טראמפ: "איראן מהווה מקור לסכנה ומלחמה" - סרוגים

טראמפ: "איראן מהווה מקור לסכנה ומלחמה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף בחריפות את המשטר באיראן, זאת לאור הביקורת של סוכנויות המודיעין במדינה נגדו בטענה שאיראן לא חותרת לנשק גרעיני. לדבריו: "איראן מהווה מקור לסכנה ומלחמה, היזהרו מהם"

טראמפ: "איראן מהווה מקור לסכנה ומלחמה"
  (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ עדיין נגד איראן: נשיא ארה"ב הגיב היום (רביעי) להערכה החדשה של סוכנויות המודיעין במדינה, לפיה איראן אינה חותרת לנשק גרעיני. בדבריו תקף בחריפות את הסוכנויות וכן את משטר האייתוללות במדינה.

"העובדים בסוכנויות המודיעין פאסיביים ונאיביים מאד לגבי הסכנות של איראן. הם טועים" כתב בטוויטר. "כשנבחרתי כנשיא, איראן פעלה ליצור סכסוכים במזרח התיכון ובכל רחבי העולם. מאז שפרשנו מהסכם הגרעין הנוראי, הם שונים מאד- אבל איראן עדיין מהווה מקור לסכנה ומלחמה".

"הרשויות במדינה עדיין עורכות ניסויי טילים, כשהאחרון שבהם היה בשבוע שעבר" הוסיף. "בשלב הזה הם מתקרבים מאד לקצה, והקריסה הכלכלית היא הדבר היחיד שעוצר אותם. היזהרו מאיראן. אולי כדאי שסוכני המודיעין יחזרו לבית הספר".

כזכור, ראש המודיעין הלאומי דן קואטס אמר אמש בעדותו בפני ועדת המודיעין של הסנאט כי סוכנות המודיעין לא מאמינה שאיראן עדיין חותרת בשלב הזה לייצור פצצה גרעינית- בניגוד מוחלט לעמדתו של טראמפ. לטענתו, "אנחנו לא מאמינים שאיראן מקיימת כרגע את הפעילויות העיקריות הנדרשות לייצור נשק גרעיני". עם זאת, קואטס הוסיף וציין כי איראן ממשיכה להפיץ ולתמוך בטרור באירופה ובמזרח התיכון, כולל מימון המורדים החות'ים בתימן וחימוש הכוחות השיעים בעיראק.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו