אנטישמיות באוסטרליה: "היית צריך למות באושוויץ" - סרוגים

אנטישמיות באוסטרליה: "היית צריך למות באושוויץ"

מתקפה אנטישמית קשה נרשמה בעיר מלבורן, לאחר שנהג התנגש ברכבו של רב יהודי- ותקף אותו מילולית: "יהודי מלוכלך, אני אראה לך מה היטלר היה צריך לעשות. היית צריך למות באושוויץ". במשטרה המקומית פתחו בחקירת האירוע

אנטישמיות באוסטרליה: "היית צריך למות באושוויץ"
  המתקפה באוסטרליה (צילום מסך)

מתקפה אנטישמית מזעזעת נרשמה הלילה (רביעי) בעיר מלבורן שבאוסטרליה, במסגרתו נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים תקף רב יהודי מילולית ואיים לפגוע בו פיזית.

צפו בתיעוד האירוע הקשה:

על פי הדיווח בעיתון האוסטרלי "הראלד סאן", האירוע התחיל סביבות השעה 22:30 (לפי שעון מקומי) בזמן שהרב נסע ברכבו לאירוע בבית הכנסת המקומי, יחד עם אשתו. בשלב מסויים רכב אחר התנגש בו במהלך הנסיעה. שני הרכבים נעצרו בצד הדרך, והנהג הפוגע החל לקלל את הרב, שדיבר בטלפון הסלולרי שלו. "אני אצא מכן ואראה לך מה היטלר היה צריך לעשות" נשמע התוקף אומר. "כשאתה תיהרג, זה יהיה אשמתך, יהודי מלוכלך. היית צריך למות באושוויץ".

לאחר המתקפה הרב, שביקש לשמור על עילום שם בדיווח, סיפר לעיתון כי הוא לא האמין שחווה אירוע אנטישמי כזה. "ראיתי כבר אנטישמיות בחיי, אבל מעולם לא האמנתי שבשנת 2019 דבר כזה יכול לקרות לי כאן באוסטרליה" אמר. "זה כואב מאד שהם שונאים יהודים ללא שום סיבה. עברתי לגור כאן כי הייתי בטוח שמדובר במקום שמקבל כל אחד, ללא הבדלי דת או אמונות".

הנהג האנטישמי פרסם תיעוד של המתקפה ברשתות החברתיות, ובקהילה היהודית במדינה הביעו זעזוע מהאירוע הקשה. "הקהילה היהודית במלבורן הפכה בחודשים האחרונים ליעד מתגבר למתקפות אנטישמיות, הכוללות מתקפות מילוליות וכן גרפיטי ומדבקות פוגעניות שהתגלו סביב העיר" אמרו.

יו"ר הוועד נגד השמצה במלבורן, דניאל גולדמן, הוסיף כי "דווקא בשבוע שבו אנחנו ציינו את יום השואה הבינלאומי, אני מודאג מאוד מהוירוס האנטישמי שמתפשט כמו אש בשדה קוצים במלבורן ואוסטרליה כולה, והפכה לעובדה גמורה בחיים שלנו. מספר התקריות המדווחות נגד יהודים נמצא בקנה מידה, שכמותו לא ראיתי לפני כן במדינה הזו".

במשטרת מלבורן הודיעו כי פתחו בחקירת האירוע. לדבריהם, בשלב עדיין לא הוגשה תלונה- אך המשטרה עדיין מנסה לאתר את התוקפים. "אנו לוקחים את הנושאים האלו ברצינות רבה" אמרו. "פשעים שמונעים על ידי דעות קדומות גורמים לנזק חמור לקורבנות, וגורמים להם להרגיש פגיעים ומבודדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו