ארה"ב ביקשה מישראל לתמוך במחאה בונצואלה - סרוגים

ארה"ב ביקשה מישראל לתמוך במחאה בונצואלה

ממשל ארה"ב ביקש מישראל לתמוך בעמדתה בנוגע למחאה בונצואלה ולהכיר במנהיג האופוזיציה חואן גואידו כנשיא בפועל. עם זאת, בירושלים עדיין לא החליטו כיצד לפעול, מתוך דאגה לקהילה היהודית במדינה

author-image
ארה"ב ביקשה מישראל לתמוך במחאה בונצואלה
  (צילום: חיים צח\לע"ם)

ארה"ב ביקשה מישראל להביע תמיכה באופן רשמי במהלך האמריקני לסילוקו של נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו והכרה בראש האופוזיציה חואן גואידו כנשיא בפועל- כך נחשף הערב (מוצ"ש) בחדשות 13.

על פי הדיווח, שהתבסס על דברי פקיד ישראלי בכיר, גורמים במשרד החוץ בוושינגטון העבירו לדיפלומטים בשגרירויות של בנות בריתה ברחבי העולם מסרים בקריאה לתמוך במהלך האמריקני. בין המסרים הועבר קריאה מהממשל לשגרירות הישראלית בארה"ב.

מנהיג האופוזיציה חואן גואידו (צילום: מתוך טוויטר)

בשלב הזה ישראל עדיין לא הגיבה רשמית להתפתחויות בונצואלה. על פי ההערכות, בישראל חוששים לצאת נגד מדורו ולתמוך בגואידו מתוך חשש שהמשטר יתנכל לקהילה היהודית בוונצואלה, שכוללת כ-6,000 תושבים בבירה קרקאס. עם זאת, בימים האחרונים חלק גדול ממדינות המערב הביעו תמיכה באופוזיציה ומדינות אירופה הגדולות אף קראו למדורו לקיים בחירות דמוקרטיות. כמו כן, המשטרים באיראן וסוריה, לצד הנהגת חיזבאללה בלבנון, הביעו תמיכה במדורו.

 

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילום: שאטרסטוק)

 

משרד החוץ צפוי לערוך מחר דיון בנוגע לעמדה הישראלית הרשמית בנושא, במהלכו יגובשו המלצות שיוגשו לראש הממשלה בנימין נתניהו- שיצטרך להכריע אם ישראל תמשיך בשתיקתה או תצטרף למדינות המערב ותתמוך באופוזיציה בונצואלה.

כזכור, בשבוע שעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי הוא מכיר במנהיג האופוזיציה כנשיא הזמני של ונצואלה, והזהיר כי "כל האפשרויות מונחות על השולחן" במידה ומדורו ינסה לפגוע ביריביו בעקבות ההכרזה והמחאה הנרחבת במדינה. בתגובה מדורו, שהוכרז כמנצח בבחירות בשנה שעברה למרות טענות האופוזיציה לזיופים, הודיע על ניתוק הקשרים הדיפלומטיים בין ונצואלה לארה"ב- במסגרתו הורה לכל הדיפלומטים האמריקנים שעבדו בשגרירות ארה"ב בקרקאס לעזוב את המדינה תוך 3 ימים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הדבר היחיד שישראל אמורה לעשות זה לחלץ את היהו
ד | 27-01-2019 6:53
שנשארו עדין שם במדינה האנטישמית הזאת להעלותם לישראל מיד.