ביקורת סרטים: מרדף קר• האב, הבן ורוח הקוטב - סרוגים

ביקורת סרטים: מרדף קר• האב, הבן ורוח הקוטב

לאחר שחשף כי בעברו תכנן לרצוח אדם שחור כנקמה ועורר סערה, סרטו החדש של השחקן ליאם ניסן מגיע היום לאקרנים בישראל ומבקר הסרטים שלנו לא פספס את ההזדמנות, כדי לבדוק האם הווידוי המזעזע שווה את הסרט

ביקורת סרטים: מרדף קר• האב, הבן ורוח הקוטב
  (תמונות באדיבות: פורום פילם)

ביקורת סרטים: מרדף קר

ליאם ניסן השתתף ביותר מדי סרטי דרמת-מתח-פעולה בדמות האבא שחוטפים לו את הילד/ילדה והוא הולך להציל אותה/לנקום. סרטים בהילוך גבוה, של מכות, דם, גופות, מכוניות מתפוצצות ורעים גנריים שמתפיידים ברגע שנגמר הסרט.

"מרדף קר" הוא סרט דרמת מתח פעולה, שליאם משחק אבא שהורגים לו את הילד והוא הולך לנקום. יש מכות, דם, גופות ורעים גנריים שמתפיידים. אז מה חדש?

הבימוי והעריכה. הפעם, הסרט לא לוקח את עצמו ברצינות, ואנחנו מקבלים יצור חדש בצורת דרמת מתח עם פרצי צחוק ורכבת הרים בין מתח כבד, שקופיות מצחיקות, טקסטים קלילים, דמויות חביבות, סרט ארוך אבל עובר טוב.

מרדף קר

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

קאהו הוא אתר סקי השוכן בהרי הרוקי, כשהשלג משחק תפקיד חשוב. בנו של נהג מפלסת השלג נלז קוקסמן (ליאם ניסן), שזוכה באזרח השנה של העיירה, נרצח על ידי סוחרי סמים.



נלז הולך לבדוק את המניעים של הרצח. מסע הנקמה הולך ומסתבך כשהופך למלחמת טריטוריה בין ויקינג (ראש ארגון הפשע שרצח את בנו) לראש אירגון פשע מתחרה הידוע בכינויו השור הלבן (טום ג'קסון).

תמצית הסרט הוא קשר של אבא ובן. כמה אתה מכיר את הבן שלך? מה הקשר שלכם אומר עליכם? איך קשר אב-בן משפיע דווקא על האבא? בדרך כלל "דדי-אישיוז" מגיעים מהפרספקטיבה של הבן. הוא זה שמקבל את כל ההשפעות מהאב.

הזווית של הסרט מעמתת את דמות האב עם המושג של בן. לא מעמיק כמו שאני כותב פה, אבל הנביעה היסודית של הסרט היא בעימות העצמי הזה.

הסרט הוא אדפטציה של סרט נורבגי מ2014. הבמאי, הנס פיטר מולנד, שוזר אנקדוטות קומיות שמקלילות בצורה כיפית את כל נהרות הדם. המון טוויסטים חמודים ולא אחד גדול, כך שברור לך מה הולך לקרות, אבל אתה מבסוט מהדרך.

ליאם ניסן עושה ליאם ניסן בצורה מדויקת, אפילו קצת משעממת. אבל למרות הדמות הכבויה שלו, הסרט זז למרות ליאם. המון דמויות צבעוניות, לא עמוקות במיוחד אבל נקודות שמרפרפות מעליהן בצורה שמעשירה את כל קו הסרט של רכבת הרים קלה-כבדה.

#סולם_רייכרט

הטוב: בימוי נפלא.
הרע: ליאם. תתחיל לחפש דמויות מעניינות.
המכוער: הדמות של הרע. הבנו, אתה רע.

מרדף קר- COLD PURSUIT | בריטניה, 2019 | אורך הסרט: 118 דקות

בימוי: האנס פיטר מולנד
תסריט: פרנק בולדווין
הפקה: מייקל שאמברג, אמיט שוקלה
צילום: פיליפ אוגארד
עריכה: ניקולאי מונברג
פסקול: ג'ורג' פנטון

שחקנים:
ליאם ניסן – נלז קוקסמן
לורה דרן – גרייס קוקסמן
טום בייטמן – ויקינג
טום ג'קסון – השור הלבן
אמי רוסום – בלשית

הסרט יעלה בבתי הקולנוע בישראל החל מהיום (7.2.19) צפייה מהנה!

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מרדף קר
עילאי | 07-02-2019 21:22
הסרט הכי מצחיק של ליאם ניסן #חטופה900
2
מרדף קר
אריאל פיין | 09-02-2019 0:20
אני מעריץ של ליאם ניסן אבל הסרט הזה לא עשה טוב לקריירה שלו
3
מרדף קר
שחר | 09-02-2019 10:28
סרט רדוד וצפוי חסר מתח בגלל עלילה שחוזרת על עצמה בכל סרט של ליאם ניסן, הציון שאני מעניק לסרט 3 ,השחקן הראשי ליאם ניסן עייף זקן תשוש וזה ניקר בסרט עצמו.
4
מרדף קר
שישי | 10-02-2019 20:04
מתה על ליאם ניסן..אבל סרט ממש משעמם ואין שום דבר מעניין כל הסרט..בלי מתח בלי כלום.יצאתי לקראת הסוף מהסרט בקולנוע..זוועה..ואני מתה על הסרטים של ליאם ניסן.זה ספציפית לא מומלץ בכלל!
5
ביקורת מרדף קר
בר | 03-10-2019 20:48
אחד הגרועים של ליאם ניסן עדיף ללכת רמבו 5 זה סרט טוב מלא אקשן ללא הפסקה עלילת הסרט מרדף קר לא מבדרת ציון 0/10