אנטישמיות בבולגריה: ניפוץ חלון בית כנסת בעיר סופיה - סרוגים

אנטישמיות בבולגריה: ניפוץ חלון בית כנסת בעיר סופיה

אלמוני זרק אתמול (שבת) אבנים לעבר בית הכנסת הגדול בסופיה בולגריה וניפץ את חלונות הזכוכית. לצד התקפה זו, הקהילה היהודית בבולגריה נאלצת להתמודד שוב עם תכנון מצעד ניאו נאצים בעיר

אנטישמיות בבולגריה: ניפוץ חלון בית כנסת בעיר סופיה

אתמול, במהלך יום שבת, הותקף בית הכנסת בסופיה, בולגריה, על יד אלמוני אשר זרק אבנים לעבר בית הכנסת וניפץ את חלונות הזכוכית

הקהילה היהודית בבולגריה הופתעה מהמתקפה וכעת פועלת לצד הרשויות המקומיות לאיתור התוקף ולשיפור ביטחון הקהילה ומתקניה. קהילת יהודי בולגריה עומדת בקשר רציף וטוב עם הרשויות המקומיות וזוכה לתשומת לב ודאגה בנושא הביטחון.

מתוך בית הכנסת בסופיה (צילום: הקהילה היהודית בבולגריה)

לצד התקפה זו, הקהילה היהודית בבולגריה נאלצת להתמודד שוב עם תכנון מצעד לוקוב בעיר סופיה אשר מתוכנן להתקיים ב-16 בפברואר.

במצעד אשר מתקיים מידי שנה, צועדים ברחובות סופיה אלפי ניאו-נאצים, תוך כדי נשיאת לפידים וקריאות לכבודו של חריסטו לוקוב, גנרל בולגרי אשר תמך בחקיקת חוקים אנטישמיים במדינה ובגירושם של אלפי יהודים למחנה ההשמדה טרבלינקה בזמן מלחמת העולם השנייה.

הקונגרס היהודי העולמי פנה בשנה שעברה עם עצומה לראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב הקוראת לבטל את המצעד אך למרות מאמצים אלו המצעד לא בוטל ועתיד להתקיים שוב גם השנה.

בתגובה למתקפה האחרונה אמר מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר: "מדובר במקרה נוסף של פגיעה ממשית בביטחון הפיזי של הקהילות היהודיות באירופה. עלינו להתייחס בחומרה לכל ניסיון מסוג זה ולעמוד לצד הקהילה היהודית המקומית. אני קורא לרשויות בולגריה למצות את הדין עם התוקף במהרה ולעשות כל שביכולתן על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד. הקונגרס היהודי העולמי ימשיך לפעול על מנת לחזק את ביטחון הקהילות היהודית ברחבי העולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו