ביקורת סרטים: מיסטר גלאס•נייט, עזוב אותנו בשקט

עשרים שנה לאחר שהביא למסך את 'החוש השישי', הבמאי מ.נייט.שאמלאן מנסה להוכיח שגם הוא יכול לייצר אמנות מעולמם של גיבורים ומשיק את הסרט "מיסטר גלאס", שהצליח לאכזב במיוחד את מבקר הסרטים שלנו

ביקורת סרטים: מיסטר גלאס• עזוב אותנו בשקט
  (צילום: פרום פילם)

לא ברור לי איך מ.נייט.שאמלאן עדיין מקבל כסף מאולפנים לעשות את השטויות שלו. אולי כי הוא חוסך על מפיק, תסריטאי, במאי ושחקן. שאמלאן הצליח להפתיע אותנו בצורה מדהימה לפני עשרים שנה עם החוש השישי. טוויסט אחד שמטריף לך את העולם. מאז עברו המון מים מתחת לגשר הטוויסטים ואנחנו רואים את מה שהולך לבוא מקילומטרים.

הסף כל כך נמוך שחייבים לתת לנו פיתרון כל כך יצירתי שלא כולל דאוס-אקס-מאכינה (כוח עליון שבא ומציל את הגיבור משום מקום), בשביל שנוכל להתרשם עמוקות מהסרט.

מיסטר גלאס

ציון כללי
לסרט

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
ההולכים

שאמלאן הביא לנו שני סרטים טובים בחיים שלו, וזהו. מאז מדובר ברצף מביך של כשלונות (סיינס, הכפר, העולם אחרי) ועוד סרטים שלא השאירו חותם על החיים שלנו (סטיוארט ליטל וכו').



הסרט "מיסטר גלאס" (או "גלאס" בעברית), הוא ניסיון לחבר סרט שלישי לשני סרטים בהפרש ניכר של עשרים שנים – בלתי שביר וספליט.

בעולם של מארוול ודיסי קומיקס, נכנס שאמלאן ומנסה להראות לכולם שהוא יכול לעשות אמנות מעולם של גיבורים. והוא נכשל.

כי אי אפשר לקחת את כל הרעיון של גיבורי על, להנמיך את המהירות פי מאה ולגרום לזה להיות מעניין. הענק הירוק הראשון היה כזה (עם אריק באנה), ונכשל חרוצות. סרטי גיבורי על רוצים לראות מכות, מרדפים, כוחות מגניבים והמון רעש. לא בלבולי ביצים על פסבדו פסיכולוגיה.

הסרט מפגיש את שלושת הגיבורים של שני הסרטים הקודמים, דייוויד דאן (ברוס וויליס) שניצל לפני עשרים שנים מתאונת רכבת שארגן אלייז'ה פרייס (סמואל ל ג'קסון) בכדי לגלות סופר-גיבור אמיתי, מכיוון שגופו שביר ופריך ושניהם נפגשים עם "החיה" (ג'יימס מאקבויי שמציל את הסרט מתהומות השעמום על ידי משחק מדהים) בבית משוגעים.

מדובר בסרט טרחני, מעיק, שקט, מציק, ארוך שלא מגיע לסוף, והנקודה הסופית כאילו נוחתת עליך בהפתעה שראית מקילומטר ואתה יוצא מהסרט מבואס ומובס.

מי שבקטע אמנותי, שאמלאן נותן צילום א-לה קובריק, באסטטיקה מבריקה. מצד שני, כמה אפשר לסבול? זה כמו להיכנס לתערוכת מאסטר על צילום עלים בשחור לבן. אחרי שניים הבנת, אבל אתה חייב לעבור ולראות אלפיים חמש מאות שבעים ושלוש תמונות.

שחרר אותנו שאמלאן. לך תעשה צילום אמנותי לביתך.

# סולם רייכרט:

הטוב: מאקבוי

הרע: שאמלאן

המכוער: מה שעובר לשאמלאן בראש

בימוי ותסריט: מ. נייט שאמלאן | שחקנים: ברוס ויליס, ג'יימס מקאבוי, סמואל ל. ג'קסון, שרה פולסון

אורך הסרט: 129 דקות

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אור רייכרט- אנטי 'גיבור על' בחיים ובביקורת
גיא קור | 22-01-2019 4:10
לצערינו רוב האנשים מזדהים עם הדמות של הפסיכאטרית בסרט- שלא יכולה לסבול את קיומם של כחות וגיבורי על ומנסה להוריד ולהעלים אותם ואז לשכנע שהם לא באמת קיימים