לפיד לאמסלם:"תיזהר ממני, דבר יפה על הילדה שלי" - סרוגים

לפיד לאמסלם:"תיזהר ממני, דבר יפה על הילדה שלי"

חבר הכנסת דודי אמסלם כינה את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ "אוטיסט". יאיר לפיד, שבתו יעל לוקה באוטיזם, תקף אותו בחריפות ואמר לו: "דבר יפה על הילדה שלי". אמסלם הבהיר כי לא התכוון לפגוע באיש

לפיד לאמסלם:"תיזהר ממני, דבר יפה על הילדה שלי"
  (צילום: הדס פארוש, יוסי זליגר/ פלאש90)

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד, תקף הבוקר (שני) בראיון לרדיו דרום את יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ וכינה אותו 'אוטיסט'. אמסלם האשים את גנץ בכך שהוא "עשה לעצמו מסיבת סיום ב-600 אלף שקלים מכספי המיסים". כשנאמר לו שגנץ לא היה מודע לעלויות המסיבה, הוא השיב: "כאילו הרמטכ"ל הוא איזה אוטיסט שלא מבין כלום".

כשהמראיין מנדי ריזל העיר לאמסלם ואמר לו כי "הרמטכ"ל לא הלך וארגן הכל. יש לו לשכה, יש אנשים שהולכים ומארגנים. הוא לא אמור לדעת מה העלויות", אמסלם השיב: "בוודאי. תראה לאן אתה הולך, כאילו הרמטכ"ל הוא איזה בן אדם שהוא אוטיסט, לא מעניין אותו כלום, לא מבין כלום. 600 אלף שקל מסיבת סיום".

מי שהגיב בחריפות לדבריו של אמסלם הוא יו"ר מפלגת 'יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, שבתו יעל, לוקה באוטיזם. בעמוד הפייסבוק שלו כתב לפיד: "דודי אמסלם אמר עכשיו ברדיו על בני גנץ שהוא אוטיסט. כי להיות הילדה שלי זו קללה בעיניו. כי בעולם של אמסלם הולכים תמיד על הראש של החלשים".

לפיד הוסיף: "בני גנץ הוא לא אוטיסט מר אמסלם. לא צריך לעצור את האוטו בצד כשהוא משתולל ונושך את אמא שלו. הוא לא גונב אוכל משולחנות של אחרים במסעדה. הוא לא עובר טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. ההורים שלו לא ערים בלילות ומנסים להבין מי יטפל בו כשהם יהיו זקנים".

בסוף דבריו כתב לפיד: "אני פוליטיקאי, אני אמור תמיד לדבר יפה. לא הפעם. תזהר ממני דודי, דבר יפה על הילדה שלי".

לאחר דבריו של לפיד ביקש אמסלם להתנצל על דבריו ואמר כי לא התכוון לפגוע באיש: "יאיר לפיד כהרגלו בקודש הוא ציני בכל דבר ועניין. לא הייתה לי שום כוונה לפגוע בבת שלו ובטח לא בשום אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. מר לפיד, אני רוצה לחדש לך שגם עם אחותי הקטנה אנחנו מתמודדים בכאב רב במשך שנים רבות עם מה שאתה מתאר ולכן זו בטח לא הייתה הכוונתי. מעציב אותי שאתה מנסה לקושש קולות על נושא כל כך כאוב ורגיש. בכל מקרה אם מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל מעומק ליבי על כך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אם אחותך היא כזו אז למה אתה משתמש במילה הזו?
אמיר | 04-02-2019 11:03
אמסלם אומר שאחותו גם אוטיסטית. אם ככה, אתה יותר מכולם צריך להבין שלא ראוי להשתמש בכינוי אוטיסט ככינוי גנאי. לא מכובד ולא ראוי. רמה נמוכה מאוד.
במה טעה אמסלם? אה?
עידו | 04-02-2019 20:47
אה?
2
תגובות אוויליות
מישהו | 04-02-2019 11:22
אוטיסט הוא נתאור מצב של מישהו מנותק. מי שזה מצבו אכן ראוי לחמלה ולא ללעג, כל עוד איננו מנסה לרוץ לראשות הממשלה. למען האמת יתכן כי גם אז ראוי הוא לרחמים בלבד, העלובים הם הבוחרים והדוחפים אותו לתפקיד..........
מסכים בהחלט
לוי | 04-02-2019 12:19
סתם הוציאו דברים מפרופורציות.
3
מצביעים ליכוד מצביעים: אמסלם ,ביטן ,רגב,חזן
מיכל | 04-02-2019 11:30
נמשיך כך ומדינה לא תהייה לנו.
אכן
התמים | 04-02-2019 12:14
ביזמת ראש הממשלה המתוק שלנו, כל אדם איכותי וערכי הועף מהליכוד ומלשכת ראש הממשלה, ונשארו רק מלחכי הפינכה כמו ביטן, אמסלם ורגב שמתגאים ומחצינים את הבורות והכוחניות שלהם. מה והיכן מקומם של בני בגין, דן מרידור, לימור ליבנת, בנט ואיילת שקד, יועז הנדל ורבים אחרים - כולם היו בליכוד ונפלטו ממנו מאחר וראש הממשלה ובני ביתו אינם סובלים אנשים איכותיים בסביבתם. ראו מה הוא עושה עכשיו לגדעון סער, שקרים לאין סוף ובלבד שיצליח לחסום אותו ולגרשו מהליכוד. אז כן : נותרנו עם הדודי אמסלמים , הרגבים והאורן חזנים למיניהם. ואלה אמורים להנהיג אותנו....אוי לנו כי נדמינו. ושפוטי הליכוד בטוחים שזו הנבחרת הטובה ביותר בעולם....עיניים להם ולא יראו !
4
דמגוגיית לפיד
ישראלי | 04-02-2019 11:35
איך לפיד גורר את הדברים לכיוון הרגשי והציבור קונה את הלוקש? אין שום פגיעה בילדים האוטיסטים בדברי אמסלם. נניח והמשפט שלו - כמענה על דברי המראיין שמר גנץ לא היה מודע לעלויות הגבוהות של מסיבת הסיום - היה מה הוא 'מפגר' שלא מודע למה שסביבו? הי'ה עולה על דעת מאן דהוא שאמסלם 'פגע' בציבור המפגרים? או בהוריהם? הכל יודעים שמפגרים אינם אחראים למה שסביבם כמו שאינם אחראים לעוד אחריויות.. כן הדבר באמירתו מה הוא אוטיסט?! תגובת הלפיד היא או דמגוגיא או אהבתו לבתו שנחשפה. (אולי זו כוונתו היתה?)
לפיד,גנב,תחזיר את הטבות המס לתושבי הגליל!!!
יאיר לפיד פתטי | 04-02-2019 23:33
לפיד בתקופה הקצרה בתפקיד שר רוצר הוריד הטבות המס למתיישבי הגליל, חצוף! ביטל קצבאות ביטול לילדים, פושע! דמגוגיה זולה ,איש שקרן! פתטי
5
בני נמצא על הספקטרום.
הגר | 04-02-2019 12:24
אין לי שמץ של ספק שהIQ שלו הרבה הרבה יותר גבוה משל אמסלם. תתבייש. תת רמה!
6
ניצול ציני של הבת
אלון | 04-02-2019 12:25
ברור שהביטוי הזה שכיח ומצוי, ברור שגם כל מגלגלי העיניים דלה שמטה משתמשים תדיר בביטוי הזה, וברור שסהכ הרים ללפיד להנחה. הבעייתי היחיד כאן, זה לפיד שניצל את מצב בתו, באופן ציני כצפוי, לצרכיו כדי להצדיק השתלחות והכפשה מיותרים וציניים. אני נכה, ולא פעם אנשים שומעים יה נכה לא שמישהו התכוון מילולית, אלא סהכ חסר כישרון. יש המשתמשים במילה מפגר, זה כדי להעליב אוכלוסיות עם פיגור? נו באמת, ברור שכשאמסלם אמר את זה יאיר לפיד גילה הזדמנות צינית וזה כל הסיפור
7
אמסלם הוא כלב שמירה של זיבי
יעקב | 04-02-2019 12:33
ביבי שודד הנכים
8
אני לא יודע ממי אני מזדעזע יותר
אהרון | 04-02-2019 12:44
מאמסלם שלא בורר את מילותיו, ותוקף בלי לרסן את לשונו ואחכ מתנצל למפרע או מיאיר לפיד שמשתמש בבתו לצרכים פוליטיים.
9
אוטיזם
שולה | 04-02-2019 13:11
אחרי 50 שנה בחרות גחל מחל ליכוד זכית בקול שלי יאיר לפיד יש גבול לרמה אני לא משתפת יותר פעולה
10
עבר זמנו
מור | 04-02-2019 16:36
מקווה שאמסלם יחלוף במהירות מנוף עינינו.
11
יאיר דמגוג פתטי, הוא לא דיבר על אחותך,עלוב!!!
יאיר עלוב! | 04-02-2019 23:42
יאיר גנב, איפה הכסף??? כמה נמוך אפשר לרדת??? הוא לא דיבר על הבת שלך ובטח שלא על אחותו . והוא התנצל מעומק ליבו על אי ההבנה שלך, יאיר איפה הכסף שגנבת?? מה עם ביטול קצבאות ביטוח הלאומי לילדים, גנב! תחזיר את הכסף...איך קנית לעצמך תואר באוניברסיטת בר אילן בלי ללמוד??? למה הורדת למתיישבי הגליל ייהוד הגליל את הטבות המס...והעברת את ההטבות לכפרים מסביב, תתבייש. עלוב
12
יאייר,מי בכלל דיבר אליך או עליך,מה אתה קופץ??
הזוי | 05-02-2019 1:14
לך הביתה, די אתה מזמן איבדת את זה. תחמן בלתי נלאה.
13
פוגע באנשים שיש אוטיזם
יוסף | 23-05-2019 18:16
בלי בושה כאילו אוטיסט זה סוג ג. ככה השם ברא אותם.תתביש שאתה משתמש במילה הזאת ומכאיב להרבה אנשים