בנים דתיים יוכלו להשתתף בקורס החובלים בחורף - סרוגים

בנים דתיים יוכלו להשתתף בקורס החובלים בחורף

אחרי שנים בהן נמנעה מהם האפשרות להשתתף בקורס החובלים בחורף, כעת דתיים יוכלו להשתתף בו. הסיבה: צוות מגדרי יפקח על ההפרדה בקורסים. המחיר: הקורס הנפרד לבנים יפתח גם לבנות

בנים דתיים יוכלו להשתתף בקורס החובלים בחורף
  (צילום: משה שי/ פלאש90)

במשך חמש עשרה שנה קורס החובלים של החורף- אחד משני קורסים שמתקיימים כל שנה- היה סגור בפני בחורים דתיים שהקפידו על שמירת ההלכה שכן בקורס השתתפו בנות. בנוסף הקורס נערך בצורה שאינה מאפשרת לחייל דתי לשמור על ההלכה. ראוי לציין כי יש קורס המיועד לבנים בלבד אך הוא מתקיים רק בקיץ, וכך נוצר מצב שבנים דתיים נאלצו לחכות עד הקיץ בכדי להשתתף בקורס, ולא פעם רבים מהם העדיפו לוותר בכדי לא להמתין שנה שלמה.

לסרוגים נודע כי בסיום תהליך ארוך ומורכב סוכם לאחרונה בין חיל הים לבין הרבנות הצבאית על הקמת צוות מגדרי בכל קורס- גם בזה המתקיים בקיץ ושהיה מיועד לבנים בלבד- ועל מרכיבים נוספים הכרחיים שיאפשרו לחיילים דתיים לשרת גם בקורס החובלים של החורף.

נושא קורס החובלים היה סלע מחלוקת קשה בדיונים שנערכו בחודשים האחרונים בין הרבנים לארגוני הנשים, וכמעט הביא לפיצוץ גדול בין חיל הים לבין הרבנים. ארגוני הנשים התלוננו על כך שיש קורס שאליו נשים לא יכולות ללכת- קורס הקיץ המיועד לבנים בלבד- והרבנים הבהירו שבמצב הנוכחי אם יפתחו את הקורס של הקיץ בפני נשים, המשמעות היא שחיילים דתיים לא יוכלו ללכת לקורס חובלים.

המהלך הנוכחי, הכולל פתיחת צוות מגדרי בכל קורס ומרכיבי פיקוח נוספים על יישום מלא של כללי השירות המשותף, פותח בפני דתיים את האפשרות להתגייס לקורס החורף ובפני נשים את האפשרות להתגייס לקורס הקיץ.

עוד נודע לסרוגים כי בחודשים האחרונים שהה הרבצ"ר הרב אייל קרים פעמים רבות בבסיס חיל הים באילת שבו נערכים השלבים הראשונים של קורס החובלים- השלבים הבעייתיים מבחינה הלכתית- כדי לבחון את כל הבעיות ההלכתיות הקיימות בקורס שבו משרתות נשים. במהלך בחינה זאת נבדק גם הגיבוש לקורס שלמרות הסיכומים מלפני חמש עשרה שנים מתבצע פעמים רבות בצורה מעורבת גם לאלו המועמדים לקורס הנפרד.

גורמים המעורבים בנושא אמרו לסרוגים כי מדובר בפיילוט בלבד וכי הנושא של שמירת ההלכה בקורס במסגרת צוות מגדרי ייבדק לאורך כל הדרך ובהתאם לכך תתקבל החלטה האם להמשיך במודל הצוות המגדרי.

דובר צה"ל אישר לסרוגים את הפרטים ומסר כי "צה"ל הוא צבא העם ומגייס לשורותיו חיילים בני כל המינים והדתות תוך שמירה על כבודם ואורח חייהם. עם סיומה של עבודת מטה בצה"ל, הוחלט לשלב גברים ונשים כאחד בשני מחזורי הגיוס לקורס החובלים הנפתחים מדי שנה וזאת במטרה לאפשר שוויון הזדמנויות ובחירת כוח האדם האיכותי ביותר. נציין כי בקורס החובלים נערכו כלל ההתאמות הנדרשות, בהתאם לפקודת השירות המשותף ובשיתוף עם חיל הרבנות הצבאית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אויי וויי בנים יחד עם בנות ? איך ישמרו על
שמרצלה | 04-02-2019 17:00
איסור נגיעה ? ועל איסור שמירת זמרת נשים (קול באשה ערווה...) ? זה מזמין רק צרות שרצוי להמנע מהן. חס וחלילה שלא יווצר מצב שבנינו היקרים יתפתו לשמד.
אין איסור הלכתי לשמירת נגיעה וזימרה.
רבקה | 04-02-2019 17:29
.
אין בעיה
צוער בקורס לשעבר | 04-02-2019 17:12
מדובר על 2-5 בנות שמתחילות את הקורס ותוך חודשיים זה יורד ל2. מי שבוחר להיות עם בנות יכול בכל מקום בצהל. בכל פעם שהייתה לי בעיה צניעותית, כל הקצינים עמדו דום ועשו כל מה שביקשנו
2
עצוב
מ.ח | 04-02-2019 18:00
עוד פעם באים ומתערבים במטרה להרוס את צהל. לא רוצים? אל תתגייסו. לא לחובלים ולא לשם מקום. מישהו הבין אגב מה הכוונה? יהיו קורסים שישלבו גם נשים וגם גברים? או שיפרידו לגמרי?
3
זה מה שתמיד אמרתי ליאיר לפיד ודומיו
אחד חילוני | 04-02-2019 18:38
אם רוצים שחרדים ישרתו בצהל - צהל צריך להתאים את עצמו לחרדים... יש ביטוי כזה - תיזהר כי המשאלות שלך עוד עלולות להיתגשם... וזה נאמר בהקשר של כל אותם אנשים שרצו לכפות גיוס על בחורי ישיבות ועכשיו מתלוננים על הדתה בצהל, אבל זה מתבקש שאם אוכלוסיה דתית צריכה לשרת - צהל יעשה את ההתאמות הנדרשות... אז לכאורה זה נראה שכוונתם האמיתית כופי הגיוס הייתה שכניסה לסביבה חילונית תרחיק אנשים מהמסורת... הדרך לחברה בריאה ומאוחדת לא עוברת דרך כפייה וכוונות נסתרות, אלה דרך דו-שיח ושיתוף פעולה. ישנן עוד מטרות נעלות חוץ משירות צבאי שיכולות להתאים יותר לשומרי מצוות, ואולי אם זה היה הקונצנזוס מלכתחילה - היינו היום במקום טוב יותר.
מתן אפשרות שירות לשני המגדרים
נילי | 05-02-2019 16:49
בשורה טובה
4
איראן זה כאן
התמים | 04-02-2019 19:14
צוות מגדרי....!?!? כללי השירות המשותף ....!?!? לא נפלנו על הראש ? התקיימנו מצוין 70 שנה בלי כל האייתוללות האלה על הראש שלנו. השקעת משאבים בשטויות. פעם מיטב הנוער הלך לחוף מעורב, רקד בבני עקיבא במקביל לבנות, ראה סרטים והצגות - ולא יצא לתרבות רעה. היום יש החמרות על החמרות והופכים את הצבא לשלוחה של ישיבת הר המור או מרכז הרב. תצאו לנו מהוורידים. הבנים הדתיים ידעו להתמודד בצבא גם עם בנות. לא צריך משגיחי כשרות על הפרדה מגדרית.
5
מחפשים להתגרות
יצחק | 04-02-2019 21:00
כל הרמטכלים ושרי הבטחון מנסים להתייפייף לשמאל כי כל הרמטכלים ורוב שרי הבטחון הם שמאל מובהק וגם אין הוא ימין...אז הוא מתהפך בקדנציה..כולם רוצים להשחיר את החיילים הדתיים הלאומיים.והם חוד החנית בעשור הבא .אין על חיילי הציונות הדתית