בדרך לכלא? רונאלדו נידון ל-23 חודשי מאסר - סרוגים

בדרך לכלא? רונאלדו נידון ל-23 חודשי מאסר

בית המשפט גזר על כוכב הכדורגל העולמי עונש של 23 חודשי מאסר עבור עבירות מס שביצע בין השנים 2011 ל-2014. עם זאת, רונאלדו לא צפוי לשבת בכלא מכיוון שלא מדובר בעבירת אלימות, ויסתפק בקנס כספי

בדרך לכלא? רונאלדו נידון ל-23 חודשי מאסר
  (צילום: שאטרסטוק)

מכה לכוכב יובנטוס: בית המשפט העליון במדריד גזר היום (שלישי) עונש של 23 חודשי מאסר על כריסטיאנו רונאלדו, זאת בעקבות עבירות מס שונות שביצע בין השנים 2011 ל-2014. על פי ההערכות, כוכב הכדורגל העלים מיסים בשווי של כ-5.7 מיליון יורו (כ-24 מיליון שקלים) במהלך שנותיו בריאל מדריד.

הכוכב הגדול התייצב למשפט במדריד, לאחר שהשופטים דחו את בקשתו להתייצב לדיון באמצעות שיחת וידאו כדי להימנע מחשיפה לתקשורת במדינה. במהלך הדיון טען כי "הכל היה מושלם בהתנהלותי", כשלדבריו העלמות המס שנטענו נבעו מאי הבנה של חוקי המסים בספרד. מנגד, בתביעה טענו כי הכדורגלן העביר תשלומים מקמפיינים שבהם השתתף למדינות זרות, כדי להימנע מתשלום המיסים בספרד. בתום הדיון, שנמשך כ-50 דקות, השופטים קבעו להטיל על רונאלדו את עונש המאסר.

צפו ברונאלדו מגיע לבית המשפט:

עם זאת, אוהדי יובנטוס יוכלו להירגע מכך שרונאלדו לא צפוי לשבת בכלא למרות העונש שהוטל עליו. על פי החוק בספרד, עונשי מאסר של פחות משנתיים שלא נגזרו על עבירות אלימות ניתנות להמרה בקנס כספי או עבודות שירות. לאחר דיון עם רשות המיסים הספרדית, השופטים ורונאלדו הסכימו להמיר את עונש המאסר בקנס כספי בגובה 19 מיליון יורו (כ-80 מיליון שקלים), לצד מאסר על תנאי לשנתיים הקרובות.

זו לא הפעם הראשונה שבה כוכבי כדורגל בליגה הספרדית מואשמים בעבירות מס. חברו לשעבר של רונאלדו בריאל, צ'אבי אלונסו, נמצא כעת גם כן בעיצומו של תהליך משפטי בחשד לעבירות מס בשווי של כ-2 מיליון יורו, וארבעה חודשי מאסר על תנאי נגזרו על כוכב ריאל מרסלו ויירה עבור עבירות דומות.

בשנה שעברה כוכב ברצלונה ליאו מסי נשפט על העלמות מס שביצע יחד עם אביו, כשבית המשפט גזר עליו עונש מאסר של 21 חודשים. בדומה למקרה הנוכחי של רונאלדו, מסי לא ישב בכלא- כשהמאסר הומר לקנס כספי של 252 אלף יורו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רונאלדו ......
אברהם | 24-01-2019 13:41
כל הכבוד לבית המשפט הספרדי אין הנחות