ראש האולפנה של אורי הי"ד לסרוגים: "היא הייתה אדם של לב"

ראש האולפנה של אורי הי"ד לסרוגים: "היא הייתה אדם של לב"

הרב גלעד לואיס, ראש האולפנה שבה למדה אורי אנסבכר הי"ד, סיפר לסרוגים על התחושות הקשות בעקבות הרצח והקשר שלו לאורי: "היא הייתה אדם של לב. אלף פיגועים לא יצליחו לכבות את האור שלה"

ראש האולפנה של אורי הי"ד: "הייתה אדם של לב"
  (צילום: באדיבות המשפחה)

הרב גלעד לואיס, ראש אולפנת "ראש צורים" שבה למדה אורי אנסבכר הי"ד, בת השירות מהיישוב תקוע שנרצחה בירושלים, סיפר היום (ראשון) לסרוגים על ההיכרות האישית שלו עם אורי, והתחושות הקשות שליוו אותו מאז היוודע דבר הרצח.

"אני הייתי גם מורה שלה וגם ראש האולפנה שלה. באולפנה של 150 תלמידות, גם אתה לא רוצה אתה מכיר את כולם, ובטח שאת אורי. היה לי הרבה הזדמנויות למפגשים והכרויות איתה" סיפר. "בימים האחרונים אני משחזר את כל המעגלים שלה. תמיד היה לה קול מאד עדין ורך כשצריך, וטון מאד חזק ובטוח כשחייבים".

"הייתה אדם של לב" הרב גלעד לואיס (באדיבות המצולם)

לדבריו, אורי הייתה "אחת שהפסוק 'אדם ייראה לעיניים וה' יראה ללבב' נאמר גם עליה. אחת שלא מוכנה שהמבט החיצוני זה מה שיכריע, אלא כל הזמן רצתה לראות מה קורה בפנים. היא ידעה לומר את זה- כשמשהו הפריע לה, היא הייתה נכנסת אליי לחדר לא פעם ולא פעמיים כדי לומר לי 'צריך שייקרה כך וכך, ואני חושבת שלא נכון שיקרה כך וכך', ובו זמנית ברגישות כל כך גדולה להתעניין". עוד סיפר כי "היא תמיד הייתה שואלת אותי 'מה שלומך, הרב', וכשהיא שאלה את זה היא לא רצתה רק לומר בוקר טוב- אלא באמת התעניינה ובאמת שאלה. היא הייתה אדם של לב, לא מבט חיצוני"

"כבר שלושה ימים שאני לא מצליח לישון בלילה בגלל הסיפור הזה. זה לא נתפס, עדיין נשמע הזוי" הוסיף ואמר על תחושות לאחר הרצח. "אתה ישר מנסה לשחזר את כל המפגשים, התמונות, הפעמים שבהם ישבנו לדבר. כל הזמן עסוקים בלזכור".

"אלף פיגועים לא יצליחו לכבות את האור שלה"

כשנשאל לגבי צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה, הרב לואיס טען כי הוא "לא יודע לומר מה מסתתר מאחורי הדברים". "לפני הלוויה ראיתי את הסרט מגמה שהפיקה כבמאית במגמת תקשורת שלה" סיפר. "השיר שמסיים את הסרט הוא 'אלף כבאים לא יצליחו לכבות אותי'. אני לא יודע מה הסיפור שמה ומה החקירות שיש, אבל אני יודע דבר אחד: אלף פיגועים לא יצליחו לכבות את האור של אורי, ואלף מפגעים לא יצליחו להחליש את החברות שלה- לא בתקוע, לא בעין יעל, ולא באולפנה".

תלמידי האולפנה הבוקר

בסיכום דבריו, הרב לואיס קרא לפעול להנצחתה של אורי ולמען חיזוק הביטחון בישראל- גם במישור הפרטי וגם במישור הלאומי. "מי ששמע את ההספדים הזכיר לא פעם ולא פעמיים את החיבוק שאורי ידעה לתת. כשהיא נתנה חיבוק זה היה חיבוק אמיתי, חזק ואוהב" טען . "בשלב הראשון, זה מה שכולם צריכים עכשיו במעגל הפרטי- חיבוק שמסיר את הפחד, שמאפשר הרבה הכלה של כולם ביחד. בשלב השני צריכים לחשוב איך מוסיפים עוד טוב בעולם ומעשים טובים שאנחנו רוצים לקחת מחייה של אורי".

"במעגל הלאומי, אני חושב שאנחנו צריכים להגיע להרתעה חזקה יותר. יש עוד הרבה מה לעשות שמה. החוק לקיזוז משכורות מחבלים- חד משמעית החלטה נכונה, ויפה כמה חודשים אחורה קודם" אמר בהתייחס להחלטה של ראש הממשלה להחיל את החוק כתגובה לרצח. "אנחנו צריכים להגיע למצב אופטימלי, שבו כשהבנות והבנים שלנו מסתובבים בטבע- הם צריכים להרגיש שזה הבית הבטוח שלהם. בית צריך להיות אוהב, מוגן ועוטף- גם במעגל הפרטי וגם במעגל הלאומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו