בשל דברי נתניהו: נשיא פולין יבטל ביקור בישראל - סרוגים

בשל דברי נתניהו: נשיא פולין יבטל ביקור בישראל

נשיא פולין אנדז'יי דודה איים לבטל את ועידת וישגרד שצפויה להיערך בארץ בשבוע הבא, זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו אמר כי הפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים בשואה

author-image
בשל דברי נתניהו: נשיא פולין יבטל ביקור בישראל
  נשיא פולין אנדז'יי דודה נפגש עם נתניהו (צילום: אבי אוחין\לע"ם)

סערה בפולין: נשיא המדינה אנדז'יי דודה איים הבוקר (שישי) לבטל את "פסגת וישיגרד" שאמורה להתקיים בישראל בשבוע הבא. זאת בעקבות אמירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך וועידת ורשה בפולין, לפיהם "הפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים במהלך השואה".

"במידה וראש הממשלה נתניהו אכן אמר את הדברים שדווחו בתקשורת, אני מתכוון להעביר את הפסגה למשכן הנשיאות הפולני שבוויסלה" אמר דודה. "ייתכן וישראל אינה מקום טוב להיפגש בו במצב הזה, למרות הסידורים המוקדמים". בוועידה צפויים להיפגש נציגים בכירים מצ'כיה, הונגריה, פולין וסלובקיה. זאת הפעם הראשונה שישראל אמורה לארח את המפגש, לאחר שנתניהו התארח בפורום המזרח-אירופי פעמיים במהלך השנתיים האחרונות.

דבריו של נתניהו נאמרו בקשר ל"חוק השואה" השנוי במחלוקת שאושר בשנה שעברה. "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים, אני לא מכיר אדם שנתבע על האמירה הזו" טען נתניהו. עוד ציין כי "'חוק השואה' עלה במהלך פגישתי עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי".

בישראל הרגיעו: "לא אמר שהאומה הפולנית ביצעה פשעים"

בישראל מנסים להרגיע את הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו של נתניהו. שגרירת ישראל בפולין אנה אזרי שיגרה מכתב ללשכת ראש הממשלה הפולני, שבו הבהירה את דברי ראש הממשלה שנאמרו בתדרוך לעיתונאים הישראלים שליוו אותו בורשה. "ראש הממשלה נתניהו לא אמר שהאומה הפולנית ביצעה פשעים נגד היהודים, אלא שפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים" טענה במכתבה.

בעקבות המכתב, דובר נשיא פולין אישר כי הדברים של נתניהו הובהרו. לדבריו, "קיבלנו הסברים מהצד הישראלי בנוגע לדבריו של ראש הממשלה נתניהו, נראה כי מדובר במניפולציה עיתונאית".

כזכור, בשנה שעברה פרץ משבר בין ישראל לפולין עם העברת החוק השנוי במחלוקת האוסר להאשים את פולין או את אזרחיה בפשעיהם של הנאצים. נתניהו אמר ל כי ישראל לא תקבל את ההשוואה שעשה בין משתפי פעולה פולנים למשתפי פעולה יהודים במהלך השואה, כשלדבריו, "אין כל בסיס להשוואה". "מטרת השואה הייתה להשמיד את העם היהודי וכי כל יהודי באשר הוא – היה נתון במצב גזר דין מוות" טען. "לא ניתן לתקן את העיוות ביחס לפולין על ידי עיוות אחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השפה העברית
בן יהודה | 15-02-2019 15:43
אני חושבת שהכרחי ביותר לשלוח כתבים קורס השפה העברית. ישנן לא מעט טעויות בכתבה הזו, חבל הכותב/ת מטעה את ציבור הקוראים ואלו חושבים כי כך יש לכתוב דבר היוצר רצף של טעויות. דוגמא אחת מיני רבים: :במידה ו... בפסקה השניה במאמר. שבת שלום
2
שלא יבוא
יהודי | 16-02-2019 16:10
ביבי המלך