אפי נווה יו"ר לשכת עורכי הדין התפטר מתפקידו - סרוגים

אפי נווה יו"ר לשכת עורכי הדין התפטר מתפקידו

החשוד המרכזי בפרשה המשפטית שמסעירה את המערכת, יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה, מתפטר מתפקידו על חשד לשוחד מיני ומינוי מקורבים: "מניח שענייני האישיים יסתיימו במהרה"

author-image
אפי נווה יו"ר לשכת עורכי הדין התפטר מתפקידו
  אפי (אפרים)נווה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשה המשפטית. לאחר שאתמול (רביעי) הותר לפרסום כי יו"ר לשכת עורכי הדין הוא החשוד המרכזי בפרשה המשפטית שמסעירה את מערכת המשפטית, מתפטר היום (חמישי) אפי נווה מתפקידו:

בהודעה מטעמו נאמר: "אינני רוצה שענייני האישי – שאני מניח יסתיים במהרה – יפגע בפעילותה החשובה של הלשכה".

נווה שוחרר אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים לאחר חקירה ממושכת.

מרגע הודעת ההתפטרות יתקיימו בחירות לתפקיד ראש הלשכה תוך 30 יום ועד 45 יום לכל המאוחר.

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ': "התפטרותו של אפי נוה הייתה צריכה להתרחש מזמן והיא נעשית רק בלית ברירה ואחרי שגרר עמו את לשכת עורכי הדין ואת הוועדה למינוי שופטים בזפת ובנוצות. נוה התפטר אך הנזקים שגרם עצומים וכעת על לשכת עורכי הדין לעשות חשבון נפש האם היא גוף אינטרסנטי ומניפולטיבי או גוף המהווה סמן דמוקרטי וחיובי בנוף המשפט והחברה בישראל. מסקנה נוספת היא שאל ליו"ר לשכת עורכי הדין לכהן בוועדה למינוי שופטים, כיוון שניגוד האינטרסים הוא בוטה, ולא יתכן שמועמדים לשיפוט ושופטים יהיו נתונים לחסדיהם, שמי שביום שאחרי המינוי או הקידום יחרצו את גורלם וגורל לקוחותיהם".

חברת הכנסת מרב מיכאלי: "היה שלום אפי נווה. עכשיו אני קוראת למשטרה לבדוק באיזה אופן הברית בין השרה שקד לנווה קשורה למקרים שנחקרים עכשיו כפליליים.‏ כמו גם עד כמה הפעילה השרה שיקול דעת עצמאי במינוי שופטים או שמא נענתה לפניותיו של נווה כחלק מן "העסקים" השוטפים ביניהם. אם כך נהגה – זו הפרת אמונים".

מינוי מקורבים ושוחד מיני

יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה נחקר אתמול בלהב 443 בחשד לשוחד מיני בתמורה למינוי שופטת בבית משפט השלום והפרת אמונים.

השופטת שנחקרה בפרשה המשפטית הוצאה לחופשה.

נווה נחקר במשך 7 שעות והוא הובא לדיון להארכת מעצרו בשלושה ימים לבקשת המשטרה.

על פי החשד, רעייתו של שופט, עורכת דין, קיימה עם נווה יחסים במטרה שיסייע לה לקדם את בעלה, שופט בבית משפט השלום, למחוזי. קידום זה לא יצא לפועל.

יחד עם נווה נחקרו היום גם שופטת בית משפט השלום וגם רעייתו של השופט.

על פי הדיווחים בחברת החדשות, חברת הכנסת נורית קורן, חברה בועדה למינוי שופטים, ועו"ד אילנה סקר, חברה לשעבר בועדה, מסרו עדות בפרשה.

נציג המשטרה אמר בדיון במעצרו של יו"ר לשכת עורכי הדין: "החשוד ניצל את רום מעמדו ואת יכולת השפעתו בתהליכי מינוי שופטים תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים. בשלב זה מדובר ביחס לשני אירועים נקודתיים ולא חלילה כלפי המערכת המשפטית כולה. מעצרו הוא אינטרס ציבורי רם מעלה הגובר על זכותו של החשוד".

עוד הוסיף נציג המשטרה בדיון: "החקירה מלווה מיומה הראשון על ידי הגורמים הבכירים במשרד המשפטים.  אלמלא הרגישות היינו מבקשים ימים רבים יותר".

פרקליטו של נווה, עו"ד בועז בן צור, טען כי חלק המראיות שהשיגה המשטרה הושגו תוך עבירה על חוק הגנת המחשבים. נציג המשטרה התעלם מדברי הפרקליט ולא השיב להם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שקד הבאה בתור
בהצלחה | 17-01-2019 20:03
קודם צווחים ומתקיפים את כל העולם. בסוף מתפטרים.
2
זה דוגמה של השמולנים
ארזואן יוסף | 17-01-2019 22:11
זאת דוגמה של מדינת הרצל ושל בן גוריון וכל הקיבוצים שכולם מתחלפים במיטות לא עלינו