בטורו של הרב אליעזר מלמד ב'בשבע' מביא ראש ישיבת הר ברכה רבנים מהמגזר החרדי שמתייחסים לתורתו של הרב קוק. באחד מטוריו נשאל הרב מלמד מה דעתו על הספר "הדת והציונות" המשמיץ את הציונות הדתית ורבניה. הרב מלמד כתב כי מחבר הספר הוא "איש רע וחצוף שהוציא דיבה על מרן הרב קוק זצ"ל ותלמידיו ועל רבים מגדולי ישראל מכל החוגים". עכשיו מסתבר, שלא רק רבני המגזר הדתי סוברים כך אלא גם רבני הציבור החרדי כמו נכדו של הרב עובדיה יוסף, הרב יעקב ששון.
ספר הדת והציונות חובר על ידי יואל אלחנן (אין זה שמו האמיתי אלא שם ספרותי) שלטענתו, גדל בציבור הדתי לאומי היה בבני עקיבא והיה ציוני דתי עד שגילה את האור והחליט להשמיץ כל דבר שיש בו אבק ציוני דתי, רחמנא לצלן.
אותו מחבר ספר ידוע בהתקפותיו הפרועות על רבנים מהציונות הדתית ובמאמריו הבוטים כנגד הציונות המדינה ומייסדיה.
הרב מלמד הביא השבת בעיתון "בשבע" את דעתו ההלכתית של נכד הרב עובדיה, הרב יעקב ששון, על מחבר הספר "הדת והציונות".
הרב ששון לא חסך במילים על יושר כוונותיו של מר "יואל אלחנן". בתשובה לשאלה מה חושב הרב ששון על מחבר הספר הדת והציונות, כתב הרב ששון כי מדובר ב"אדם שאין בו דעת וכל הטענות שכתב נגד הראי"ה קוק אינם נכונות כלל".
דבריו של הרב ששון היו חריפים: "טוב היה לו לאותו מחבר אילו נתהפכה שלייתו על פניו, ונוח לו שלא היה חוזר בתשובה כלל, והיה נשאר בקלקולו שלא ייערך עדי עד לעומת הקלקול שהביא עתה לעולם על ידי ספרו. וכל המבזה את החכמים אין רפואה למכתו".
הרב ששון אמר כי הקב"ה לא יחריש על כבודו של הרב קוק. "ואין ספק בדבר שהקדוש ברוך הוא, שחס על כבודו של צורבא מרבנן, לא יחריש על כבודו של הרב קוק, שהיה סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה, וכל גדולי התורה העריכוהו עד מאוד. ואף הגרי"ש אלישיב מכבדו עד מאוד. והגרש"ז אוירבך היה תלמידו וגם מרן רבנו עובדיה יוסף שליט"א היה מגדלו ומעריכו עד אין קץ".
בסוף הדברים מכנה הרב ששון את מחבר הספר הדת והציונות כאדם שחורש רעה בכל עת, ואפילו אמר עליו כי הוא "אפרוח אשר לא נפקחו עיניו". הרב ששון פסק שאסור לקרוא בספר הדת והציונות כי "דינו כשאר ספרי מינות".
מה דעתך בנושא?
17 תגובות
1 דיונים
רעש
לא קראתי את הספר אך ראיתי את דעותיו הכוזביות באתרו מלא השנאה והמחלוקת אמרך בלאומים יש הרבה פגמים בשיטה הדתית לאומית אך יש לא פחות פגמים בזו החרדית האיש הזה...
לא קראתי את הספר אך ראיתי את דעותיו הכוזביות באתרו מלא השנאה והמחלוקת אמרך בלאומים יש הרבה פגמים בשיטה הדתית לאומית אך יש לא פחות פגמים בזו החרדית האיש הזה פשוט לוקח את דברי ההיתנגדות לשיטה הציונות שרווחה אז ושם בסיפרו לא להיתייחס למה שאמר להמשיך לקיים את הציבור הדתי הוא חשוב גם למדינה ולחילונים אבל בעיקר לחרדים צריך ששתי המגזרים יתאחדו לגוף אחד וישתפו פעולה במהרה בימינו אמן
המשך 01:30 05.06.2017שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
אנכי גם נגד הביטויים החריפים נגד הראי"ה קוק שבספר (אם כי שלא כתב דבר מדעתו) אבל מ"מ בספר "רבנו" (על הגר"ע יוסף" של הר"א שטרית) כתב שמרן לא אהב לקרוא...
אנכי גם נגד הביטויים החריפים נגד הראי"ה קוק שבספר (אם כי שלא כתב דבר מדעתו) אבל מ"מ בספר "רבנו" (על הגר"ע יוסף" של הר"א שטרית) כתב שמרן לא אהב לקרוא בספרי ההשקפה של הראי"ה רק בהלכה,ודו"ק.
המשך 19:09 12.12.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
זה נכון האמת כואבת
כנראה שלא קראתם את הספר הוא לא כתב שם שום דבר מדעתו.....
10:19 15.11.2015שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
1436093
הכנתי סרט על זה והוא בערוץ שלי הכנסו
09:03 17.02.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמעתי שקוראים לכופר אברהם חזן שר"י
16:16 26.08.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דורון
אלה שקרים ילדותיים. יואל אלחנן (מחבר הספר "דת הציונות") לא כתב בספר אפילו מילה אחת מדעתו האישית אלא רק הביא דברים שנאמרו ע"י גדולי הדור בתקופתו של הראי"ה קוק. אם מישהו...
אלה שקרים ילדותיים. יואל אלחנן (מחבר הספר "דת הציונות") לא כתב בספר אפילו מילה אחת מדעתו האישית אלא רק הביא דברים שנאמרו ע"י גדולי הדור בתקופתו של הראי"ה קוק. אם מישהו כאן יצטט לי ביזוי אחד על הראי"ה קוק שהוציא מחבר הספר, אני מוכן לשלם לו הרבה מאד כסף. אך כולכם נסחפים אחרי קבוצה של אנשים שהספר הזה מפריע להם להמשיך ולשקר ציבור שלם וגדול, ולכן הוציאו דיבתו של המחבר כאילו בדה את הדברים מליבו. האמת קרובה להתגלות וכולכם בסופו של דבר תבינו עד כמה אתם פזיזים במחשבותיכם, שיטחיים וללא דיעה אמיתית ויציבה. כבר שנים שהציבור הדתי לאומי שם פס על הרב עובדיה יוסף (זה שכתב שאומרים הלל ביום העצמאות ללא ברכה ורק אחרי התפילה, או במילים אחרות מותר להגיד ביום העצמאות כמה פרקי תהילים אחרי התפילה), שנים אתם מצפצפים עליו וכל שכן על נכדו.... ופתאום שומו שמיים, כולם מצטטים את הנכד האברך שלו?! איפה הייתם כשהרב עובדיה כתב על הרב מרדכי אליהו "אחד שמתיימר להקרא רב"?! גם אז נופפתם בזה כמו שאתם עושים עכשיו? אלא שאתם כת של צבועים. שהאמת אף פעם לא עיניינה אתכם. אתכם מעניין רק דבר אחד, להמשיך ולרקוד סביב עגל הציונות (לצלילי הגבעטרון) בלי שאף אחד חלילה ינסה לשבש לכם את החגיגה.... צביעות ושקר הם הלחם שלכם.
המשך 14:17 24.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברהם לוי
ביקורת עניינית על השירות לאומי או החינוך הממ"ד, אפשר לומר. יש גם מרבני המזרחי עצמם שמבקרים עניינים אלו, אבל אי אפשר לבוא ולזלזל בגדולי ישראל אשר תמכו במפעל הציוני וראו...
ביקורת עניינית על השירות לאומי או החינוך הממ"ד, אפשר לומר. יש גם מרבני המזרחי עצמם שמבקרים עניינים אלו, אבל אי אפשר לבוא ולזלזל בגדולי ישראל אשר תמכו במפעל הציוני וראו בו מעשה ה' של השבת עם ישראל לארצו. אכן צודק הרב ששון שליט"א שעורך האתר של 'דת ציונות' כותב דברי בלע נגד מרן הראי"ה זצ"ל, אני עצמי ניסיתי לכתוב שם כמה תגובות ואף תגובה לא הוכנסה. (כנראה זה לא משרת את האינטרסים שלהם), שהקב"ה ירחם על עמו וישמור אותנו ממבזי חכמים, ואנו נמשיך לכבד את החכמים וללכת לאורם עד ביאת משיח צדקנו במהרה בימינו.
המשך 21:43 10.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוני
http://www.halachayomit.co.il/Questions.aspx זה מדור השות באתר הלכה יומית. אתר שמקדש שם שמים, למרות שהוא חרדי מאד וכתב לא פעם בניגוד לעמדותינו, הוא מכבד תלמידי חכמים ומרבה שלום בעולם.
20:38 10.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לתגובה 6
הנה היא לפניך באתר הלכה יומית. ואני מעתיק לשונו בדיוק: שלום רב! אותו שהזכרת בדבריך, חיבר ספר לג' מטרות: הא', לנגח את המזרחי וגרורותיו, ולפרסם ברבים את האיסור של...
הנה היא לפניך באתר הלכה יומית. ואני מעתיק לשונו בדיוק: שלום רב! אותו שהזכרת בדבריך, חיבר ספר לג' מטרות: הא', לנגח את המזרחי וגרורותיו, ולפרסם ברבים את האיסור של שירות לאומי וכיוצא באלה הדברים. והם דברים מבוררים שטוב לפרסמם להציל רבים מעוון. הב', להביא מדברי הגר"י טייטילבוים והגר"א וסרמן (אשר הוא כינה עצמו לפי שמותיהם ככל הנראה) שהיו גאוני וחסידי אותו הדור, ולהציג דבריהם בחדא מחתא עם דברי הגאון חזו"א, ושאר גדולי הדור, כאילו הכל דבר אחד הוא, ובאמת שאין הדבר כן, ולא מיניה ולא מקצתיה, אך אין זה מענינינו להשיב על דברי כל ספר שנתחבר. ומטרתו השלישית, היא הצגת אישיותו של הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק באור שלילי מאד. ועל זאת אין אנו יכולים להחריש. וכל השומע בזיון תלמידי חכמים ואינו מוחה עתיד ליתן את הדין. ועל כן לא יכולנו בשום אופן להחריש ולשקוט על שמרינו בשומעינו דבר רע זה, מפני שחששנו בעצמינו להלכד בעוונו של המחבר הלז, פורץ גדר ישכנו נחש, שמעיז פניו שוב ושוב לדבר סרה ולהלעיג במלאכי אלהים, וי וי לו על מעשיו, ואוי להם למחזיקים בידו. אטו יודע הוא מי הוא זה הגאון ראי"ה קוק, אשר רובם המכריע של רבני ירושלים היו ששים לקראתו, וצמאים למוצא פיו, וגם מאלה אשר ביקרו את דרכו, ואף היו מקורבים לעדה החרדית, היו יודעים מגדולתו ומכבדים אותו ואת מעשיו דרך כלל. והם המה אנשי ה', גאונים וחסידים אשר בארץ המה, הגאון המופלא רבי שמשון פולנסקי ז"ל, רבה של שכונת בית ישראל, (ששימשו אצלו בהוראה, מרן הרב רבינו עובדיה יוסף שליט"א, הגרי"ש אלישיב שליט"א, הגר"ש ואזנר שליט"א, הגרי"י פישר ז"ל, ועוד), היה מעריכו עד אין קץ, והרב קוק השיב לו כגמולו, וכינהו בחיבה "הלמדן של ירושלים", וזה הגאון לא היה מבני הדור שלנו. סיפר לנו הגאון רבינו הגדול שליט"א, כי הגר"ש פולנסקי, יודע היה בעל פה מילה במילה ממש את לשונות הרמב"ן במלחמות ה'. והוא היה מיודד עם הגרי"ח זוננפלד, ועל אף הכל, היה מכבד מאד את הגראי"ה קוק והחשיבו לאחד המיוחד בגדולי הדור. והיה ידידו המובהק של תלמיד חבר של הגראי"ה הלא הוא רב רבנן, רבן של רוב גדולי דורינו, מרן רבי צבי פסח פראנק זצ"ל, אשר זה המחבר לא מתירא להטיח דברים גם בו. ואין הוא יודע שגם הגאון הרב מבריסק היה שולח ומפנה אליו (להגרצ"פ פראנק) לשואלים בדבר ה' זו הלכה. ולמפורסמות אין צריך ראיה, איך שבירושלים של אותם הימים היו מתפללים רוב התלמידי חכמים בבית הכנסת אחוה אשר תחת אדרת קדושתו של הרב הגרי"מ חרל"פ זצ"ל, שהיה חסיד קדוש, והוא היה תלמידו המובהק של הראי"ה קוק. שמענו מפי הרה"ג ר' צבי כהן שליט"א, רב הסמינר הישן בירושלים, שסיפר לו רבו הגאון הצדיק רבי גדליה אייזמן שליט"א, משגיח ישיבת קול תורה, כי בצעירותו, היה לומד בישיבת מרכז הרב, מפני שעל ידי אותה הישיבה סודרו לו כל אשרות העליה לארץ. ובאותן השנים היה נושא דברים בישיבה הגרי"מ חרלפ. וכשהיה מגיע הגר"ג אייזמן לביקורים בביתו של הגר"י אברמסקי, היה מבקש ממנו הגר"י שיאמר לו מה שדיבר בדברי תורה הגרי"מ חרלפ, מפני שהיה שמח מאד בדבריו. ודבר שפתיים אך למחסור להאריך עוד מענינים אלו, אשר יכלה הזמן והמה לא יכלו. וזה המחבר שזכרת, הטיח דברים בקדושי ה', אויה לנו איך שבדורינו גבר כל כך ההסתר פנים, שיקומו צבועים מכת חנפים ואפיקורסים (שבאמת הוא בז לכל תלמיד חכם שאינו סובר כמותו), לבזות גאון וקדוש בישראל ולא נעשה עמהם מאומה. ונסיים בפרט אחרון, כי לפני דור אחד, עשו כמה מקנאי ירושלים עסקני אגודת ישראל הצגת פורים, ודנו את הגרא"י קוק לשריפה רח"ל בתוך שחוקם והתהוללותם. הגאון רבי איסר זלמן מלצר, מעריצו של הרב קוק (כפי שיראה כל רואה בהסכמותיו לספרי הראי"ה שנדפסו אחר פטירת הראי"ה), כעס מאד על אותו מעשה משוגע של אלה, ויצא בהפגנתיות מבית הכנסת שהיו בו. ולא ארכו הימים, בל"ג לעומר של אותה השנה, נשרפה למוות אשתו של אותו עסקן ששחק מהרב קוק. ואחר זמן נפטר בנו, ובאו עליו עוד יסורים קשים ומרים, עד שנכנע לבבו, ועלה הוא ועשרה מחביריו לקברו של הגראי"ה, ויצא מן העולם בעל תשובה. (ובדרך אגב נזכיר, כי העיד בפנינו תלמיד חכם אחד, שביקר לאחרונה בהר בזיתים, וראה שם בכל סביבות קברו של הראי"ה, הכל מחולל, שבור ומנותץ, מלבד קברו של אותו צדיק, דקודשא בריך הוא תבע ביקריה, ומצבתו עומדת מאז קבורתו ועד היום ואין שטן ואין פגע). עוד ברצונינו להוסיף, כי דיברנו היום עם הגאון מרן רבינו הגדול שליט"א, וסיפרנו לו על ספר הנזכר, והשיבנו שבלי ספק איסור גמור הוא לדבר כנגד אותו צדיק. ושאלנו אותו אם הרב קוק היה אדם גדול, וכה השיבנו: לא רק אדם גדול, אלא צדיק יסוד עולם. והוסיף, כי הגאון רבי יהודה צדקה (שהיה מתנגד אפילו לבחירות כנודע, ובודאי שלא היה שייך למזרחי), סיפר לו, שהיה שנה אחת בישיבת מרכז הרב ביום שמחת תורה, והכיר שם את הגרא"י קוק, ואמר לו, זה היה מלאך ה' צבאות ממש! וחזר על הדברים גם מרן שליט"א, זה היה מלאך ה' צבאות ממש! והנה מלבד דעת קדשו של מרן רבינו הגדול שליט"א, שכל דבריו אינם צריכים חיזוק, עוד יש בידינו הקלטה מבית הגאון ר' יוסף שלום אלישיב שליט"א, המדבר קשות מענין זה, וביקש שייפנו למפיץ הספרים הללו לדרוש ממנו שיחדל ממעשיו, ואם יהיה צורך בדבר, נביא את כל לשונו מה שדיבר מענין זה. ויהי רצון שידון ה' על כל אלה המבזים את החכמים, וכל התומכים והמחזקים את ידיהם, כי ענשם נאה להם ונאה לעולם. ויחזרו בתשובה אלה הטועים בהבלי העולם, והנוטים אחר הקנאות הבזויה הבאה מנטיית הלב בעצת היצר, ושקט ושאנן באין מחריד. ואין אנו רוצים להכנס לפולמוס בזה, מפני שהדברים גוררים אחר כך תשובה על דברינו, וצריך לחזור ולהשיב שנית, וגם עושים פרסומת לדברים הללו, שכבר שקעו ונשכחו תהלות לאל ית'. על כן די בזה. אולם אם נראה שלא די בדברינו, ויש מקום לעוד דברי מחאה בזה, נאריך יותתר בעזרת ה'. בכבוד רב, הלכה יומית.
המשך 20:36 10.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודה
אינך מתקרב לרב עובדיה יוסף בציונות אמיתית
16:53 10.05.2010שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר