מצמרר: השיר שאורי כתבה זמן קצר לפני שנרצחה - סרוגים

מצמרר: השיר שאורי כתבה זמן קצר לפני שנרצחה

אורי אנסבכר הי"ד נהגה לכתוב שירים במחברת שנשאה עמה. לאחר הרצח מצאו חברותיה לשירות הלאומי את מחברת השירים והעבירו אותה למשפחה. כעת נחשף השיר האחרון שכתבה שמדבר דווקא על שלום

author-image

אורי אנסבכר הי"ד נהגה מעת לעת לקחת עמה דפים וכלי כתיבה, להתבודד ולכתוב שירים. השיר האחרון שכתבה זמן קצר לפני הרצח ונותר במרכז 'יעלים' בו שימשה כבת שירות נחשף ב'כאן חדשות' כשהוא כתוב על דף בכתב ידה המקורי. באופן מצמרר, זמן קצר לפני שנרצחה כתבה אורי את השיר שעוסק דווקא בשלום. "לפני ההסכמים, וההפרות, והמלחמות, עשי לך שלום, בתוכך".

מילות השיר:

"עשי

שיהא עולמך עולם של שלום.

שלום עולמים, שלום עלומים.

זכרי,

את העלמה שאת

את הדבש שהיה

לפי שרדו בך.

נכסי לעצמך

מחדש

את המתיקות הזו

שהייתה

שלך.

החיי את העלמה

ובראי לך עולם

עולם של שלום

לפני המשא ומתן שלך עם עצמך

ועם אהובך

לפני ההסכמים

וההפרות

והמלחמות

עשי לך שלום

בתוכך".

ביום חמישי האחרון יצאה אורי ממרכז 'יעלים' ואמרה לחבריה שהיא מרגישה צורך להתבודד ביער הסמוך. לאחר מספר שעות של היעדרות החלו חיפושים אחריה וגופתה אותרה ביער עם סימני אלימות קשים עליה. לאחר חקירת שב"כ נעצר מחבל בן 29 ששחזר את הרצח. אמש קבע השב"כ כי הרצח בוצע ממניע לאומני.

בהודעת השב"כ נמסר כי "במהלך חקירתו שיחזר החשוד ערפאת ארפעיה את הרצח בפני חוקרי השב"כ והמשטרה וקשר עצמו באופן מובהק למקרה". חקירתו נמשכת ושאר פרטי החקירה נמצאים תחת צו איסור פרסום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
במילה אחת: תקוע
שי | 11-02-2019 9:33
הרב פרומן והזיות השלום שלו נתנו את אותותיהם ביישוב כולו
מה
נריה | 11-02-2019 22:13
אם זה כל מה שיש לך לומר על השיר שכתבה אורי, שמדבר על השכנת שלום בינה לבין עצמה, שתחייה בשלום עם עצמה - אזי כדאי שדוקא אתה לא תחיה בשלום עם עצמך עד שתחשב מעשיך.
בדיוק
רפי | 11-02-2019 10:56
הדסה פרומן הפצפסיטית ממשיכה את דרכו של בעלה השפל. היא מפגישה בין יהודיות וערבים מהשטחים. כל הישוב תקוע נגוע בזה
כנראה חכמינו גם למדו בתקוע כשאמרו
א | 11-02-2019 9:59
גדול שלום שאין כלי מקבל ברכה אלא שלום. גדול שלום שאין חותם כל התפלה אלא שלום. גדול שלום, שניתן לענווים, שנאמר: וענווים ירשו ארץ והתענגו על רוב שלום. גדול שלום, שהוא שקול כנגד הכל, אנו אומרים: עושה שלום ובורא את הכל. רבי אלעזר בנו של ר' אלעזר הקפר אומר: שאפילו ישראל עובדין עבודת כוכבים ושלום ביניהם, כביכול אמר הקבה: אין השטן נוגע ביניהם, שנאמר: חבור עצבים אפרים הנח לו, אבל משנחלקו מה נאמר בהם: חלק לבם עתה יאשמו, הא גדול שלום ושנואה מחלוקת. גדול שלום, שאפילו בשעת מלחמה צריכין שלום גדול השלום, שאפילו המתים צריכים שלום, שנאמר: ואתה תבוא אל אבותיך בשלום. גדול השלום, שניתן לעושי תשובה, שנאמר: בורא ניב שפתיים שלום שלום גדול הוא השלום שלא ברא הקדוש ברוך הוא מידה יפה מן השלום שניתנה לצדיקים, שבשעה שנפטר מן העולם, שלש כתות של מלאכי השרת מקדימין אותו בשלום, שנאמר: יבוא שלום. גדול השלום, שלא ברא הקבה מדה יפה כמו השלום גדול השלום שניתן שכר התורה והמצוות, שנאמר: ונתתי שלום בארץ. גדול שלום שניתן לאוהבי תורה, שנאמר: שלום רב לאוהבי תורתך גדול השלום ששמו של מקום קרוי שלום גדול השלום שאפילו דרי עליונים צריכין שלום, שנאמר: עושה שלום במרומיו
2
זה מדהים שכולם לוקחים את המילים ומחריבים אותם
מתניה | 11-02-2019 11:44
אורי היד לא דיברה על הסכמים ושלום עם ערבים. היא דיברה אל תוך ליבה אל נפשה. אל אהוב ליבה הלב שלה. ותקוע או לא תקוע. זה לא קשור. אל מי שהיא הייתה.
3
תקוע היפה
נריה | 11-02-2019 22:14
שיר מדהים