התקדמות במגעים: האיחוד הלאומי יסכים לפשרה? - סרוגים

התקדמות במגעים: האיחוד הלאומי יסכים לפשרה?

הצעת הפשרה המסתמנת בין האיחוד הלאומי והבית היהודי, נעוצה בהבנות שהתקבלו לפני שבת: הנהגה שוויונית. אם תתקבל ההצעה ניתן יהיה לדון בפרטי ההנהגה המשותפת

התקדמות במגעים: האיחוד הלאומי יסכים לפשרה?
  צילום הדס פרוש פלאש 90/פלאש 90

ישיבת צוותי המשא ומתן בין הרב רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ' נקבעה להיום (שני) ב- 17:00 בירושלים.

לפי הצעת פשרה שככל הנראה תדחה על ידי האיחוד הלאומי: הרב רפי פרץ יכהן כ-יו"ר באופן מלא ומקבל תפקיד שר, סמוטריץ' גם מקבל יקבל תיק שר בתקווה שיקבלו שניים. התפקיד השלישי יילך גם לאיחוד הלאומי.

באיחוד הלאומי כנראה ידחו את הצעת הפשרה שכן לפי ההצעה, הבית היהודי והאיחוד הלאומי מראש לא ידרשו תיק בכיר בממשלה, כדי שיהיה 2 תיקים שווים שיתחלקו בן הרב רפי לסמוטריץ'.

באיחוד הלאומי מעוניינים בבסיס שנקבע ביום חמישי ושישי שתהיה הנהגה משותפת: ולאחר הבנה זו ניתן יהיה לדון בחלוקה בין הרב רפי לסמוטריץ'. למשל, אם הרב רפי ידרוש להיות בקבינט הביטחוני, באיחוד הלאומי ידרשו לבחור ראשונים את התיק.

הסיבה המרכזית לכך שהאיחוד הלאומי כנראה לא יסכים לפשרה נעוצה גם בחוסר שוויוניות בהנהגה, וגם כי הדרישה תהיה ל-2 תיקים לא בכירים כדי שהאחד לא יקח תיק בכיר ממשנהו ובכך וויתור מראש על תיק בכיר הממשלה.

באיחוד הלאומי כנראה יסכימו לדון בהצעת הפשרה אם תתקבל הנהגה משותפת: שני יושבי הראש יהיו בראשי המפלגות בקואליציה ושניהם יחתמו על המו"מ הקואליציוני. לאחר הנהגה משותפת ניתן יהיה לדון מי יהיה ראשון ברשימה ומי יקבל את התיק הבכיר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תחסכו מאיתנו
הבנו אתכם | 11-02-2019 20:35
תעשו רווציה ודי. בחצי הראשון ימלוך הרב רפי בחצי השני סמוטריץ, ממילא בלי אלי ישי ועוצמה ספק אם תעברו את אחוז החסימה
2
אחדות עאלק
א | 11-02-2019 21:48
מפרטי אפשרויות המומ מתברר שהמעותדים להיות מנהיגנו לא מבינים את המילה אחדות - אחרי שמתחברים אין יותר אם אתה בוחר ראשון אז אני מקבל 2 וכדו', משמעות המילה אחדות היא שמעכשיו הכל זה אנחנו !! יש תיק בכיר לנו ! יש שר שני לנו ! יש חבר בקבינט הביטחוני לנו !! לכו למכון מאיר לחצי שנה אולי זה יעזור.....