בתגובה לירי: טנק צה"ל תקף עמדה של חמאס - סרוגים

בתגובה לירי: טנק צה"ל תקף עמדה של חמאס

טנק של צה"ל תקף בצהריים עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת. אין נפגעים לכוחותינו

author-image
בתגובה לירי: טנק צה"ל תקף עמדה של חמאס
  (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)

טנק של צה"ל תקף הצהריים (שלישי) עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת. אין נפגעים לכוחותינו.

גם ביום שישי האחרון, נאספו מעל  12,000 מפרי סדר אלימים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. המפגינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 43 פצועים מירי וכמה פלסטינים הצליחו לחדור את הגבול לתוך שטח ישראל, נמלטו וחזרו לרצועה.

חרף ההסלמה מצד חמאס אישרה אתמול הכנסת לבקשת הממשלה בוועדת הכספים תקנות המעניקות פטור ממע"מ למשך שנה על דלק לעזה. נציג המתפ"ש אמר בדיון כי "מערכת הביטחון בהנחיית רה"מ מעוניינת לייצב את המצב הביטחוני בעזה ע"י הוספת שעות חשמל".

במהלך דיון בסוגיה פירט נציג מערכת הביטחון כי הפטור מיועד עבור דיזל לתפעול תחנת הכוח בעזה, לצורך הספקת חשמל לתושבי הרצועה, במטרה להביא ליציבות ביטחונית בעזה. עוד צוין כי הספקת הדלק תבוצע ע"י האו"ם ובפיקוחו, כאשר המימון, בהיקף של 60 מיליון דולר לחצי שנה, מגיע מקטאר.

כמו כן, בישראל נכנעו ללחץ והסירו את התנגדותם להעברת הפעימה השלישית של הכסף הקטארי לחמאס. על פי הדיווחים, הבלדר הקטארי עם מזוודות הדולרים אמור לעבור ביום רביעי לנתב"ג, ומשם יועבר לרצועת עזה.

ההחלטה על העברת הכספים מגיעה שבועיים לאחר שדווח כי העברת הפעימה השלישית של הכספים מקטאר לבכירי חמאס נדחתה- זאת בתגובה למתיחות בגבול הדרום והפרת השקט. העברת הכספים הוקפאה יום לאחר שרקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ויורטה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. לא היו נפגעים באירוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כספים לחמאס?
ליכודניק | 22-01-2019 13:59
אני מתבייש