חופשיה | 21-02-2019 20:39
המשפטים: הגיעה העת לתת לנשים..., מגיע לאישה החרדית לקבל ייצוג בכנסת... אלה משפטים של נשים שטופות מוח תבוסתניות. המילים לתת לנשים אומר שיש משהו שאינו בידי הנשים אלא בידי מי שאינם נשים והן מבקשות שיתנו ממנו להן. טעות חמורה. מה שהן מבקשות נמצא חופשי ומיוצר יש מעין. הוא אינו בחזקת אף אחד ואין בידי אף אחד לתחתון או למנוע אותו מהן. הן פשוט צריכות לגשת ולקחת כאשר יעלה המזלג.. המילים מגיע לאישה החרדית... ייצוג וודאי שמגיע לכל בר דעה ייצוג. זה שאין להן ייצוג הוא מעשה לסטים. הרי הן בראו (לא ייצרו) את האנושות מן ההיגיון שהן ייצגו את עצמן ואת הייצורים שהן בראו ולא ההפך. ההפך אומר שהגולם קם על יוצרו. יותר נכון הוא שה נבל קם על יוצרו וכל מילה נוספת מיותרת. כי אם מה שנאמר עד כה לא ברור כשמש אזי מדובר בקהילה חולה שבה החצי הכוחני/הבריוני סוטה ואלים מתעמר מסרס מתעלל ופוגע בחברות הקהילה. ומשתמש בטקטיקות וטכסיסים ערמומיים ונכלוליים המפילים בפח נשים תמימות המאמינות בשטויות של כגון אלוהים אמר זאת הלכה שכולם מעשי ידי אנשים סופר פרימיטיביים מן העבר העבש והמזעזע שקבעו אנשים שהתנהגותם לפי סטנדרטי הצדק של היום היו נשפטים ונשלחים לכמה וכמה מאסרי עולם (ובארצות אחרות לכיסא חשמלי). מהנשים בקהילה זו נגזלות המון זכויות ופעילויות שהן אמורות להיות שלה בעדיפות ראשונה.
-> אישה חופשיה
מכ | 21-02-2019 23:12
טוב שלא הצגת את עצמך כאישה חרדית
3
שטויות -
זאב | 22-02-2019 0:08
לא יהיה שינוי במפלגות החרדיות פרט למצביעי שס שאולי יצביעו לליכוד למנוע ממשלת שמאל
4
על תאמינו לסקרים/שקרים
me | 22-02-2019 0:10
לא היה ולא נברא. מדובר אולי במאה נשים...
5
שלא עשני שפחה!!!
הגיע הזמן | 22-02-2019 14:23
לאישה החרדית מגיע ייצוג, החונטה הגברית הצליחה לשכנע אותה שהיא צריכה לפרנס ולשאת בעול משפחה, בית, ילדים, והבעל יושב ולומד!!! גם לבחירות לכנסת הגבר מייצג אותה תחת התירוץ ''כל כבודה בת מלך פנימה''...''קול באישה ערווה'' הרי הוא יודע הכי טוב מה האישה צריכה... אישה חרדית צריכה להבחר לכנסת תחת הסיסמה ''שלא עשני שפחה'' אחרת זו ברכה לבטלה. ויפה שעה אחת קודם.