בבית היהודי נערכים: "התחדשות או התרסקות" - סרוגים

בבית היהודי נערכים: "התחדשות או התרסקות"

גורם בבית היהודי מעריך שהפעם ההצעה של ניר אורבך תעבור ברוב גדול, בתוך כך מעריכים גורמים אחרים, כי אם ההצעה לא תעבור אורבך יפרוש: "היום נדע אם המפלגה הולכת להתחדשות או התרסקות"

author-image
בבית היהודי נערכים: "התחדשות או התרסקות"
  (צילום: יהודה חיים/ פלאש 90)

בבית היהודי מצפים ל-500 מצביעים שיגיעו הערב (ראשון) לנחלים, במטרה להכריע בקרב על שיטת הבחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת.

"היום נדע אם המפלגה בפנים של התחדשות והצלה של הציונות הדתית לכנסת והממשלה הבאה או בדרך להתרסקות ולמחיקה", אומר לסרוגים גורם בכיר.  לטענתו, "אנשים בורחים מאש".

בתוך כך, גורמים בבית היהודי מעריכים כי ניר אורבך יפרוש מתפקידו במידה וההצעה לא תעבור. במידה והיא כן תעבור, כבר מחר יתכנסו חברי המועצה הציבורית ונשמע על שמות רבים שירצו לקפוץ על העגלה ולהנהיג אותה מתפקיד יו"ר המפלגה. השמות בינתיים הם, הרב רפי פרץ, יוסי ברונדי, אלון דוידי וכן הרב אלי בן דהן, הרב ד"ר דורון דנינו, ארז צדוק ושלמה בן צבי ובוודאי נשמע על נוספים.

אף אחד לא רוצה להתקרב למפלגה

"אני בטוח שההצעה תעבור", אומר אותו גורם, כשהוא מרמז לכך שזה לא יקרה ברוב מועט "אלא הרבה יותר מזה" אומר. עובדתית לדבריו, "אף אחד לא רוצה להתקרב למפלגה. מועמד מבחוץ לא רוצה, במצב הזה זה גזר דין מוות צריך להיות אדם מיוחד להצביע נגד ולהשאיר את הכוח במרכז".

בתוך כך, מיום חמישי האחרון נעשים טלפונים במטרה שיבואו ויצביעו בעד. "פעם שעברה אנשים לא טרחו לצאת מהבית כי היה להם ברור מאליו שזה עובר ברוב מוחץ כי יש הסכמות, ח"כים והרבנים חתומים. ואז אנשים של מוטי עמדו בכניסה לקלפיות", במטרה להניע אותם מלהצביע בעד ההצעה מה שהביא כאמור לנפילתה ביום חמישי שעבר.

לפי ההצעה, המרכז שיתכנס הערב בהוראת שעה על פי זימון עליו חתמו למעלה מ- 370 חברי מרכז יאשרו בהצבעה גלויה את שינוי חוקה, בעוד על פי חוקת המפלגה דרוש רוב של 65%, מה שפסל את ההצעה הקודמת שזכתה רק ב- 61%.

בנוסף תובא ההצעה להצבעה שנייה חשאית בין שתי אלטרנטיבות: לפי ההצעה הראשונה, הבחירה ליו"ר, תיעשה על ידי ועדה מייעצת שתגיש שם של מועמד מתאים שיובא לאישור המרכז ולאשה במקום השלישי במידה והיא לא תיבחר באופן טבעי. כל שאר חברי הרשימה ייבחרו במרכז. לפי הצעה השנייה, בחירה של כל הרשימה במרכז.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חייב דמות שמושך קולות+רקורד.
לבחור ולחבור נכון. | 27-01-2019 18:19
הבית היהודי עם: א. יחד/ישי. ב.תקומה/סמוטריץ' ג.עוצמה/מרזל ו/או בן ארי. ד. + מי שיש לו כח אמיתי מוכח. וקרוב למצע . אחרי כניסה לכנסת. אפשר אחכ להתפצל וגם אפשר המשך שתפ. בבניית קווי היסוד.
2
נציג הדרום
יצחק טרבלסי | 27-01-2019 18:41
ויאמר ה' אל משה מה תצעק אלי.דבר אל בני ישראל ויסעו . כנל לגבי הבית היהודי תתחילו לזוז המועמדים הם הרב רפי פרץ..ואני יצחק נציג הדרום וכן הלאה..
3
מה השאלה ? התרסקות!
ברור | 27-01-2019 20:55
התרסקות ובגדול!