ללא הכרעה: יימשכו הדיונים במועצת הבית היהודי - סרוגים

ללא הכרעה: יימשכו הדיונים במועצת הבית היהודי

הוועדה המסדרת של הבית היהודי האריכה את מועד הגשת המועמדים ליו"ר עד ליום רביעי: "בעקבות לוח הזמנים הקצר והפניות הרבות שהגיעו לחברי המועצה"

author-image
ללא הכרעה: יימשכו הדיונים במועצת הבית היהודי
  (צילום: סרוגים)

שלב א' הקשה והמורכב של הבית היהודי מאחוריהם. השלב השני יצא היום (שני) לדרך, כששבעה עשר נציגי הועדה המסדרת התכנסו בכפר המכבייה החל מהשעה 16:00 ועד לשעות הערב המאוחרות.

לפי הודעת המפלגה: "בעקבות לוח הזמנים הקצר והפניות הרבות שהגיעו לחברי המועצה מטעם מועמדים פוטנציאליים טרם כינוסה הראשון, סוכם כי ניתן יהיה להגיש מועמדות רשמית לתפקיד יו״ר המפלגה עד יום רביעי הקרוב כ"ד שבט (30/1) ב-12:00 באמצעות פנייה לתיבת המייל של המועצה הציבורית"

חברי הוועדה מתכנסים (דוברות הבית היהודי)

מתחייבים לשמור על דיסקרטיות המועמדים

בישיבה הערב אומרים בבית היהודי, נקבעו נהלי העבודה של המועצה לרבות אופן בחירת יו״ר המפלגה ואופן הגשת המועמדות. ומוסיפים שהמועצה מתחייבת לשמור על שמות המועמדים בדיסקרטיות מלאה.

בניסיון למצוא יו"ר למפלגה לבחירות הקרובות, קבעו בתחילה חברי המועצה על מספר קריטריונים לפי הם תיערך הבחירה: תשלום בסך 6,000 ש"ח דמי חבר לכל מועמד, אין חובה להיות חבר מפלגה ואדם שעונה על ההגדרה "ידוע בציבור".

לפי דיווח במקור ראשון שהוכחש על ידי המפלגה המועמדים שנידונו עד כה, הם: הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ, הרב אבי גיסר, רב היישוב עפרה ויו"ר מועצת החמ"ד, פרופ' אלכס לובוצקי, חתן פרס ישראל וח"כ לשעבר.

ממוצאי שבת לפני כחודש אז פרשו בנט ושקד עברו במפלגה כברת דרך ארוכה. "סוף סוף אפשר לומר בפה מלא ובביטחון – הבית היהודי חי קיים ותוסס", אמר מוקדם יותר ניר אורבך מנכ"ל המפלגה שהניצחון אמש עם העברת ועדת ההסדרה חתום על שמו.

ביום שני שבוע הבא תיבחר רשימה בידי חברי וחברות המרכז ומיד לאחר מכן יפתחו בבית היהודי במשא ומתן קצר ואינטנסיבי עם האיחוד הלאומי לבניית רשימה משותפת.

הבחירות שיתקיימו מהשעה 16:00 ועד השעה 20:00 על ידי כ-1,000 חברי המרכז, שיצביעו עבור 3 שמות בלבד (הצבעה על יותר או פחות תחשב כפסולה). הרשימה תיקבע לפי מספר הקולות שקיבלו המועמדים. המקום ה-3, ה-6 וה-9 ישוריינו לנשים. במידה ולא תיבחר אישה לאחד משלושת המקומות הראשונים, תוצב במקום השלישי אישה אותה בחרה הועדה המסדרת. המקום השביעי משוריין לצעיר מתחת לגיל 35.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
פרופ' לובוצקי ראוי, האם יעתר לבקשה כזו?
יאיר | 28-01-2019 22:22
לובוצקי הוא מדען מוכר ברחבי העולם ויש לו ניסיון פוליטי. לא יודע אם דעותיו מקובלות על בוחרי הבית היהודי, אם כי הוא יכול להוות משקל נגד לתומכי סמוטריץ - הבאת דמות בכירה וסמכותית יותר להנהגה
2
טוחנים מים,מתעסקים בסידור עבודה וחלוקת גו'בים
הקץ לבית היהודי ז"ל | 29-01-2019 6:47
טוחנים מים, מתעסקים בסידור עבודה וחלוקת גו'בים
3
יקיר שגב/ אלישיב ריכנר/ חיים נבון/ רחלי פרנקל
יאיר , קרית אונו | 29-01-2019 10:22
הבו לנו מנהיג מאחד, אוהב העם הארץ והתורה, ולא עוד עסקן משופם.
4
רק פרופסור הילל וייס
חיים וייס | 29-01-2019 14:55
לקרוא לו לדגל! יכול לאחד את המתונים וגם את המטורללים למחנה מגובש אחד כפי שכבר הוכיח ביושבו כראש הסנהדרין החדשה!!
5
ניצנה דרשן לייטנר, צריך לשבת על הראש שלה
דוד | 29-01-2019 16:03
תותחית