סגן נשיא ארה"ב: "אין איום גדול יותר לשלום מאיראן" - סרוגים

סגן נשיא ארה"ב: "אין איום גדול יותר לשלום מאיראן"

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס תקף את המשטר האיראני בוועידת ורשה וקרא למדינות האיחוד האירופי לפרוש מהסכם הגרעין ולהצטרף לסנקציות: "האיום הגדול ביותר לשלום ולביטחון הוא המשטר האסלאמי הקיצוני באיראן"

סגן נשיא ארה"ב: "אין איום גדול יותר לשלום מאיראן"
  (צילום: שאטרסטוק)

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס תקף היום (חמישי) את המשטר האיראני במהלך נאומו בוועידת ורשה, וקרא למדינות האיחוד האירופי לפרוש מהסכם הגרעין ולהצטרף לסנקציות המופעלות נגד איראן.

"לפני שנתיים הנשיא טראמפ ערך את ביקורו המדיני הראשון במזרח התיכון. שם הוא נפגש עם בכירים רבים וקרא לכולם להתגבר על הקיצוניות ולפעול נגד הטרור והמלחמה. היום אני אומר בבירור: ארה"ב מוכנה לענות לאתגר ולפעול למען המטרה המשותפת של שלום".

"תחת הנשיא דונלד טראמפ, ארה"ב שוב שמה את הביטחון ואת הציונות במקום הראשון. יש משב רוח שכבר מורגש במזרח התיכון. ראש הממשלה של ישראל כבר ביקר בעומאן, אויבים ארוכי זמן נהיו שותפים, יצחק וישמעאל באים ביחד כמטרה משותפת. הוועידה הזאת מוכיחה שהחל עידן חדש".

"התכנסנו כאן היום בגלל האיומים המשותפים לכולנו, ואין איום גדול יותר מהאסלאם הקיצוני. האסלאם אינו מכיר בגבולות, הוא מסמן את המזרח התיכון, ישראל והעולם החופשי, ולא מכיר בכל תוצאה אחרת מלבד הניצחון שלו והשמדה מוחלטת של האופוזיציה. אתמול היה רגע היסטורי – מדינות מרחבי העולם והמזרח התיכון הסכימו שהמשטר האסלאמי הקיצוני באיראן איראן הוא האיום הגדול ביותר על הביטחון והשלום באזור" טען. "איראן היא המדינה המובילה בתמיכה בטרור העולמי. הם תקפו שגרירויות אמריקניות ורצחו אלפי חיילים ואזרחים".

" כמו כן, המשטר האיראני ממשיך לשאוף להשגת נשק להשמדה המונית. אנחנו לא נאפשר לו לעשות זאת" הוסיף וקרא למדינות האיחוד האירופי לפרוש מהסכם הגרעין: "הגיע הזמן ששאר מעצמות העולם יפרשו מההסכם. המאמץ של האיחוד לעקוף את הסנקציות ולהמשיך במסחר עם איראן הוא צעד לא חכם, שרק יחזק את איראן ויגדיל את הפער בין אירופה לבין ארצות הברית".

עוד התייחס ליחסים בין ארה"ב וישראל, והתחייב כי "תמיד נעמוד לצד בנות בריתנו". לדבריו, "ארה"ב לעולם לא תיכשל בלעזור לבת בריתנו ישראל. האנטישמיות לא רק מהווה טעות, היא מרושעת. עלינו לעמוד נגד האנטישמיות בכל מקום שבו היא מופיעה, ולגנות אותה בכל העולם".

מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, שאמר כי  "אי אפשר להשיג שלום וביטחון במזרח התיכון בלי להתמודד עם איראן. זה פשוט בלתי אפשרי. ההשפעה שלהם בלבנון, בתימן, בסוריה ובעיראק, לצד התמיכה של שלושת ה-ח'- החות'ים, חמאס וחיזבאללה, מהווה איום אמיתי". בהמשך היום נתניהו צפוי לנאום בוועידה, וכן ייפגש עם צוות השלום של הנשיא דונלד טראמפ, הכולל את חתנו ויועצו הקרוב ג'ארד קושנר ושליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, בנוגע לתכנית השלום המתהווה של הממשל האמריקני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו