סקר מכון דחף: המפדל והאיחוד הלאומי מחוץ לכנסת - סרוגים

סקר מכון דחף: המפדל והאיחוד הלאומי מחוץ לכנסת

הסקר שפורסם קובע כי למרות מאמצי ההתחדשות של סיעת הבית היהודי המפד"ל החדשה רוב הבוחרים מביעים אי אמון במפלגה. גם האיחוד הלאומי בקריסה כשגם היא מאבדת חצי מערכה ולא עוברת את אחוז החסימה. נתניהו ינצח את הבחירות וירכיב ממשלת אחדות עם יאיר לפיד?

סקר מכון דחף: המפדל והאיחוד הלאומי מחוץ לכנסת
  פלאש90

סקר שערך מכון "דחף" עבור העיתון ידיעות האחרונות חוזה רעידת אדמה בפוליטיקה של הציונות הדתית.

על פי הסקר המפד"ל (הבית היהודי) זוכה לשני מנדטים בלבד כשהמשמעות המעשית היא ירידה על מתחת לאחוז החסימה. גם מפלגת האיחוד הלאומי מחוץ לכנסת כשהיא מאבדת מחצית מכוחה, ועומדת על שני מנדטים בלבד.

לעומת המפלגות הדתיות לאומיות קובע הסקר כי אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום היה הליכוד מגדיל את כוחו בשלושה מנדטים ואילו תנועת קדימה היתה מתרסקת ל11 מנדטים בלבד.

מתוצאות הסקר מתברר כאמור כי במקום 27 מנדטים בכנסת הנוכחית היה מתגבר כוחו של הליכוד ל30 מנדטים מציאות שהיתה מחזקת עוד יותר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאפשרת לו ביתר קלות להרכיב את הממשלה הבאה. בניגוד לליכוד סיעת ישראל ביתנו לא מגדילה את כוחה על פי הסקר אלא שומרת על מספר המנדטים הנוכחי שלה 13.

בשורה טובה נוספת לתנועת הליכוד שעולה מהסקר היא התעצמות ההתפלגות במחנה השמאל. על פי הסוקרים סיעת קדימה בראשות ח"כ שאול מופז זוכה ל11 מנדטים בלבד כשמנגד סיעתו החדשה של יאיר לפיד 'יש עתיד' זוכה להישג נאה של 11 מנדטים. בבדיקה התברר עוד כי אם יאיר לפיד יסכים לחבור לחברת הכנסת ציפי לבני סיעתו תעבור את קדימה ותהיה הסיעה הגדולה באופוזיציה עם 16 מנדטים.

מפלגה משותפת זו תפגע אנושות גם במפלגת העבודה שתזכה רק ב14 מנדטים לעומת מציאות בה לפיד רץ לבדו בה היא זוכה ב18 מנדטים ומעצימה את כוחה הפוליטי באופן משמעותי.

גם לחבר הכנסת ויו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי יש בבדיקה בשורות טובות. על פי מכון 'דחף' במציאות בה אריה דרעי ירוץ בראשות מפלגה חדשה הוא יעבור את אחוז החסימה ויזכה ל3 מנדטים על חשבונה של מלפת האם שלו ש"ס שתסתפק בשבעה מנדטים בלד.

לעומת זאת במקרה בו יחזור אריה דרעי לראשות התנועה תשמור ש"ס על כוחה בכנסת הנוכחית ותזכה ל11 אצבעות במליאה.

בכל מקרה אחת הנקודות המשמעותיות ביותר שעולות מהסקר היא העובדה שריצה עצמאית של אריה דרעי מכרסמת ברוב המוצק של סיעות הימין בכנסת ומעמידה אותו על 61 מנדטים בלבד מול 56 מנדטים של מפלגות השמאל.

מבחינה זו מציינים הסוקרים כי לראש הממשלה בנימין נתניהו יש אינטרס מובהק לשכנע את תנועת ש"ס ומנהיגה הרוחני הרב עובדיה יוסף שליט"א להעמיד את אריה דרעי בראשות ש"ס ולא בראשותה של סיעה עצמאית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הסקר הזה הוא שקר ולהלן תוצאות אמת של הבחירות
דפנה לוי | 30-04-2012 11:15
הסקר הזה הינו שקר ככל סקר/שקר מגמתי שיוצא מבית מדרשה של מינה צמח ומכון דחף.שהינם יותר מעצבי דעת קהל מאשר עורכי סקרים אובייקטיביים. זכור כיצד מכון דחף פימפם כי לקדימה יהיו 47 מנדטים והתוצאה ידועה כן זכורים כל הפשלות המכוונות שלהם שנטו תמיד לטובת השמאל. בנוסף כיום לליברמן 15 מנדטים ולא 13 כמצויין בכתבה. והרי להלן תוצאות הבחירות עם סטייה של 4% לכאן ולכאן. העבודה 16 מנדטים קדימה 7 מנדטים ליברמן 19-20 מנדטים ש"ס 12-13 מנדטים. האיחוד הלאומי 6-8 מנדטים הבית היהודי 0 מנדטים לא עוברת את אחוז החסימה. אגודת ישראל 6-7 מנדטים. מפלגות ערביות 12-13 מנדטים מר"צ 4-6 מנדטים מפלגות לפיד ודרעי (ביחד) 8-11 מנדטים. מפלגת עצמאות 3-4 מנדטים במצב דברים צפוי זה ועל דרך חישוב בשיטת האלימינציה לליכוד נותרו בין 17-22 מנדטים לכל היותר. והמסקנה המתבקשת אכן הינה כי הליכוד וביבי מאבדים את השלטון. לגזור ולשמור
2
אם שאר חברי הכנסת הדתיים היו מתנהגים כמו בן ארי !!
דני | 30-04-2012 11:21
אז המצב היה מצויין !!! החבר כנסת היחיד שבגופו ולא רק בפיו הולך למעוזי הבעיות במדינה - אם זה דרום תל אביב, אם זה אילת שם הסודנים , אם זה דאגה גם לשאר אזרחי המדינה ולא רק לציבור הסקטוריאלי הדתי. אם המפלגות הדתיות ישכילו להפנות את מרצם גם לשאר הציבור מובטחים הם שהציבור יחזיר טובה ויבחר בהם !!!
3
כל הקולות ברחו לליכוד
| 30-04-2012 12:00
הציבור הדתי לאומי כבר עשה את הבחירה שלו והחליט להיות חלק מהליכוד. ייקח קצת זמן עד שהפוליטיקאים המפדלניקים יבינו את זה
4
תמיד למפד"ל היה פחות מנדטים בסקרים, במציאות זה אחרת
בעל שם | 30-04-2012 13:35
5
חבל על כצלה,אדם יקר,חי באשלית הציונות.התחבר לש"ס/דגל
רוני | 30-04-2012 16:38
עזוב את הנפולות שעזבו את גדולי התורה,ודבקו באלילי הציונות...
6
טוב מאוד
טליה | 30-04-2012 17:46
אולי עכשיו המפלגות הדתיות יבינו סוף סוף שמפלגות קטנות וסקטוריליות הם פשוט לא רלוונטים. הציבור הדתי מבין את זה ומצביע ברגליים.