נגד האיום האיראני: וועידת ורשה יוצאת לדרך - סרוגים

נגד האיום האיראני: וועידת ורשה יוצאת לדרך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם בוועידת ורשה, העוסקת בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון. בנאומו צפוי לקרוא למדינות המפרץ הפרסי לפעול נגד האיום האיראני. בהמשך ייפגש עם בכירי הממשל האמריקני

author-image
נגד האיום האיראני: וועידת ורשה יוצאת לדרך
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם הבוקר (חמישי) בוועידת ורשה, שהתכנסה לדיונים בנושא קידום השלום והביטחון במזרח התיכון ובלימת האיום הנשקף מאיראן.

בנאומו נתניהו צפוי לקרוא למדינות המפרץ הפרסי לתמוך בעמדת ארה"ב וישראל נגד איראן, ולשתף עימם פעולה בנסיון לבלום את האיום האיראני. בהמשך היום ראש הממשלה ייפגש עם בכירי הממשל האמריקני, ביניהם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ומזכיר המדינה מייק פומפאו, עמם הוא צפוי לדון בנושא המתיחות במזרח התיכון והפעילות נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. עוד ייפגש עם צוות השלום של הנשיא דונלד טראמפ, הכולל את חתנו ויועצו הקרוב ג'ארד קושנר ושליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, בנוגע לתכנית השלום המתהווה של הממשל האמריקני.

אמש נתניהו נפגש עם שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלאווי, בפגישה סודית שנערכה בחדרו במלון "אינטרקונטיננטל". "ההחלטה האמיצה של הסולטן קאבוס להזמין אותי לבקר בעומאן מביאה לשינוי בעולם" טען. "היא סוללת את הדרך לרבים אחרים לעשות את מה שאתה אמרת – לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד. רבים הולכים בעקבותיכם, גם כאלה שנמצאים כאן היום בוועידה. אני מודה לכם על המדיניות החיובית הזאת, שפניה לעתיד ושעשויה להוביל לשלום ולשגשוג עבור כולם. אני מודה לך בשם אזרחי ישראל, ואני מרשה לעצמי לומר שגם בשם רבים במזרח התיכון".

שר החוץ של עומאן אמר בתגובה כי "זהו חזון חדש וחשוב לעתיד. האנשים במזרח התיכון סבלו רבות כי הם נותרו בעבר. זהו עידן חדש למען העתיד ולמען שגשוג לכל העמים".

לפני המראתו לפולין, נתניהו התייחס לתקיפה שהתרחשה השבוע בסוריה, המיוחסת לישראל. בדבריו סיפר כי הוא יוצא ל"ועידה בינלאומית מאוד חשובה בוורשה. המוקד הוא איראן. איראן שולחת לנו איומים ביום המהפכה ה-40, הם איימו להחריב את תל אביב וחיפה, ואמרתי שהם לא יצליחו בזה, אבל אם הם ינסו, אז אני חוזר ואומר שזה יהיה יום המהפכה האחרון שהם יחגגו, המשטר הזה. "אנחנו מפעילים הרבה מאוד אמצעים והרבה מאוד גורמים נגד התוקפנות האיראנית, נגד הניסיון שלהם להתחמש בנשק גרעיני, בטילים בליסטיים. את פעולות הטרור שלהם באירופה אנחנו חושפים פעם אחר פעם, וגם את הניסיונות שלהם להתבסס בסוריה אנחנו בולמים פעם אחר פעם, יום אחרי יום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו