צבועים נמאסתם: מחללי שבת כן, וכהניסטים לא?!

למה אפשר להכיל מחללי שבת ואפילו לא יהודים אבל את תלמידי הרב כהנא לא, אפילו בעת חירום. יש גבול לצביעות חברים. בואו נעשה קצת חשבון נפש

צבועים נמאסתם: מחללי שבת כן, וכהניסטים לא?!

אפתח בהצהרה: אני בוגר ישיבות שבי חברון ואור עציון , גם תלמידו של הרב משה בלייכר וגם תלמידו של הרב חיים דרוקמן. אידאולוגית אני רחוק מאנשי 'עוצמה יהודית' כרחוק נפתלי בנט מבנימין נתניהו, טוב, כאן אולי קצת הגזמתי.

'הבית היהודי' בהרכבו הקודם תחת הנהגת הצמד נפתלי בנט ואיילת שקד היה בהחלט הבית שלי ואני חבר הבית היהודי . אני בהחלט יכול להכיל בתוכי גם את איילת שקד החילונית ומועמדים אחרים שכמותה. כן, צריך לפתוח את הבית לקהלים אחרים נוספים, זה חשוב, זה דווקא היה אחד הפעולות היותר חשובות שעשה נפתלי בנט לפני שערק.

ריח של צביעות נודף מכל פינה

עד שהגיעה פרשת האיחוד עם עוצמה יהודית. גם ללא הסכנה הקיומית שבה אנחנו נתונים עכשיו, גם ללא העובדה שללא איחוד טכני כולנו נהיה אולי חלק מפח הזבל של ההיסטוריה אני מרגיש את ריחה של הצביעות נודפת מכל פינה, את פניו המכוערות של הציבור הדתי לאומי שאני חלק ממנו.

להכיל את איילת שקד החילונית מחללת השבת (וכן, צריך להכיל כי איילת היא אשה חיובית מאוד שעשתה המון ואנחנו לא שוטרים של אלוהים שנכנסים לחיים הפרטיים של אנשים גם אם הם מנהיגינו) אבל את עורך הדין איתמר בן גביר לא? לא כי מה? הוא לא שרית מספיק בצה"ל? הוא לא חוגג את יום העצמאות? לא כי מה  כי הדעות שלו, אפעס, לא נלעסות היטב בתוך העוגה קצפת עם הלאטה ששותה החברה הדתית לאומית אנינת הטעם והדעות ביום שישי בבתי הקפה של גבעת שמואל, שוהם ופתח תקווה?

לא כי מה, כי זה לא נחמד ללכת מאוחדים עם תלמידי הרב כהנא? את כל הדרוזים והבדואים אפשר להכיל (ואפשר, הדרוזים הם אכן אחינו לדם ושותפים רצויים) ואת בנצי גופשטיין שמוסר נפשו יום יום למען עם ישראל אי אפשר להכיל?

לא נכיל אנשים שחושבים אחרת מאיתנו?

האם אנשי עוצמה יהודית אינם ציונים מספיק או שאת אנינות הטעם שלנו מכתיבים שיקולי משחקי מה יפית לפני הפריץ השמאלני שלמרות המהפך שעברה החברה הישראלית עדיין השמאל בעיניהם הוא פריץ שצריך לרקוד לפניו 'מה יפית'

נכון, בבית מדרשו של רבינו הרב צבי יהודה זצ"ל למדנו ולא בבית מדרשו של הרב כהנא זצ"ל הי"ד. נכון, ערכי אהבת האדם באשר הוא אדם הם נר לרגלינו והממלכתיות וקבלת הכרעת הרוב הם חלק מחיינו, ואנחנו ממש לא בעד תג מחיר, האם בגלל זה לא נכיל אנשים שונים מאיתנו? שחושבים קצת אחרת?

ובפרט שעכשיו ללא איחוד זה יתכן שאנו עלולים להישאר מחוץ לכנסת ועל חורבות ישובי יהודה ושומרון שיחריב ראש הממשלה גנץ נמשיך לריב ולרב רפי פרץ תהיה הזדמנות נוספת לחבק את מחריבי ביתו.

"המיינסטרים לא יכיל", התבכיינה יפעת ארליך הנאורה באחד מראיונות הבכורה שלה כפוליטיקאית מתחילה. אז את, יפעת היקרה, כמנהיגת ציבור , תסבירי למיינסטרים, שלא יכיל, שמחלקת אהבת ישראל שלנו לא מכילה רק לייטים מסורתיים ואפילו חילונים (והיא מכילה בצדק כי כך צריך להיות) אלא גם אנשים השונים במקצת מאיתנו בדעות ואמונות.

