היועמ"ש אוסר על נתניהו לפרסם תמונות עם חיילים - סרוגים

היועמ"ש אוסר על נתניהו לפרסם תמונות עם חיילים

היועץ המשפטי לממשלה אסר על ראש הממשלה נתניהו ועל מועמדים אחרים לפרסם תמונות עם חיילי צה"ל ברשתות החברתיות, זאת בתגובה לעתירה של מפלגת העבודה. לטענתו, השימוש בצה''ל כחלק מתעמולת בחירות מנוגדת לחוק

author-image
היועמ"ש אוסר על נתניהו לפרסם תמונות עם חיילים
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

אביחי מנדלבליט נגד בנימין נתניהו: היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (חמישי) כי הוא אוסר על ראש הממשלה לפרסם תמונות עם חיילים מצה"ל ברשתות החברתיות. הדברים נאמרו בתגובה לעתירה של מפלגת העבודה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שבה נתבקש לתת צו מניעה נגד הליכוד ונתניהו, לאחר שנטען כי הם עשו שימוש בתמונות כאלו בניגוד לחוק.

בתשובתו לעתירה אמר היועמ"ש כי "בתקופת 90 הימים שלפני הבחירות חל איסור על שימוש בתעמולת בחירות בצה"ל, ובכלל כך בחיילי צה"ל, לרבות בדרך של פרסום תמונותיהם יחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון ו/או עם כל מועמד ברשימת מפלגה כלשהי. הוא הדין באשר למתן התייחסויות פוליטיות על ידי ראש הממשלה ו/או שר הביטחון ו/או כל מועמד ברשימת מפלגה כלשהי במתקני צה"ל, אגב סיורים וביקורים הנערכים במתקניו".

עם זאת, מנדלבליט הוסיף וקבע כי "ייתכנו מקרים חריגים שיצדיקו מבחינה עניינית להשתמש בכך, כגון שיקולי הרתעת אויב, מצב חירום וצרכים מבצעיים, או אירוע שנקבע מראש אשר מתקיים בשגרה בצה"ל ונהוג ששר הביטחון ו/או ראש הממשלה משתתפים בו- כשהאירוע כשלעצמו הוא בעל ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק. במקרים אלה, לא ייחשבו הפרסומים כהפרה של האיסורים, ככל שהדגש בנושאים אלו יהיה חדשותי-אינפורמטיבי מובהק ולא תעמולתי".

בעבודה בירכו על ההחלטה וקבעו כי "מדובר בניצחון. ראש הממשלה הפך את חיילי צה"ל לניצבים בקמפיין הבחירות שלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
וואלה! יועץ משפטי נודניק אהבל שירד מהעצבים!
עידו | 07-02-2019 16:44
מגיע היום שביבי יעשה לנודניק הזה ''פולסא דנורא'' !!!
2
הצדיק בהלם קרב,לעשות הכל כדי להתחבר לאליטה
יעקב | 08-02-2019 10:57
מעניין איך עומד לפני הקדוש ברוך הוא ומתפלל לצדקה ולצדק שבת שלום לצדיק