בנט שכח? ברשימת 'הימין החדש' אין אף נציג דרוזי - סרוגים

בנט שכח? ברשימת 'הימין החדש' אין אף נציג דרוזי

בעוד בבית היהודי נפתלי בנט דיבר על השותפות עם הדרוזים וכינה אותם "אחיי הדרוזים", במפלגת הימין החדש, בה אין לו אילוצי פריימריז לא נמצא אף נציג של העדה ברשימה

author-image
בנט שכח? ברשימת 'הימין החדש' אין אף נציג דרוזי
  לא במפלגה שלו. בנט ושייח'ים דרוזים (צילום: פלאש90)

בחירות 2019. מפלגת הימין החדש בראשות איילת שקד ונפתלי בנט הוגשה אתמול לועדת הבחירות המרכזית, ומסתבר שאין בה אף נציגות לעדה הדרוזית.

הימין החדש הייתה המפלגה הראשונה להתייצב בפני ועדת הבחירות המרכזית, והגישה בסך הכל 24 מועמדים ברשימה לכנסת מתוך 120 אפשריים. את 12 המקומות הראשונים ברשימה חשפנו בסרוגים בפרסום ראשון, אך גם ב-12 המקומות הבאים שאינם נחשבים ריאליים אין נציגות לעדה הדרוזית.

נזכיר, כי אחד השינויים הראשוניים שעשה בנט בחוקת הבית היהודי היה שינוי סעיף החברות במפלגה, כך שיתאפשר גם ללא-יהודים להתפקד, לבחור ולהיבחר במוסדות המפלגה, ובכך פתח את הדלת לבני העדה הדרוזית, שאפילו התמודדו בפריימריז 2015, אך כמו רבים לא הגיעו למקום ריאלי.

בקדנציה האחרונה הקים בנט את הפורום הדרוזי בראשות אייל אסעד, שפקד מאות דרוזים בכסרא סמיע, ג'וליס וחורפיש. כפי שפורסם בסרוגים, בבחירות ליו"ר המפלגה ב-2017 זכה בנט ל-99.9% הצבעה עבורו בישובים הדרוזים (בג'וליס הצביע מישהו ליונתן ברנסקי).

"אחים אנחנו" – רק לא במפלגה שלנו

במהלך כהונתו בבית היהודי הקפיד בנט ליצור שותפות עם העדה הדרוזית כשהוא מכנה אותם "אחיי הדרוזים", בעיקר על רקע סוגיית חוק הלאום, שם שיגר איגרת מיוחדת לעדה הדרוזית בה כתב: "אחים אנחנו. ברור לכולם שמדינת ישראל היא הבית שלכם. אל תלכו שולל אחר מחרחרי הקיטוב. בואו ננצל את המשבר ונהפוך אותו להזדמנות היסטורית לתקן את הבעיות באמת, והן ממש אינן קשורות לחוק הלאום".

"אחינו היקרים", אבל לא במפלגה שלנו (מתוך הטוויטר של נפתלי בנט)

במפלגה החדשה שלו, בה הרכיבו הוא ושקד את הרשימה, אין אילוצים של פריימריז או בחירות פנימיות, אלא הרשימה נקבעת על ידי היו"רים בלבד. מסתבר שגם ברשימה כזו, לא נמצא מקום למגזר הדרוזי.

דווקא בבית היהודי, הוצב נציג דרוזי – אייל אסעד שהועלה למקום ה-12 (לפני האיחודים), למרות שזכה במקום נמוך יחסית בבחירות במרכז המפלגה, וזאת לאחר שמתמודדים אחרים הסכימו לוותר על מקומם לטובתו. עם זאת יש לציין כי מדובר במקום שאינו ריאלי בכל מקרה (כ-25 ברשימה המאוחדת).

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
צריך לשלב את הדרוזים במפלגות גדולות.
הם אנשים ניפלאים. | 21-02-2019 14:34
איוב קרא דוגמא מצויינת לשילוב.
איוב קרא הוא אידיוט מושלם
איוב קרא | 21-02-2019 15:24
החכ הטיפש ביותר אי פעם.
2
למה אתם צריכים להזכיר??? למה יש לכם עניין בזה
ישראל | 21-02-2019 15:01
למה אתם צריכים להיות אלה שלוחצים לעשות דבר כזה בכלל??? להמליך עלינו עוד גויים? לתת יותר כוח ליותר גויים על ארץ ישראל? למה?
3
הדרוזים הם ערבים.
בהצלחה | 21-02-2019 15:08
כמו שיש ערבים נוצרים, יש גם ערבים דרוזים.
4
כתבה מוזמנת
אהרון | 21-02-2019 15:35
כמה כסף שילמו על הכתבה הזאת? תראו לי כמה דרוזים יש במפלגות האחרות ואז נדבר...
5
יש גם ערבים יהודים
בדוק | 21-02-2019 16:16
ערביות היא שיוך גאוגרפי, לא דתי.