תתעשתו בבקשה כי אם לא נהיה תלויים זה בזה נהיה תלויים זה ליד זה.

==

אהרון גרנות הוא עיתונאי לשעבר וכיום יו"ר עמותת עושי חיל הנותנת בית חם לחיילים חרדים בודדים שהושלכו מהבית עקב הגיוס לצה"ל.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
39 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
דברים כדורבנות
עקיבא | 20-02-2019 18:35
כתיבה חדה ומדוייקת. הבעת את אשר על לבי ממש.
2
מחללי שבת - בכאב כן מחללי שם שמים - לעולם לא
ניסן | 20-02-2019 19:05
הבית היהודי אותי איבדתם
חבל שאנחנו נזכרים לבדוק בציציות
דתי | 21-02-2019 11:08
חבל שאנחנו בודקים בציציות
עוצמה
דניאל | 20-02-2019 23:56
מסכים איתך.מאה אחוז צודק. ממתי הלייטחם קובעים בבית היהודי ואילו אנשי עוצמה שהם אנשי תורה לא. האם זה בית של גויים?
חילול שם שמים בצורה כוחנית לא שווה כלום!
מגיבה | 20-02-2019 23:37
וכן, כואב על מחללי השבת. אצלם לפחות יש נחת רוח, הבנה קבלת האחר, אולי אפילו מבינים שיש דרך טובה יותר. אך מה עם האנשים שמייצגים את הציבור הדתי ומחללים שם שמיים?
חילול ה' הגדול ביותר הוא הפקרת דם יהודי
מקדש שם שמים | 20-02-2019 23:30
חבל שכך אתה מדבר על אנשים שיש להם גם הרבה מידות טובות ומסירות נפש
3
קשקוש
דוד | 20-02-2019 19:13
הכהנסיטים יהרסו אותנו מבפנים, זה לא דעה שונה זוהי סכנה גלויה. השם ישמור, עבור שררה מוכרים ערכים .
עוצמה יהודית הכי דעת תורה
תומר | 26-07-2019 15:10
ללא ספק שהם הכי קרובים לרצון ה' יתברך במה שדיבר בתורה מי מאנשי המפדל דואג לבנות ישראל נגד ההתבוללות??? מי נלחם על המסתננים?? מי הכי חלוץ להלחם נגד האוייב הערבי???
4
זלזול בדעת בית המדרש
אהרון | 20-02-2019 19:17
או שאת אנינות הטעם שלנו מכתיבים שיקולי משחקי מה יפית לפני הפריץ השמאלני לא! את התפיסה הזאת קיבלנו ממורנו ורבותינו מכל חוגי הציונות הדתית ששמו את שיטת הרב כהנא ומשנתו מעבר לגבול, ומעבר לקו. אלמלא הקמפיינים הדורסניים והברוטליים לשילוב עוצמה יהודית, אף אחד לא היה חושב לצרף אותם והיינו הולכים באמונה שלמה שנעבור את אחוז החסימה יפה מאוד. אז מספיק להשמיץ את מי שנאמן לערכיו של בית המדרש ושל התנועה הפוליטית.
ללא איחוד לא היו עוברים
אחד | 20-02-2019 23:33
אין סוף מצביעים היו בורחים דווקא בשל דחיית האיחוד. הכר במציאות - סקר אחר סקר מראה שהיינו במצב גבולי. חוץ מזה גם אם היינו עוברים היו נופלים 100 אלף קולות תומכי עוצמה יהודית. יש לנו אחריות לא רק למפלגה שלנו אלא לעתיד ממשלת ישראל.
5
אוי להשוואה בין יהודים לבין כהניסטים
שלום | 20-02-2019 19:20
כהנה הקים כת יהודית ומטורללת את היהדות וחבל שאיש כמוך מוכן למכור את היהדות בשביל ארץ ישראל
חוצפן ומתנשא
יעל | 20-02-2019 21:29
חילוניים יהודים טכהניסטים לא, קרא היטב את המאמר אולי תצבגר
6
בן גביר כן אומר הלל ביום העצמאות בערב ובבוקר
נחשון | 20-02-2019 19:22
בברכה. כדעת הרב כהנא
7
מה רע בקצת גזענות נגד ערבים?
צביעות והתחסדות | 20-02-2019 19:57
זה לא שהכהניסטים מציעים לגרש מכאן את השמאלנים, בכלל לא! רק את הערבים. וביננו, מי לא היה רוצה לגרש את הערבים? גם גנדי רצה והיום לומדים את מורשתו בכל בית ספר ביום השנה להירצחו.
8
צודק
קלמן | 20-02-2019 20:23
דבריך הם אי של שפיות בים של טירוף. ובלשון הגששיים: חוח צחוק בין שושני הבכי...
9
מאמרו של אהרון גרנות צבועים נמאסתם
אברהם פישר | 20-02-2019 20:56
יישר כוח גדול ליהודי יקר אהרון גרנות נתקיים בך הכתוב:אמת מארץ תצמח וצדק משמים נשקף
10
כואב שכמה שזה נכון
ישי | 20-02-2019 20:57
זה פרצופם של הלייטים החדשים
לא ידעתי
יהודי | 21-02-2019 9:26
שתמים וטפש הן מילים נרדפות.........
כן
התמים | 20-02-2019 22:14
חילונים כן וכהניסטים לא. לא קשור למידת הדתיות אלא לפרשנות שלהם לדת, לפרשנות שלהם למושג המדינה, לפרשנות שלהם למושג זכויות אדם, לפרשנות שלהם למושג קדושת החיים ולעוד ערכים כמו ממלכתיות , חוקי מדינה, שלטון החוק ומערכת המשפט. אין קשר לשאלת החילוניות או הדתיות. אל תערב בשר וחלב. זו תנועה משוקצת שאסור לתת לה יד ודריסת רגל בחיים הציבוריים.
11
הבעיה היא לא עם כהנא אלא עם גולדשטיין...
מנחם | 20-02-2019 21:41
כאילו מה, אפעס טבח קטן בחפים מפשע בזמן התפילה כאילו אנחנו מדעאש...למה להתייפייף כאילו שיו כאילו טוק טוק סנובית? כאיל הנוצרים הנאורים לא פוצעים קשה מדי פעם 125 איש עם נשק אוטומטי. סך הכל חושבים קצת אחרת מאיתנו והורסים 2000 שנה של מסורת יהודית. רמת דיון של נער. אני מקווה מאוד שבישיבות בהן התהדרת יוציאו הודעת התנערות ממך.
12
צודק
מרקוס | 20-02-2019 21:54
!
13
צודק לחלוטין
אמיתי | 20-02-2019 22:22
כל מילה בסלע!
14
כל מילה בסלע
אבי | 20-02-2019 23:05
אי אפשר יותר מדוייק מכך.שאפו!
15
איחוד עם אנשי ארץ ישראל
נחום | 21-02-2019 6:27
עם אנשים כמו בן גביר לא יהיה עוד פינוי ועוד בושה לעם ישראל מי שחולם לשלום ושקט עם שכנינו הערבים צריך לחפס מקום אחר ולא במזרח התיכון
16
הימין לא בסכנה - ביבי בסכנה
ידידיה | 21-02-2019 8:41
האיחוד עם ממשיכי דרכו של כהנא זה קו אדום ערכי שלא אחצה. ככל הנראה שבבחירות האלה אצביע לגנץ ויעלון - אנשים שלהם ביטחון המדינה יותר חשוב מביטחון הכיסא.
ידיד י'
1 | 21-02-2019 9:27
אתה בטח לא!
17
המאמר שלך מוכיח בדיוק את ההיפך
אדם דתי | 21-02-2019 13:42
כפי שאתה כתבת, ובצדק, חילול השבת של איילת שקד הוא עניין פרטי שלה - מה שחשוב הוא דעותיה הפוליטיות. ובדיוק דעותיהם הפוליטיות של אנשי כך הן מה שפוסלות אותם. כפי שנכתב למעלה - חילול שבת, אפשר להכיל - חילול ה', לא!!
18
כל מילה בסלע
י | 21-02-2019 14:30
כל האומללים שפרשו- ב''ה. אנחנו לא מתרגשים מכמה מאות קולות בודדים ורעשניים שעוזבים אותנו
19
יש בידי מכתב של הרב צבי יהודה
כפר סבא | 21-02-2019 14:47
במכתב, שנכתב במו ידיו של הרב צבי יהודה, הוא מביע תמיכה ברב מאיר כהנא בהתמודדותו לכנסת. הרב צבי יהודה אף נפגש עם הרב כהנא, ולאחר מכן נסע איתו לכותל כדי להצטלם יחד דווקא שם, עם הכותל ברקע. אין זה אומר שהרב צבי יהודה קרא לציבור להצביע לרב כהנא ולא למפדל בשעתו. זה כן אומר שהוא לא חשב שהרב כהנא ראוי להחרמה. זה כן אומר שהוא לא חשב שהרב כהנא מוקצה מחמת מיאוס. זה כן אומר שהוא לא חשב שהרב כהנא אינו מייצג עמדות לגיטימיות בספקטרום הרחב של דעות תורניות ולאומיות. זה כן אומר שהוא לא חשב שהרב כהנא מהווה סכנה חינוכית או אחרת ברמה שתלמידיו נוטים להציגו. ובכלל, תלמידי הרב כהנא בעוצמה יהודית, דר בן ארי ועוד בן גביר נראים גרסה מעודנת להפליא לעומת רבם המקורי. לא נותר אלא לשאול: דברי הרב ודברי התלמיד – דברי מי שומעים?.....
20
מאמרו של אהרון גרנות צבועים נמאסתם
אברהם פישר | 11-03-2019 21:39
יישר כוח גדול ליהודי יקר אהרון גרנות כשמך כן אתה אהרון אתה מתלמידיו של אהרון הכהן:אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן אל התורהעלה והצלח ויהי השם עמך
21
יופי של מטאפורה קולינרית יש במאמר הזה:" לא
אוראור | 21-03-2019 23:05
נלעסות היטב בתוך העוגת קצפת עם הלאטה - יופי של אלתור קולינרי - רק לי זה עושה חשק לקפה ועוגה?.. חחחחחחחחחחחחחחחחחח.
22
אהרן גרנות
אם בישראל | 27-03-2019 19:43
תותח. אני מצטרפת לכל מילה ואשריך על פעילותך. תזכה לעשות חיל תרתי משמע. עם ישראל חי. ולוואי ירבו כמותך בישראל!!!
23
צודק!! יישר כח!!
ירושלמית | 10-04-2019 12:07
צודק בכל מילה.
24
מי שבעד מתייוונים - ונגד כהניסטים - הוא סתם
אוראור | 20-06-2019 21:04
אחד שנגד התורה וההלכה - ואין פה עוד מה להוסיף!
25
עוצמה
מנדי | 26-07-2019 15:24
מסכים איתך צודק בכל מילה!!!! רק בן גביר הצדיק!!!! לכנסת בעזה!!!
26
עוצמה יהודית זה הימין האמיתי
חיים אלף | 26-07-2019 16:56
עוצמה יהודית היא הימין האמיתי ועוצמה יהודית זה עמך ישראל ותומכי עוצמה מכל הארץ ומכל הסוגים והמינים והגוונים וזה מה שיפה בעוצמה יהודית כולם מקובלים ואומרים שאנחנו גזענים אין מפלגה אחת שיש בה את הגוונים שיש בעוצמה יהודית
27
יש להבדיל בין דיבור נכון/חיוני לבין כבוד הדדי
פנחסי חזק ברוך! | 28-07-2019 0:46
האם הדרוזים נחשבים לאחינו בדם?!? האם איתם יש היתר להתחתן?!? הם גויים כמו כל השאר!הביטויי אחים בדם/לנשק עלול להטעות את אחיותינו היהודיות שלנו שחלק מהדרוזים עלולים להשתמש ולנצל ביטוי כינוי ויחס כזה למערכות יחסים עם יהודיות תמימות... היו!!יש להבהיר ולהזהיר מכל בלבול של ביטויים כאלה ליד בנות ישראל שלנו! גם כל הכבוד ההדדי בינינו לבין דרוזים... יש כבוד וערכים הדדיים שונים ומכבדים את ההבדלים והשוני בינינו! בכבוד יהודי ובאהבת ישראל הדדי ואמוני שנאמן למקור לביטויים האמיתיים!השלמים!התמימים באמת בשלום ובתמים!
28
לא לבלוף היהודי
שלום | 30-07-2019 13:07
לא השם של ילדי כהנא קובע כי אם החרפה שהם מציבים ליהדות אלוהם אינו אלוהי דתם אינם דתי ועם זה לא מתאחדים גם אם יש מחיר ארץ ישראל ויושביה לא יקנו בגניבה דעת תורה
29
איש טיפש. מחללי שבת כן ומחללי שם שמים לא
יעקב | 01-08-2019 22:22
כל כך טריוויאלי. חילול שבת אצל תינוקות שנשבו אינו חמור כמו חילול שם שמים של נבלות ברוטאליות וולגריות כמו בן גביר וגופשטיין שם רשעים יירקב!