למרות אישור נתניהו: חמאס סירב לקבל את הכסף הקטארי

למרות אישור נתניהו: חמאס סירב לקבל את הכסף הקטארי

לאחר שבוע מלא בהתלבטויות ותהפוכות, ראש הממשלה אישר את העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה- אך בחמאס הודיעו כי הם מסרבים לקבל את הכספים שהועברו

רה"מ אישר- אך חמאס סירבו לקבל את הכסף הקטארי
  (צילום: עבד ראהים חאטיב,פלאש 90)

נכנע ללחצים- אך נתקל בסירוב: גורם מדיני אמר היום (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאפשר את העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה- זאת יומיים לאחר שהתנגד להעברה בגלל המתיחות הביטחונית בדרום.

עם זאת, בחמאס הודיעו כי הם מסרבים לקבל את הפעימה השלישית של הכספים. לטענתו של סגן מפקד ארגון הטרור, "לא נהפוך את רצועת עזה לשטח בו תנוהל מערכת הבחירות בישראל. הדגשנו לשגריר מוחמד אל-עמאדי שאנחנו מסרבים לקבל את המענק הקטארי. דנו עם אל-עמאדי היום בכמה תיקים, והוא הבין את ההסבר שלנו ואת דחיית המענק לאחר התנאים שישראל הציבה. אנחנו מבטיחים שצעדות השיבה ימשיכו שנקבל את זכויותינו ונשיג את המטרות שלשמן החלו הצעדות".

במסגרת אישור הכספים ראש הממשלה קיבל את המלצת ראשי מערכת הביטחון, שאישרו את העברת 15 מיליון הדולרים לחמאס בדיון שנערך אמש בקבינט המדיני ביטחוני. עמדת מערכת הביטחון נתמכה על ידי כל גורמי הביטחון- המוסד, שב"כ, צה"ל ומל"ל- שטענו כי אין סיבה להמשיך ולעכב את הכסף, מכיוון שהג'יהאד האיסלאמי היה אחראי ליצירת הפרובוקציה והירי לעבר ישראל שבו חייל צה"ל נפצע. לטענת הגורמים, "ישראל הגיבה, הרגה איש חמאס – שהבליג – ולכן אין מניעה מלנקוט את הצעד".

באופוזיציה תקפו בחריפות את אישור העברת הכספים. "מופרך שאנו מתגמלים את הגרועים שבאויבינו ובועטים שוב ושוב ברשות הפלסטינית, שעמה יש לנו שיתוף פעולה ביטחוני המונע פיגועים" אמרה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'. "כך קורה לממשלה עם אפס מעשה מדיני, המשאירה את הצבא כמגן".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי חיזק את דבריה של יחימוביץ, וכתב בטוויטר כי "נתניהו משחד את חמאס ב-15 מיליון דולר, אבל אפילו הטרוריסטים לא מוכנים לקבל את מזוודות הכסף. נתניהו משפיל את הכבוד הלאומי. ביזיון"

ההחלטה הנוכחית מגיעה בתום שבוע שבו ההחלטות על הכספים נידונו פעמים רבות. בתחילת השבוע ישראל הסירה את התנגדותה להעברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לחמאס- אך מאז נרשמה הסלמה חמורה באלימות בדרום, ובסופו של דבר נתניהו החליט כי הפעימה השלישית של הכספים הקטאריים לא יועבר לרצועת עזה, זאת בעקבות רצף האירועים האלימים בגבול הרצועה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חמאס
ואפי שחאדה | 24-01-2019 20:27
יש לי הרגשה שחמאס מנהל לנו את החיים האמת נראה לי מהשו מתבשל מתחת לשולחן ...אחרת לבל לנו על הזמן
2
מה אמורה להיות העילה לעצירת הכספים?
נעמי | 24-01-2019 21:55
החזרת חיילינו ואזרחינו !!!!!!!!!!!! מספיק להתרפס בפני אדוני הטרור !!! ביבי, מלא את חובתך המוסרית והלאומית והשב את הבנים הביתה. יש לך כלים - השתמש בהם !!!
3
מצחיק
אביתר יעקב מיכלשוילי | 25-01-2019 14:02
אנחנו צריכים לתת צ'ופר לחמאס על התנהגות שקטה? ועוד כסף לטילים? טיפשות. כל מי שמצביע ביבי לא מפעיל שיקול דעת בריא. רק עוצמה יהודית!