גבאי לזנדברג: איחוד המפלגות יפחית ולא יוסיף - סרוגים

גבאי לזנדברג: איחוד המפלגות יפחית ולא יוסיף

יו"ר העבודה אבי גבאי שוחח עם יו"ר מרצ תמר זנדברג על הצעתה לאיחוד בין המפלגות כתגובה לאיחוד לפיד-גנץ. לטענתו של גבאי, שתי המפלגות ישרדו גם ללא חיבור ביניהן, כשאיחוד יפגע במספר המנדטים של המפלגות

author-image
גבאי לזנדברג: איחוד המפלגות יפחית ולא יוסיף
  (צילום: תומר נויברג\פלאש 90)

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שוחח היום (חמישי) עם יו"ר מרצ תמר זנדברג, זאת לאחר שקראה לאיחוד בין המפלגות במטרה להקים ממשלת שמאל-מרכז.

על פי הדיווחים בחדשות 12 וב'הארץ', גבאי אמר כי מבדיקות שערכו נטען כי איחוד המפלגות לא יעלה את מספר המנדטים, אלא דווקא יפגע ויוריד את מספר המושבים של המפלגות בכנסת. לטענתו, שתי המפלגות ישרדו את איחוד גנץ-לפיד גם ללא חיבור ביניהן. זנדברג הציעה שייפגשו לדון בנושא, וגבאי התחייב לערוך בדיקה נוספת בנושא.

כזכור, בעקבות האיחוד של גנץ ולפיד, זנדברג קראה לעבודה להתאחד עם מרצ וליצור גוש חוסם של מפלגות השמאל אל מול האיחוד במרכז. "לאור האיחוד במרכז זה הזמן", הסבירה זנדברג. "מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מידי". במידה והאיחוד יצא לפועל, ההסכם יצטרך לקבל אישור עד סגירת מועד הגשת הרשימות לכנסת הערב בשעה 22:00.

במפלגת העבודה כינסו דיון של חברי הסיעה, בסופה אמרו כי "הוחלט על בחינת כל האפשרויות, על מנת להבטיח מהפך שלטוני בישראל, תוך שמירת ערכי מפלגת העבודה". עוד דווח כי יו"ר העבודה אבי גבאי ביקש מח"כ איציק שמולי לבדוק מול מפלגת מרצ אפשרות לבלוק טכני.

דבריה של זנדברג זכו לתמיכה מיו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ, שהביעה את נכונותה למהלך. "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה, יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות" אמרה. "סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מרצ ולקריסת העבודה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו