הפריימריז בליכוד: חשוב לשמור על הנבחרת המנצחת - סרוגים

הפריימריז בליכוד: חשוב לשמור על הנבחרת המנצחת

חשוב לשמר את הנבחרת, את ההנהגה, ואת הנסיון שהיא צברה, לא לטלטל את הסירה, לא לקדם נבחרי ציבור הזויים שעלולים לצאת עלינו באין כניסה, ולהפנים שהתבגרנו כעם, ועם התבונה באה האחריות. ראובן ניסן עם רשימת המומלצים שלו בפריימריז בליכוד

הפריימריז בליכוד: חשוב לשמור על הנבחרת המנצחת

בחירות 2019. אם אנחנו מביטים על ישראל ממעוף הציפור, בפרספקטיבה של זמן, ברור לנו דבר אחד: היציבות עשתה לנו פלאים.

השמאל ירד מסדר היום ושקוע במאבקים בתוך עצמו, מסרב להחליף דיסקט, ומסרב להכיר בכך שעם ישראל כבר התפקח והתקדם הלאה.

הימין בשלטון, בראשות הליכוד, יציב ומחופר, ראש הממשלה מנוסה, מגולף ומשויף, מתמרן באלגנטיות של חתול רחוב, מדלג בין מזימות, בוגדים מבית ולחצים בינ"ל, מזהה מגמות, כורת בריתות, מהלך בין טיפות ועושה נפלאות.

זכינו.

ישראל היום מבחינה כלכלית, בינלאומית, ביטחונית וחברתית – מצויה במקום שאיך אומרים? טפו טפו טפו, בלי עין הרע.

מקום רביעי בעולם בדירוג המדינות שהכי כדאי לגדל בהם משפחה (ממש אחרי שוודיה פינלנד ואוסטריה?), חברה מכובדת בארגון המדינות המתפתחות, מעצמה צבאית שמציבה לאיראנים גבולות שאפילו ארה"ב ואירופה לא העזו להציב, מחוזרת כבר לא רק ע"י מדינות אמריקה ואפריקה, הודו, בלקן ומזרח אירופה, אלא גם המפרציות שולחות לפה נציגים לביקורים לא רשמיים…

בקיצור – בזכות הנהגה מנוסה, אחראית, לא מתלהמת ומאוזנת היטב, ובזכות הקב"ה מן הסתם, אפשר לאמר שהחיים שלנו תותים. תותים בשמנת. כל מה שצריך – זה לשמר ולשפר.

אז מה לשפר? הממ… השתיקה יפה. מה לשמר? פה אנחנו כבוחרים תופסים את מקומנו, גם בפריימריז, גם בבחירות.

חשוב לשמר את הנבחרת

וחשוב – חשוב לשמר את הנבחרת, את ההנהגה, ואת הנסיון שהיא צברה, לא לטלטל את הסירה, לא לקדם נבחרי ציבור הזויים שעלולים לצאת עלינו באין כניסה, ולהפנים שהתבגרנו כעם, ועם התבונה באה האחריות.

לכולנו ברור הרי שהבחירות הבאות עלינו, ולא לטובה, אינם אלא תמרון של רוה"מ בדרכו להתחמק מעוד נסיון יירוט. ולו כבר אין בעיה לתמרן עם 747 כאילו היה F16, להתהפך על הגב ולצלול בין נקיקים…. קברניט מנוסה.

השאלה היא האם אנחנו העם נדע לתמרן יחד איתו ולוודא שהוא יוצא מהצלילה הזו פחות או יותר כפי שנכנס אליה, כי אם לא – אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עם חבורת עוללים אמונה על ההגה. זה לא יכול להגמר טוב.

הנגבי, כץ וגמליאל

חשוב, במיוחד לקראת הפריימריז במפלגת השלטון, לנסות ולזהות את אותם אלו שמהווים את עמודי התווך של אותה היציבות שאנחנו כל כך זקוקים לה, השקולים, שמדברים בהגיון ובעיקר – המאוזנים. אלו שלא מטלטלים את הסירה אלא מייצבים אותה בכדי שתוכל להתקדם לעבר היעד.

אני מנסה לסמן אותם בזהירות, וזה לא קל… אז יש את צחי הנגבי, שברור שהוא שייך לדור הישן של המנהיגים שכברת הדרך הכינה אותם היטב: מנוסה (אולי בעצם- הכי מנוסה?), שקול, בלתי מתלהם, ממלכתי, וקר רוח. על הנגבי אין מה להרחיב את השיח, אין ספק שהוא עמוד תווך מרכזי.

יואב קיש – שקוף שגם אם אנחנו רוצים ליכוד עם הגוון המקורי, ולא ליכוד ריבלינאי, אנחנו רוצים איש שלא רק שיש לו יכולות מוכחות (כטייס קרב, גם בחיל האוויר וגם בתוך מסדרונות הכנסת ), אלא גם אידאולוגיה מחודדת. אין מנהיג בתנועת ההתיישבות שלא יגיד לכם שלפני כולם, יואב קיש עשה הכי הרבה למען מפעל ההתיישבות. שריף אמיתי, אבל אחד כזה שאפשר לסמוך עליו לא רק עם המפתחות ל-f16 אלא גם עם המפתחות לעתיד של כולנו.

גילה גמליאל – פמיניסטית, אבל לא מהסוג הצווחני והמטורלל של חוטובלי אז אולי אפשר להגיד במקום פמיניסטית- שוויוניסטית… אצל גילה אין מלחמה בין מגדרים, אין "הגברים הם האוייב" אלא יש שאיפה הגיונית ומדודה לקדם שוויון, גם כאשר השוויון הזה אומר שאבות גרושים יזכו לגדל את ילדיהם, ונשים יאבדו את זכותם ההיסטורית למנוע זאת מהם. שוויון עדתי, שוויון חברתי.

הנדבך הזה חשוב, כי על השוויון צמח הליכוד – וישראל כיום במצב הכי טוב בתולדותיה, במדד השוויון, הרבה בזכותה של גילה. לאט, בלי הרבה כותרות ובלי הרבה טלטלות… אפשר לאמר שגילה, כמו ישראל כץ, היא שרה שקטה שמשיגה יעדים – וחשוב שנדע לזהות את זה. היא ללא ספק ברשימה.

אנחנו לא בשוודיה

גלעד ארדן, בגין, יריב לוין, שטייניץ, גליק, אוחנה, גם הם משדרים שפיות והייתי כולל אותם, אבל גליק (כפרה עליו!) ואוחנה במיוחד – נבחרי ציבור שמדברים ואת/ה ממש שומע/ת שיש המון שכל והמון לב מאחורי כל מילה שהם אומרים… אין ספק שאותם היינו רוצים ברשימה.

ואת הנבחרת הזו אנחנו נשלח להוביל ולנצח. עד עכשיו הם הוכיחו את עצמם, וזה חייב להתבטא גם בבחירות.

מי מאיתנו שמצביעים בפריימריז לליכוד חייבים לזכור שאנחנו לא בשוודיה. הבחירות שלנו יקבעו את העתיד שלנו ויחרצו את גורל ילדינו.

אם נרצה להמשיך לשגשג חשוב שנמיין את נבחרת השלטון ונבחר בתבונה את מי נרצה להשאיר ואת מי נחליף במועמדים טריים שיקבלו סיכוי להוכיח את עצמם.

==

ראובן ניסן הוא טייס, איש עסקים, ופעיל חברתי בתנועה לשוויון מגדרי וארץ ישראל השלמה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו