לחץ אמריקאי למנוע מחיזבאללה לשבת בממשלה - סרוגים

לחץ אמריקאי למנוע מחיזבאללה לשבת בממשלה

מדינות המערב לוחצות כי בכל ממשלה שתקום על חיזבאללה לקבל תפקיד זוטר ככל הניתן וגם אם יכהן בממשלה יש להבטיח שהכסף לא יועבר לפעולות טרור של חיזבאללה

לחץ אמריקאי למנוע מחיזבאללה לשבת בממשלה
  צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

מדינות המערב לוחצות על ממשלת המעבר בלבנון למנוע מחיזבאללה להיות בממשלה וכי אם הארגון יקבל תפקיד בממשלה יהיה לכך השלכות משמעותיות.

על פי הדיווח באתר 'ynet', בדיווחים מסווגים שהגיעו למשרד החוץ בירושלים עולה כי האמריקאים ומדינות באירופה העבירו אזהרה לביירות שחיזבאללה עלול להשתמש בכוחו בממשלה להעברת תקציבים ומשאבים לפעילות טרור, וכי ארגון הטרור הוא האחרון הגורם לסיבוכים בלבנון ביחסיהם מול מדינות המערב.

לפני חצי שנה נערכו הבחירות בלבנון, וממשלתו של סעד חרירי עדיין ללא ממשלה חדשה. אולם מדינות המערב לוחצות כי בכל ממשלה שתקום על חיזבאללה לקבל תפקיד זוטר ככל הניתן וגם אם יכהן בממשלה יש להבטיח שהכסף לא יועבר לפעולות טרור של חיזבאללה.

על פי הדיווחים, אי כניסתה של חיזבאללה לממשלה עשויה לפגוע בתקציב הכספי של ארגון הטרור ושותפיו.

נתניהו: נסראללה מצוי במבוכה גדולה

כזכור, במוצ"ש האחרון, לאחר מעל חודשיים שבהם לא נשמע כלל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התראיין לערוץ הטלוויזיה "אל מיאדין", והתייחס לראשונה למבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות הטרור של הארגון שהושמדו על ידי צה"ל.

"מבצע מגן צפוני עדיין לא נגמר. למרות שהישראלים הכריזו על סיומו, החפירות עדיין נמשכות באזור" טען. כשנסראללה נשאל מדוע לא התייחס למבצע נגד הארגון שלו עד כה, הוא ענה כי "החלטנו שלא לסייע לנתניהו ואיזנקוט במערכה התקשורתית. התכנסנו והערכנו, והייתי יכול לדבר ביום השני והשלישי- אך השארתי את הבמה לנתניהו ולאיזנקוט, כי הם היו צריכים את קמפיין התעמולה. אין לכך כל קשר למצבי הבריאותי. כל מה שנאמר עליי הוא שקר".

נסראללה הוסיף וטען כי "אני לא רוצה להודות שחיזבאללה חפר את המנהרות. ישראל טוענת שחיזבאללה חפר אותן, אבל אני רק מדבר על המנהרות כי הישראלים ממתינים לזה, כמו גם הידידים". לדבריו, "יש מנהרות בדרום לבנון, והן נחשפו- זה הכל. המנהרות נחפרו לפני מלחמת לבנון השנייה, ומפתיע שלקח לישראלים כל כך הרבה זמן כדי לחשוף אותן".

בפתח ישיבת הממשלה בראשון בבוקר ענה נתניהו למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "אתמול נסראללה שבר שתיקה הוא מצוי במבוכה גדולה בגלל שלוש סיבות: ראשית בגלל ההצלחה הכבירה של מבצע מגן צפוני, הוא ואנשיו השקיעו רבות במנהרות, תוך 6 שבועות שללנו לו את נשק המנהרות עליו עמל.

שנית הוא במצוקה כספית המדיניות שקידמנו לחדש את הסנקציות על איראן מדיניות שאומצה ע"י טראמפ פוגעת באיראן ובגרורותיה ובראשן חיזבאללה. שלישית בגלל הנחישות שלנו מול חיזבאללה מצוי כוח המחץ של צהל שניצב מולו ויש לו סיבות טובות לא את נחת זרוענו", אמר נתניהו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו