ניסן סלומינסקי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים - סרוגים

ניסן סלומינסקי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

אחרי 40 שנה בשירות הציבורי, חבר הכנסת ניסן סלומינסקי הודיע הערב על פרישתו מהבית היהודי ומהחיים הפוליטיים

ניסן סלומינסקי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

חבר הכנסת הוותיק ממפלגת 'הבית היהודי', ניסן סלומינסקי הודיע לפני זמן קצר (חמישי) על פרישתו מהחיים הפוליטיים. סלומינסקי בן ה- 73 מילא מספר שורה של תפקידים במערכת הציבורית במשך כ- 40 שנה ביניהם ראש המועצה הראשון של אלקנה- תפקיד אותו נשא למעלה מעשרים שנה. בנוסף כיהן סלומינסקי גם כמזכ"ל גוש אמונים וחבר מועצת יש"ע.

בנאום ארוך מול חברי המרכז נפרד סלומינסקי מהמפלגה, בה היה חבר כ- 40 שנה.

בבחירות לכנסת ה-14 הוצב סלומינסקי במקום ה-10 ברשימת המפד"ל, ונכנס לכנסת לאחר פטירתו של ח"כ אברהם יצחק שטרן ביום העצמאות ה'תשנ"ז (12 במאי 1997). הוא כיהן עד 1999, ולאחר מכן לא נבחר לכנסת ה-15. בבחירות לכנסת ה-16 (2003) הוצב במקום ה-6 ונכנס לכנסת.

בכנסת ה-16 היה חבר בשדולה המוניציפלית של הכנסת, יו"ר שדולת הגמלאים וחבר ועדת הכספים מטעם המפד"ל. כיהן כיו"ר סיעת המפד"ל בכנסת וניסה לגשר על הקרע הגדול בין אפי איתם לזבולון אורלב על רקע תוכנית ההתנתקות. סלומינסקי לא עזב את הקואליציה יחד עם איתם והרב יצחק לוי, אלא נשאר במפד"ל לאחר פרישתם.

ב-12 בינואר 2006 נבחר לעמוד במקום השני ברשימת המפד"ל ובמקום החמישי ברשימת האיחוד הלאומי-מפד"ל לכנסת ה-17.

בכנסת ה-17 היה חבר בוועדת הכספים ובמגוון רחב של שדולות. לקראת הבחירות לכנסת ה- 18 זכה במקום הראשון בבחירות שנערכו במרכז המפלגה והוצב במקום השלישי ברשימת הבית היהודי לכנסת, אך הסכים לוותר עליו לטובת צירופו של העיתונאי אורי אורבך. המפלגה קיבלה שלושה מנדטים בלבד ולכן סלומינסקי לא נבחר לכנסת ה-18.

בנובמבר 2012 נבחר סלומינסקי למקום השני ברשימת הבית היהודי בפריימריס הראשון של הבית היהודי ולאחר האיחוד עם האיחוד הלאומי, הוצב במקום השלישי ברשימה המשותפת. נבחר לכנסת ה-19 והתמנה ליו"ר ועדת הכספים.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים נבחר למקום השלישי, ולאחר האיחוד עם האיחוד הלאומי הוצב במקום החמישי ברשימה. נבחר לכנסת העשרים והתמנה ליו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט.

לקראת הבחירות לכנסת העשרים נבחר סלומינסקי למקום השלישי בפריימריז ולאחר האיחוד עם האיחוד הלאומי הוצב במקום החמישי ברשימה. הוא נבחר לכנסת העשרים והתמנה ליו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט.

כזכור, במהלך הקדנציה הנוכחית, הועלו נגד סלומינסקי טענות על הטרדה מינית של נשים אחדות שעבדו עמו במהלך השנים.

סלומינסקי הכחיש את הטענות וב-18 בדצמבר 2016, השעה את עצמו מהניהול בפועל של ישיבות ועדת חוקה חוק ומשפט כדי לאפשר בדיקה הוגנת.

ב-3 בדצמבר 2017 הודיע היועץ המשפטי לממשלה על סגירת התיק נגדו מחוסר ראיות, וזאת לאחר שהמתלוננת הראשית נגדו סירבה למסור עדות במשטרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מאחל לחכ ניסן בריאות ואריכות ימים.
ניסן מאד איכפתניק. | 17-01-2019 18:42
בהצלחה בהמשך הדרך.
2
למה לה לתת עדות
דוד | 17-01-2019 19:06
300 אלף שקל בחשבון הבנק עדיפים.
3
פנייה נרגשת לח"כ ניסן סלומינסקי
משה | 17-01-2019 20:00
חכ ניסן סלומינסקי , צר לי ולרבים אחרים שאתה פורש ,חבל !!!. אתה אישיות בכירה ורצינית רבת פעלים, עם הרבה קבלות ביד. רבים ממצביעי הבית היהודי ישמחו לראות אותך ממשיך גם בכנסת הבאה. שקול זאת שנית בטרם תנטוש את הספינה הטובעת.
4
יציאה מרשימת התפוצה
יציאה מרשימת התפוצה | 18-01-2019 7:14
אבקש שלא לשלוח למספר זה עדכונים / הודעות או כל התראות!!!!!! ראו הוזהרתם !!