מי שאוהב את נוער הגבעות לא יכול לפרגן להם - סרוגים

מי שאוהב את נוער הגבעות לא יכול לפרגן להם

אני אוהב את נוער הגבעות. אני אוהב את תלמידי ישיבת 'פרי הארץ'. אבל אני גם יודע שמי שאוהב את הנוער הנפלא שלומד בישיבת פרי הארץ ורוצה בהצלחתו, לא יכול לבוא ולפרגן להם על החקירות שלהם בשב"כ, ולהפוך אותם לגיבורים

מי שאוהב את נוער הגבעות לא יכול לפרגן להם
  (צילום: Matanya Tausig/FLASH90)

מחנכים והורים רבים מתבלבלים בין החובה המוחלטת לאהוב את התלמידים והילדים שלנו לבין הרצון שיש בכל אחד מאיתנו שהתלמידים והילדים יאהבו אותנו. יש להבחין בין החובה לאהוב לבין הרצון להיות נאהב.

לפעמים לא ניתן להיות גם אוהב וגם אהוב. 'חושך שבטו – שונא בנו, ואוהבו – שחרו מוסר'. מחנך שלא מעניש את תלמידיו מתוך רצון לא להתעמת איתם ומתוך שאיפה לשמור על אהבתם והערכתם כלפיו, זוכה להיות נאהב (בטווח הקצר), אבל הוא לא באמת אוהב אותם ולא באמת דואג לעתידם. האוהב את בנו נאלץ לעיתים לנזוף בו ולגרום לבנו לכעוס עליו.

אני אוהב את נוער הגבעות. אני אוהב את תלמידי ישיבת 'פרי הארץ'. אבל אני גם יודע שמי שאוהב את הנוער הנפלא שלומד בישיבת פרי הארץ ורוצה בהצלחתו, לא יכול לבוא ולפרגן להם על החקירות שלהם בשב"כ, ולהפוך אותם לגיבורים. הפרגון הציבורי שהם מקבלים מאנשי חינוך ומרבנים רבים לא משרת אותם, ולא משרת את העתיד שלהם.

יש סיכוי לא קטן שאחד מהחבורה הנפלאה הזאת זרק סלע על מכונית בליל שבת קודש, והרג אישה תמימה. הסיכוי המטריד הזה מחייב אותנו להבהיר לנוער שעליו להתרחק מן המכוער ומן הדומה לו. הנוער הזה לא צריך לשמוע על אנשים שהיו בכלא והגיעו לגדולה, הוא צריך לשמוע קול אחיד מכולנו, שקורא לו להתרחק מצרות ומעושי צרות.

גם אם המחלקה היהודית היא הרוע בהתגלמותו (והיא לא), מי שאוהב את הנוער הזה צריך להרחיק אותו ממאיר אטינגר ודומיו שמנצלים את תמימותם של הנערים האלו כדי לסבך אותם ולהרוס את העתיד שלהם.

אדגיש. אינני מכיר את מחנכיהם של אותם נערים, חזקה עליהם שהם עושים כמיטב יכולתם כדי לחנך את הנערים ולהרחיק אותם מצרות. אני מדבר על האווירה הציבורית המחבקת שגורמת לאותם נערים נזק עתידי אדיר.

=======

המאמר יתפרסם בשבת הקרובה בעלון 'שבת בשבתו'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
הנחותיך מופרכות ועמדתך אינה מוסרית
גיא | 28-01-2019 11:35
1 ההנחה מופרכת - לא מקבלים מסרים שתומכים בזריקת אבנים וכרב ומחנך הייתי בודק קודם (כתבת שאינך מכיר) שאם לא כן יש כאן לפחות אבק לשון הרע אם לא לשון הרע גמורה. 2 הנערים זוכים לחיבוק מכיון שנחקרו בעינויים (קשירה לכסא 12 שעוד וכד') נשללה מהם הזכות הבסיסית לעוד, העצור הראשי קיבל כתב אישום על סמך ראיות קלושות שעשויות להביא לישיבתו בכלא שנים עד תום ההליכים כאדם מוסרי הייתי מצפה שתמחה על כך, וגם תיאבק על זכותו לפחות לשבת בביתו עד שתוכח אשמתו. וכן - שתחבק אותו ואת משפחתו בגין העוול הברור שנעשה להם
2
פירגון????פחחחחח
רבקה | 28-01-2019 11:40
מה יש לפרגן,מה הקשר פירגון? כשהמציאו עלילה מהתחלה ועד הסוף והציבור קונה את העלילת דם הזו חלק מאמינים להכל חלק מאמינים רק לחלק מהדברים כמוך למשל מה קשור פירגון ?צריך פשוט למחוא על זה ואם אתה לא מכיר את המחנכים איך אתה יכול לבוא ולהגיד שקיים סיכוי שהם יזרקו אבנים בשבת?תלך,תכיר מקרוב ותבין.. ובין פירגון מקושקש לבין רחמים על נערים שעונו בשביל שיודו במשהו שלא עשו קיים מרחק גדול שכנראה אתה ושכמותך לא יודעים לעבור
3
אהבת ישראל
בת ישראל | 28-01-2019 12:36
חקירות שבכ- אינן המקום לברור סוגיות חינוכיות. התמיכה הרבה בנערים היא בעיקר בשל הגדרתם כטרור והיחס אליהם כאל מחבלים. נוער הגבעות סובל מעויינות מתמשכת, מרדיפות, מפרובוקטציות חוזרות של השבכ ושיאם במעצרים שבהם מופעלים לחצים נפשיים קשים במטרה שיודו במעשים לא להם. נוער הגבעות מבטא גאווה יהודית, גם אם הסגנון לעיתים, עדין אינו מעודן. לעבודה החינוכית נדרשים מחנכים אוהבים, תומכים שמסוגלים להתמודד עם הפער בין השאיפות הגבוהות של הנערים והמציאות בשטח של עויינות הן מצד הפלשינים והפיגועים המתמשכים והן מצד גורמי המדינה שאינה פועלת בתוקף למגר את הטרור, אינה פועלת די לחיזוק ההתיישבות ומעת לעת הורסת יישובים. בפועל, המשך הרדיפה אחריהם פוגעת בעבודה החינוכית. וכדי לתקן את הנזקים המתמשכים ולטפל בכאב העצום נדרשת הרבה מאד אהבה והבה פירגון.
4
מחילה מכבודו. מאמרך זה הינו אבי אבות ההסתה !!
בושה וחרפה | 28-01-2019 12:40
רק ב''פראבדה'' כותבים כך. בשורות הראשונת הם מלטפים את האובייקט. אולם בסוף המאמר מעלים את האובייקט לגרדום או מניחים ראשו בתוך הגיליוטינה.
5
כואב לי
עליזה פרץ | 28-01-2019 12:43
שלום לך כותב המאמר החשוב הזה. אז אני עוקבת אחרי התגובות ובאמת מזמינה אותך לראות ולהרגיש את החינוך שהילדים שלנו מקבלים בפרי הארץ. מעולם לא חינכו אותם להרים אבנים ולהרוג ערבים.ההפך הוא הנכון, מלמדים את ילדינו למחות על כל הצער של אדמתנו בדרכי החוק בלבד. זו ישיבה שהלימוד שם חשוב ביותר ונעשה מתוך בחירה של כל בחור ובחור להתחזק בלימוד ובעבודת ה׳ מבלי שיגידו בו על כך. אז באמת שאתה מוזמן להתרשם. אבל לי הפריע שאת לא יודע מספיק דברים על חקירתם של הילדים שלנו. אשמח לספר לך על אמירות שיש בהם הטרדה מינית לא פשוטה בכלל כלפי הילדים שלנו, אשמח מאוד לפרט לך על השפה המלוכלכת ומגשי הפיצה פפרוני(פיצה עין נקניק בשרי למי שלא יודע)שהכניסו לחדרי החקירה ואכלו ליד הילדים שלנו, אשמח מאווווד לספר לך איך לא נותנים במדינת היהודים לילד ירא שמיים להתפלל מנחה של שבת קודש. מקווה שכותב הכתבה רואה זאת ובאמת למען השינוי בדרכי החקירה הפסולים הללו, ראוי שתיצור איתי קשר. כי באמת שאני בעד שיחקרו רצח של חפים מפשע. תודה אם קראת, אני פשוט אמא של אחד הנערים שנעצרו וב״ה השתחררו. אסיים שכל מי שרודף צדק אמור להגן על עם ישראל מזוועות כאלו.
6
מי שלא מכיר את פרי הארץ לא יכול לכתוב מאמר
יורם | 28-01-2019 14:18
מי שלא מכיר את פרי הארץ לא יכול לכתוב מאמר על ילדי פרי הארץ בלי להכין שב. מי שלא מכיר את המחלקה היהודית בשבכ לא יכול לחזק את ידי הרשע. הדברים כתובים אפילו ברשת צריך רק לגלגל ולקרוא לפני שכותבים סתם עוד מאמר כי אין לי על מה לכתוב.
7
טוב מראה עיניים. צריך ללכת לביקור בגבעות
לא? | 28-01-2019 15:49
יתכן ונקודת המבט תשתנה. עינויים הם לא רק דבר פסול. הם לא חוקיים. וחמור מכך, הם מופעלים אך ורק נגד פאות. אך ורק. ומעולם לא על חבר'ה שיורים טילי לאו לפעמים במרכז הארץ. אנחנו נגד אנרכיה. אבל בעד חלוצים. סהכ לגור בחורף בלי חשמל במשך יותר מלילה אחד זה לא משהו שחווינו או עשינו. והם עושים.
עינויים מופעלים נגד ערבים
לא מדוייק | 28-01-2019 16:21
וגם נגד נוער הגבעות שהם ערב רב
8
השב"כ הם נבלות שעושים במכנסיים מול מחבלים -אך
אוראור | 28-01-2019 16:39
עושים שרירים מול מתנחלים - אני את השב,כ לא מבינה וגם לא מ נ ס ה להבין - ואני יודעת שרק בגלל שהקאקרים הפישרים האלו חוקרים מתנחלים - זה עוד לא אומר שהמתנחלים אשמים - טוב? אז יופי!
9
רבותי הוא צודק!!
שלמה | 28-01-2019 19:07
אין שום הצדקה ביהדות להרוג סתם גוי, והעושה כך הוא רודף,כי הוא מכניס את הישיבה בסכנת חיים לא (נקמה).ואסור לתת לו כל גיבוי שהוא. זה לא מאשים את כל הישיבה אבל השבכ חייב לחפש את מי שעשה זאת. או שיסגיר את עצמו.
תגובה מתרפסת ועלובה
יעל | 29-01-2019 18:39
הרב גורדין, התגובה שלך כלכך עצובה, וכלכך מתרפסת. אתה כותב כך רק כדי למצוא חן בעיני הרוע. לו היית מברר אילו עינויים ושיטות חקירה איומות הנערים האלו עוברים, לו היית בקי בפרטי המקרה, ברור לי שלא היית כותב דבר ממה שכתבת. כל כך חבל שבכירי ציבור כמוך, לא מקפידים על מה שהם כותבים, ולא מבררים היטב לפני שהם כותבים.
10
מי שלא מכיר שלא יכתוב
דוד | 28-01-2019 19:37
קצת צניעות
11
אל תהיה צבוע!!!
חיים | 28-01-2019 19:42
אם אתה מאמין למערכת המשפט ולשבכ, למה אתה משמיץ את מאיר אטינגר שלא הורשע בשום אשמה שיוחסה לו. ואם אתה לא מאמין להם, אז אל תאמין להם גם בפרשיה הזו!!
12
חבל שאנשים שנקראים רבנים מדברים כמו עיתונאים
משה | 28-01-2019 19:45
!
13
משפט שדה
יעל | 28-01-2019 20:45
מה ששנוא עליך,אל תעשה לחברך..ועל פי שניים עדים יקום דבר..עדין לא היה משפט ואתה כבר חורץ את דינו..זה לא משפט התורה
14
רבני הר עציון די כבר
מפדלניק | 28-01-2019 23:04
אמרתי את זה פעם אחת, ואחזור שוב. די, ממש די. אתם מעודדים עינויים בגלגולי עיניים וצדקנות מעושה. תומכי-שבכ עיוורים לעוולות, כאילו לא די במה שכר נחשף. כך הרבי שלכם הצדיק את אוסלו ואת עקירת גוש קטיף, בתמימות וצדקנות. את התוצאות המדממות כולנו סופגים. עשו טובה, תחזרו לגמרא ותעזבו אותנו.
15
מכיר את מאיר אטינגר?
יהודי | 29-01-2019 13:00
פגשת אותו פעם? דיברת איתו? מומלץ מאוד, אדם נעים הליכות... לפני שתדבר עליו רק תפגוש אותו ותשב איתו לשיחה.
אוחז באידיאולוגיה מסוכנת שמביאה נערים להרוס
הוא נעים הליכות אבל | 29-01-2019 14:16
בעיקר לעצמם ולמשפחתם את החיים. זה הכל. לכן זה כל כך חמור. נערים שאני מימין שבאמת רק רצו להתחזק בעבודת ה', מגיעים למרתפי השבכ פעם אחר פעם ואף אחד ממחנכיהם לא צריך לתת את הדין על כך? וכן, האידיאולוגיה של אטינגר מביאה למעשים כאלה, תורת המלך מביא לכך גם. לא את אטינגר עצמו אלא נערים בגיל ההתבגרות שדעתם עדיין קצרה.