לשמור על מעט הדמוקרטיה שעוד נותרה בבית היהודי - סרוגים

לשמור על מעט הדמוקרטיה שעוד נותרה בבית היהודי

עלינו לדרוש את מעט הדמוקרטיה שנשארה עבור הציבור הבוחר. אל לנו להסכים לשינוי מקומות ושריונים לאחר שהציבור אמר את דברו

לשמור על מעט הדמוקרטיה שעוד נותרה בבית היהודי
  (צילום: פלאש90)

אני עדיין זוכרת את שיעור האזרחות הראשון בו למדנו את המושג 'דמוקרטיה'.הרעיון החזק שגם לפשוטת עם, כמוני, יש זכות להשפיע ולהציג עמדתי, קסמה לי עד ריגוש.

כך מצאתי את עצמי בגיל תיכון כבר בוחרת מפלגה שמייצגת אותי, מפלגת 'הבית היהודי', ומשלמת לה דמי התפקדות מדמי הכיס או מהעבודה המזדמנת הנוכחית. בשתי מערכות הבחירות האחרונות זכיתי להגיע כאזרחית, חברת מפלגה ולהצביע בפריימריז מכובדים, מכבדים ובעיקר כאלו שמקיימים במלוא מובן המילה את המושג 'שלטון העם'.

במערכת הבחירות הנוכחית נקלענו למצב ביש בו אנו נדרשים למצוא שיטה אחרת לבחירת נציגינו בכנסת ברמת יעילות זהה ובמהירות רבה. החלו ויכוחים וחברים התבצרו בעמדות שונות: קריאות לוועדה מסדרת מצד מזכירות המפלגה, ובקשה לקיום בחירות בקרב חברי המרכז מצד השאר כדי להידמות ככל הניתן לשיטת הפריימריז המקובלת. לבסוף נפלה ההחלטה: מקומות מסויימים בשריונה של ועדה, והשאר בבחירות דמוקרטיות בין חברי המרכז. אני, שעוד משיעורי האזרחות תמיד האמנתי בכוחו של העם להחליט בצורה הטובה ביותר, נאלצתי לקבל את החלטת המרכז ולהפנים שהרשימה הסופית תייצג את רצון העם באופן חלקי בלבד.

את חבר הכנסת מוטי יוגב הכרתי לראשונה באופן אישי לפני מספר חודשים. בחרתי להקים תנועה חשובה ונצרכת בשם 'המפד"לניקים החדשים' בתוך המפלגה יחד עם יו"ר 'ישראלים' הארצי לשעבר נתנאל נדב ושאר שותפים מכובדים. הראשון שקרא לנו להיפגש, שרצה לשמוע ולהשמיע, להבין ולקדם- היה מוטי. כך התוודעתי לאדם שתמיד מחובר לרצון הציבור אותו הוא מייצג, לצרכי הציבור ומשמעותם. מצרך נדיר של פוליטיקאי רודף שלום ובעל רצון תמידי להיטיב.

בטרם בחירת הרשימה בקרב חברי המרכז ערכנו בחירות פנימיות בתנועה שלנו כדי להישאר בעלי ציביון דמוקרטי, והוחלט כי הראשון שייבחר בקרב פעילנו, יזכה לתמיכת חברי התנועה כולה בבחירות המרכז. התוצאות היו מייצגות ומרשימות, ואצלנו נבחר הח"כ מוטי יוגב בתיקו עם מר ארז צדוק. שמחנו להביע תמיכתנו באדם כה חשוב ויקר, ופירסמנו את התוצאות. לאחר כיממה, בבחירות הרשימה בכנס המרכז, נדהמנו ושמחנו לגלות כי מוטי נבחר ראשון אצל כלל חברי המרכז, בפער משמעותי מהבאים אחריו הלאה. האמירה הברורה, שאיש זה מעורר אמון ואהדה בציבור הדתי-לאומי הייתה כה חזקה ומעוררת השראה.

כעת, לאחר ולקראת חתימת הסכמי איחוד עם אחרים, לקראת הסכמים על שיריונים, הקפצות ושינוי מקומות, עלינו לדרוש את מעט הדמוקרטיה שנשארה עבור הציבור הבוחר. אל לנו להסכים לשינוי מקומות ושריונים לאחר שהציבור אמר את דברו. על מנת שגם אנחנו, נצליח בסוף היום לזהות את המפלגה בה אנו שותפים- עלינו לדרוש כי לפחות צמרת הרשימה הנבחרת, ועוד בפער כה משמעותי משאר הרשימה, תישאר כמות שהיא, ללא אינטרסים חד- צדדיים אחרים הבאים לקראתנו לשלום.

מי ייתן, וגם ילדי התיכון הנוכחיים והבאים אשר יתוודעו למושג 'דמוקרטיה' במהלך שיעורי אזרחות, ישמחו בו ויראו כיצד הוא מתקיים הלכה למעשה בעולם הממשל המודרני. שנוכל לברך כי הדמוקרטיה השלימה והאמיתית חזרה לשרור בינינו לאחר הפסקה קצרה, כבר במערכת הבחירות הבאה.

=======

ליטל שוחט היא יו"ר המפד"לניקים החדשים ופעילה חברתית בבית היהודי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
למה לשמור? זה מבריח בוחרים
הפוך בדיוק | 17-02-2019 19:09
לבנט ושקד יש בקלות רבה הרבה יותר בוחרים, בלי דמוקרטייה, בלי רבנים ובלי עסקנים
2
יפעת היא המסמר בארון...
הבית ההזוי | 17-02-2019 19:24
שקוראי ידיעות יצביעו לכם
רק כהנא חי!
בהחלט | 17-02-2019 20:14
מצביעים כהנא חי לזכרו דל כהנא המת! מטורללי כל העולם התאחדו!!!
3
אם היו מבזבזים זמן על בחירות
תחשבי בהגיון | 17-02-2019 21:05
לא היה זמן לכלל הפוליטיקה המפוארת הזאת
4
מתנשאים! לא תעברו את אחוז החסימה
חושם | 17-02-2019 21:17
בגלל הרהבתנות והגרגרנות שלכם ובגלל שאתם מעדיפים פנמיסטית שמאלנית על פני עוצמה יהודית!
5
ומה עם השריונים לאיחוד הלאומי????
מוטי | 18-02-2019 8:19
מי בחר בהם? הרי סמוטריץ לא היה מקבל מקום ריאלי בבית היהודי זה ברור לכולם