המורה הפתיעה את תלמידיה וכבשה את הרשת - סרוגים

המורה הפתיעה את תלמידיה וכבשה את הרשת

רגע לפני שהיא מסיימת עשרות שנים כמחנכת, החליטה המורה בדיעה איסמעאיל מכפר מראר, להעניק לתלמידיה מתנת פרידה ייחודית שטרם נראתה כמותה במערכת החינוך

רגע לפני שהיא מסיימת עשרות שנים כמחנכת, החליטה המורה בדיעה איסמעאיל מכפר מראר, להעניק לתלמידיה מתנת פרידה ייחודית ומקורית שהם ובית הספר בו הם לומדים לא ישכחו לעולם.

בעוד מורים רבים נוהגים להעניק לתלמידיהם כמתנות ספרים, מזכרות ותמונות, החליטה המורה הוותיקה לצאת מהמסגרת ולהעניק לתלמידיה כיתה חדשה לגמרי. לצורך כך היא רכשה מכספה הפרטי ציוד חדש לכיתה הכולל כסאות ושולחנות חדשים. את צבע הכסאות- ירוק- בחרה המורה בכדי להפיח חיים בכיתה.

בסרטון שפורסם בפייסבוק יום לפני שהיא חשפה את ההפתעה, נראית בדיעה כשהיא נרגשת ומספרת על ההחלטה להעניק לתלמידיה מתנה ייחודית: "אני אוהבת את העבודה שלי, ומתה על התלמידים שלי. קשה לי לעזוב למרות שאני לקראת פנסיה, ולפני שאני עוזבת רציתי להחזיר לתלמידים שלי משהו יפה. אני בטוחה שמחר הם יהיו מאוד מבסוטים ושמחים מהכיסאות והשולחנות בצבע היפה הזה, צבע החיים. זו הפתעה בשבילם, וזה מספק אותי".

הסרטון המרגש כבש תוך זמן קצר את הרשת וקצר מאות תגובות, לייקים ושיתופים. בין התגובות המתרגשות היו כאלה של הורים של תלמידיה בהווה אך גם תלמידים שלמדו אצל בדיעה לפני 35 שנה.

אמו של אחד התלמידים כתבה: "הבן שלי חזר מבית הספר וישר אמר לי המורה החליפה את הכיסאות שלנו לצבע ירוק כדי להכניס חיים לכיתה. תודה לך מכל הלב".

תגובה אחרת שייכת לתלמיד של בדיעה לפני 33 שנה, שהוא עצמו משמש היום כמורה: "לפני 33 שנים הייתה המורה בדיעה המחנכת שלי בכיתה א'. היא מורה מקצועית, אימהית, צנועה, מכובדת ומכבדת. הספיקה ללמד שני דורות בבית הספר אם לא יותר. לפי דעתי צריכה להיות באמת מורת השנה. בהזדמנות זו אני רוצה להביע את תודתי והערכתי הרבה למורה בדיעה. ולאחל לה המון בריאות ואושר. תיהני מורתי מהפנסיה, הגיע הזמן שתנוחי אחרי המון שנים של עשייה חינוכית".

גולשת אחרת שיתפה אף היא את התרגשותה מהמורה בדיעה וכתבה: "לא הייתה ולא תהיה כמו המורה בדיעה. מורה מדהימה שאכפת לה מכל ילד, מתייחסת בכבוד לילדים ולהורים, נותנת מכל הלב ולא מחכה לקבל פרגון. אישה צנועה, רגישה תומכת ומעודדת. בחיים לא נשכח איך התייחסה לבננו – היום הוא בן 22 ועדיין אומר שאין כמו המורה בדיעה. מגיע לך להיות המורה של העולם, לא רק של המדינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
פרגון
מוטי שריד | 22-01-2019 16:58
גם מורה גרועה יכולה לעשות מחווה בסוף דרכה המקצועי כדי שיזכרוה אבל כאן, לפי התגובות, היא היתה כנראה באמת משהו מיוחד והמחווה הזו היא כנראה המשך להתנהלות הרבילה שלה. ראוי שמשרד החינוך ימצא דרך להוקיר זאת. אותי בכל אופן זה ריגש. כל הכבוד
2
זה לא קצת מביש שמורה קונה ציוד בסיסי לביהס?
שי | 22-01-2019 19:01
האם זה לא תפקידו של משרד החינוך/רשות מקומית? קצת מזכיר את כל הציוד שהורים לחיילים קונים כי הצבא מתקמצן על כמה מאות שח לחייל כל הכבוד למורה, אבל עצוב ומביש למדינה ..!
רעננה
דנה | 22-01-2019 21:48
נכון מאוד
3
המורה בדיעה
רסמייה | 22-01-2019 20:35
מורה טוב..מורה לחיים... היינו ...תלמידים ...אהבנו המורה שנגע לנו בלב.. וזה על ידי היחס המכובד והיחס הנחמד ... וזה הדבר שאכפת לו ממנו ...קודם הציון ... מורה שמרגיש בו כאדם... ולאחר שהמורה כובש לב התלמיד ... התלמיד הופך עולמות שימצא חן בעיניי מורהו... זה לא קל ... להיות מורה ... צריך לדעת מתי ...להיות הורה... מחנך ... פסיהולוג ...מדען... קוסם לבלבות ... חבר...בעל חיוך משמח ... לא קל... באמת קשה ..בזמננו.. למורה בדיעה...אני מאחלת לך חיי אושר ועושר ... ומספיק שתלמיד אחד יתעורר כל יום ..ויתפלל לאולהים ... ..אולי הוא ..יכניס אותך לגן עדן.
4
משרד החינוך ושרותי החינוך. בושה
דנה | 22-01-2019 21:46
בושה וחרפה. למי שנתן ואפשר למורה לקנות מכשפה הפרטי ציוד שהוא בסיסי ובאחריות המועצות המקומיות. ציון נכשל למדינה. ועדה עם עד כמה מעמד המורה נמוך. למה שמורה יקנה ציוד בסיסי מתנה? משכורתו הגבוהה.... המורה מדהימה. אבל יש בעיתיות מאוד גדולה. מיד להחזיר למורה כספה !
5
אני בדיעה שלך...
מומו | 22-01-2019 22:01
גם אני
6
המורה של המדינה
שלומי | 22-01-2019 22:30
אין דברים כאלה ...וכשיש צריך להוות דוגמא ..כ הכבוד בדיעה הלוואי והיו עוד כמוך ... דוגמא ומופת למחנכת אמיתית ..
7
למה מורה צריך לעשות זאת??
לימור | 23-01-2019 7:44
לאיזה מצב הגענו שמורה צריכה לרכוש מכספה כסאות ושולחנות לתלמידים??? כנראה שמצב הריהוט בביהס הוא מזעזע...
8
רק ממחיש את מצבה האומלל של המערכת
מיכל | 23-01-2019 13:00
במקום שהמדינה תדאג שהכיתות היו יפות אסתטיות ומשמחות מורה עושה את זה מכספה, אחרי ששנים שילמה מכיסה על עזרי הוראה.