נתניהו בצ'אד: "יש לנו מדיניות קבועה בסוריה" - סרוגים

נתניהו בצ'אד: "יש לנו מדיניות קבועה בסוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בעת ביקורו בצ'אד: "יש לנו מדיניות קבועה, לפגוע בהתבססות האיראנית בסוריה ולפגוע בכל מי שמנסה לפגוע בנו"

author-image
נתניהו בצ'אד: "יש לנו מדיניות קבועה בסוריה"
  (Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90)

יש לנו מדיניות קבועה לפגוע בהתבססות האיראנית בסוריה ולפגוע בכל מי שמנסה לפגוע בנו. המדיניות הזאת לא משתנה כשאני בארץ, וגם לא כשאני בביקור היסטורי בצ'אד, היא קבועה"


תגובת נתניהו מגיעה לאחר שאזרחים תיעדו שני טילי יירוט של כיפת ברזל כשהם טסים לעבר מטרות בשמי הצפון. הירי בוצע זמן קצר לאחר דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה וירי נ"מ לעבר כלי הטיס שביצעו את התקיפה.

דובר צה"ל מסר: "לפני זמן קצר זוהה שיגור לאזור צפון רמת הגולן שיורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל".

נתניהו השוהה בצ'אד נפגש עם נשיא צ'אד אידריס דבי ויחד הודיעו היום (ראשון) על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. ההכרזה התקיימה במסגרת ביקורו של ראש ממשלה בנימין נתניהו בצ'אד, שבו נפגש עם דבי בארמון הנשיאות.

עם זאת, נשיא המדינה המוסלמית גם ציין כי "הידידות שלנו עם ישראל לא באה במקום הסוגיה הפלסטינית. אנחנו בעד קידום תהליך שלום בין ישראל לשכנותיה, בין ישראל לעולם הערבי". עוד נאמר כי נציגי חברות ישראליות יגיע לצ'אד במרץ הקרוב כדי לבחון אפשרויות לשיתופי פעולה.

נתניהו אמר בתגובה כי "עתיד אפריקה תלוי בעתיד ישראל. מה שקורה כאן ישפיע על כל העולם". לדבריו, "יש עוד מדינות מוסלמיות כמו צ'אד שמכירות בישראל. עלינו להתאגד ולהילחם ברשע ובטרור ביחד".  מלשכת רה"מ נמסר כי "שני הצדדים רואים בחידוש היחסים כמפתח לשיתוף פעולה עתידי, לטובת שתי המדינות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו