הודאת הקטין: תרגיל מדובבים לא חוקי של השב"כ - סרוגים

הודאת הקטין: תרגיל מדובבים לא חוקי של השב"כ

דרכי הפעולה של השב"כ לגביית העדות: טרמפ סמוי, מחסום, זריקת אבנים ועימות עם גרזנים מבוים. כך טוען אחד הקטינים ששוחרר ממעצר, לעורך דינו איתמר בן גביר

author-image
הודאת הקטין: תרגיל מדובבים לא חוקי של השב"כ
  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לאחר שבית המשפט המחוזי פסל את ההודאות שסיפק הקטין צ' -טוען עורך דינו איתמר בן גביר- שזה בשל תרגיל מדובבים לא חוקי והוא מוסיף ומאשים שבשב"כ ממשיכים לפעול בדרכים לא חוקיות.

לאחר ששוחרר אחד הקטינים שנעצרו בגין מעורבות בזריקת אבנים שלטענת השב"כ הובילו למותה של עיאשה רבי, הוא  סיפר לעורך דינו איתמר בן גביר אודות מעצרו.

לדברי הקטין הוא חיפש טרמפים לאיזור הישיבה בהיותו תושב צפון הארץ ולקבוצת טרמפים שהוא היה רשום בה הצטרף אדם מבוגר שהציע לקטין טרמפים.

ביום המעצר אותו מבוגר התקשר לקטין והציע לו לאסוף אותו מהבית לכיוון הישיבה כאשר ברכב שהו עוד מספר אנשים. בשלב מסוים כאשר הרכב נסע באזור כביש הבקעה, הופיע במקביל רכב עם לוחית זהוי של הרשות הפלסטינאית, הרכב עקף את הרכב הישראלי ויושביו החלו לזרוק אבנים לעבר הרכב בו נסע הקטין או אז עצר נהג הרכב הישראלי את הרכב ויושבי הרכב, חבריו של הקטין לטרמפ, יצאו ממנו עם גרזנים והחלו להתעמת עם הערבים.

במקביל הגיעה למקום אישה נוספת, כביכול פעילת שמאל, צילמה את המתרחש, ולאחר זמן קצר  נעצרו יושבי הרכב הישראלי ובהם הקטין ולמעשה במשך 24 שעות סבר הקטין כי הוא נעצר בגין זריקת אבנים והמדובבים שכביכול נעצרו יחד איתו ניסו ליצור איתו שותפות גורל.

ראוי לציין כי המדובר בקטין בן 16 שסיפר לעורך דינו איתמר בן גביר כי לאורך כל רגעי"התרגיל", חש אימה ופחד מחשש שהוא נקלע לפיגוע טרור.

עו"ד של הקטין איתמר בן גביר אומר הבוקר (חמישי):" מסתבר שמה שהיה הוא שיהיה והשב"כ לא למד כלום מזוועת המדובבים הפסולה בכלא עכו. לקחת קטין ולתת לו תחושה של סכנה לחייו ותחושה של ערבים שרוצים לחסל אותו ויושבי הרכב שלו יוצאים עם גרזנים זה לא תרגיל יצירתי אלא תרגיל פסול המגלם התעללות נפשית וחוסר חוקיות.

לצערי גם התרגיל הזה מלמד שהשב"כ לא חיפש את האמת אלא הפללה בכל מחיר אך בכל מקרה יש להצטער כי האמצעים הללו נעשו בהקשר לקטין. מרשי שמר על זכות השתיקה, מסר אליבי לאחר שנפגש איתי, אני שמח שהוא שוחרר ושגם לשיטת השב"כ היום מרשי לא קשור אך חבל שעושים תרגיל שמותיר צלקת נפשית"

גם עו"ד עדי קדר מארגון חוננו מטיל ספק בחוזק הראיה של הדי אן אי של הקטין על האבן, לטענתו אם זה אכן היה ברשותם כבר חודש למה זה נמרח עד עכשיו?

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אין צדיק אחד בסדום?
ישעיהו | 24-01-2019 8:29
אין צדיק אחד בימין הדתי החדש או הישן שיודה במובן מאליו שרצח הוא מעשה נפשע ולא חשוב מי מבצע אותו ולא חשוב מי הנפגע, מהי דתו או לאומיותו? לפני שמקפידים על קלה כחמורה בתריג מצוות, מה לגבי הקפדה על עשרת הדיברות.
ישעיהו טנצר - זה אתה? והמבין יבין!
אוראור | 24-05-2019 12:45
למי ש ל א הבין: ישעיהו טנצר היה עורך דין רע לב ורודף בצע [ בספר של שי עגנון - ובקומדיה המפורסמת שמש ] - שהיה בעד הרעים ואף פעם לא בעד הטובים - והמבין יבין!
מעניין שכבודו מאשים את הרב אלון באונס
משה | 24-01-2019 10:26
אף אחד לא טען מעולם שהוא אנס... במקרה הקיצוני ביותר הטענות היו חיבוקים /מגע שלא בהסכמה. אינני מצדיק חו,אבל עדיין כדרי לקבל פורפורציות...
היה אחד
אין | 24-01-2019 8:45
אבל מוטי אלון אנס אותו, והרב דרוקמן לא הגן עליו, אז הוא שותק.
2
המקובלים: השב''כ-מקור הרשע והטומאה
עמוס | 24-01-2019 9:15
הם מסוגלים לפעול כמו סטאלין