מלחמות העלונים: פרסומי ישראל נגד הרב ביגון
סכסוך בין חברת הפרסום "פרסומי ישראל" לרב דב ביגון, ראש מכון מאיר, הוביל לפירוק השותפות בת 15 השנים, ולהולדת עלון חדש מטעם החברה בשם "גילוי דעת". לטענת פרסומי ישראל, הרב ביגון לא היה מעוניין להכניס את מאמריו של הרב פרופ' נריה גוטל

אחרי 15 שנה של שותפות, תפסיק חברת "פרסומי ישראל" את הוצאת העלון הוותיק "באהבה ובאמונה". הסיבה, לטענתם, חוסר רצון של ראש מכון מאיר, הרב דב ביגון, לשלב רבנים נוספים בעלון. מנכ"ל חברת פרסומי ישראל, אלעזר גולדברג, יצא עם הודעה לתקשורת בה הוא מאשים את הרב ביגון בכך שהוא פסל רבנים מסויימים שלא התאימו "לקו" של הרב ביגון.
"לצערי הרב ביגון פסל הכנסת מאמרים של רבנים חשובים ממניעים שקשה לי לעמוד עליהם", נכתב בהודעה של פרסומי ישראל. גולדברג הוציא עלון חדש ששמו "גילוי דעת" שלטענתו יתן במה לכל הגוונים שיש בציונות הדתית. "אף שאנו משרד פרסום ולא לנו לעסוק בקירוב לבבות, הדבר חרה לי מאוד והחלטתי להסיר ידי מהגיליון ולצאת בגיליון שבת חדש שם נוכל לבטא את אהבת ישראל האמיתית שיש בנו ובה תינתן במה לכל קשת הגוונים בציונות הדתית מבלי לפסול אחד ולהכשיר את השני, אף שמכון מאיר חרט על דגלו את אהבת הבריות מצאנו שהמכון אינו מקיים את הדבר."
לטענת אנשי פרסומי ישראל, עיקר המחלוקת הייתה על הכנסת מאמרו של הרב פרופ' נריה גוטל, ראש מכללת אורות ישראל. הרב ביגון, אומרים בחברת הפרסום, התנגד נחרצות להכנסת מאמרו של הרב גוטל ולא בפעם הראשונה. בנוסף, טוענים אנשי הפרסום, עלון "באהבה ובאמונה" התמסד והתקבע, ואנשי מכון מאיר לא היו מעוניינים בשינויים ובהכנסת כותבים נוספים.
כאמור, "פרסומי ישראל" יצאו השבת עם עלון חדש ששמו "גילוי דעת". בעלון החדש התפרסמו מאמריהם של הרב יעקב אריאל , הרב חיים דרוקמן והרב דב ליאור. בנוסף, היה ראיון "שליפות" עם בנצי ליברמן העומד בראש מנהלת "תנופה" ומאמר של הפסיכולוגית שלומית איתם.
ומה קורה במכון מאיר? ממשיכים קדימה עם עלון "באהבה ובאמונה" שימשיך להתפרסם בבתי כנסת רק הפעם על ידי חברת פרסום אחרת. בטורו של הרב ביגון בעלון "החדש ישן" מתייחס ראש מכון מאיר במילים קצרות למריבה בינו לבין אלעזר גולדברג: "במשך כל השנים הללו פעלנו יחד עם צוות פרסומי ישראל בניהולו של מר ישראל גולדברג שיחי', אשר דאגו במסירות ובהצלחה להפיק את הגיליון, לממנו ולהפיצו. ועל זאת מכון מאיר והנהלתו מודים לו. וזכות זו תעמוד לפרסומי ישראל".
"גילוי דעת" העלון החדש
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו