נגד הקליקבייט: יוטיוב יוצאת למלחמה בכותרות מטעות

הנהלת יוטיוב עדכנה את אלגוריתם ההמלצות לסרטונים באתר, במטרה להילחם בסרטונים שמכילים כותרת מטעה כדי למשוך צופים. החל מהיום, ההמלצות ייקבעו על פי איכות הסרטון, במקום כמות הצפיות

נגד הקליקבייט: יוטיוב יוצאת למלחמה בכותרות מטעות
  (צילום: שאטרסטוק)

הסוף לקליקבייט: הנהלת יוטיוב הודיעה על שינוי באלגוריתם האתר להמלצות סרטונים, במטרה להילחם בתופעה של העלאת סרטונים עם כותרות מטעות במטרה למשוך את הצופים.

במסגרת השינוי, שיטת הדירוג של האלגוריתם תעבור עדכון משמעותי, כשההמלצות כבר לא יתבססו על כמות הצפיות- אלא על איכות הסרטון המוצג. דירוג האיכות ייקבע על פי כמות הלייקים והדיסלייקים שהסרטון קיבל- כך שאם נפלתם קרבן לכותרת מטעה, תוכלו ללחוץ על כפתור הדיסלייק ולהפחית את הסיכוי שהסרטון הזה יוצע לאחרים.

במקביל, האלגוריתם החדש יבחן גם את פרק הזמן שבו המשתמשים צפו בפועל בכל סרטון, כשזמני צפייה ארוכים יותר יקבלו דירוג גבוה יותר. חשוב לציין כי זמן הצפייה אינו מושפע מאורך הסרטון, אלא נקבע באופן יחסי- אם משתמשים רבים צפו רק בחצי הראשון של סרטון, הדירוג יהיה נמוך יותר מאשר במקרה שבו המשתמשים צפו בסרטון כולו.

העדכון במערכת ההמלצות גם יפעל במטרה להציג המלצות מגוונות יותר- זאת לאחר שהנהלת האתר הודתה כי אלפי משתמשים התלוננו על כך שהם מקבלים יותר מדי המלצות בעקבות סרטון אחד שבו הם צפו. לדבריהם, החל מהיום הסרטונים המומלצים שיופיעו בעמוד הבית יהיו מגוונים יותר ויגיעו ממגוון רחב יותר של נושאים.

בשלב הזה עדכון האלגוריתם יבוצע באופן הדרגתי, כדי לאפשר למערכת להשתפר ולהיות מדויקת יותר בהמלצות. בשלב הראשון האלגוריתם יפעל רק בארה״ב, ובהמשך יגיע גם ליתר המשתמשים ברחבי העולם.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע