בדרך לחידוש היחסים: נתניהו יטוס לביקור רשמי בצ'אד

בדרך לחידוש היחסים: נתניהו יטוס לביקור רשמי בצ'אד

ראש הממשלה ימריא ביום ראשון לביקור רשמי בצ'אד, לאחר ביקור ההיסטורי של נשיא המדינה בישראל בנובמבר האחרון. השניים צפויים להכריז על חידוש היחסים הדיפלומטים בין צ'אד לישראל

בדרך לחידוש היחסים: נתניהו יטוס לביקור בצ'אד
  נתניהו ונשיא צ'אד בביקורו בישראל (צילום: מארק ישראל סלם\Pool)

בדרך להישג דיפלומטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא ביום ראשון הקרוב לביקור רשמי בצ'אד, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם בכירים במדינה ולהכריז על חידוש היחסים עם המדינה האפריקנית.

הביקור של נתניהו יימשך 24 שעות בלבד, במהלכם הוא צפוי להיפגש עם נשיא צ'אד אידריס דבי בלשכתו בעיר הבירה נג'אמנה. זו תהיה הפעם הראשונה שבה ראש ממשלה ישראלי מכהן מבקר במדינה המוסלמית.

הפגישה ההיסטורית של נתניהו עם נשיא צ'אד

ביקור היסטורי של נשיא צ׳אד בישראל | ראש הממשלה נתניהו: "יהיו ביקורים נוספים במדינות ערביות בקרוב"

פורסם על ידי ‏כאן חדשות‏ ב- יום ראשון, 25 בנובמבר 2018

כזכור, בנובמבר האחרון הנשיא דבי הגיע לביקור היסטורי בישראל, שבו נפגש עם נתניהו וכן עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. "זה ביקור היסטורי גם עבור צ'אד וגם עבור ישראל, שיאפשר לפתוח דף חדש ביחסים בינינו. היחסים בינינו נותקו בשנת 1972, אבל הניתוק לא בודד את המדינות זו מזו לחלוטין" אמר לנתניהו. "גם אם לא היו יחסים דיפלומטים, היחסים הטובים נמשכו כל העת. הביקור הנוכחי משקף את הכוונה שלנו לקחת את אותם המגעים שהיו ברקע ולתת להם ביטוי בולט יותר. זהו הרצון של שני הצדדים- להיכנס לעידן חדש של שיתוף פעולה".

נתניהו ציין כי "צ'אד היא מדינה חשובה לישראל- למרות הניתוק אף פעם לא הפסקנו את קשרינו. כעת אנחנו מרחיבים את הקשרים, בכל התחומים- לחימה בטרור, ביטחון, והאפשרות להביא לבני עמינו את הדברים שהם צריכים. בשנתיים האחרונות ביקרתי במזרח ומערב אפריקה שלוש פעמים" הוסיף וציין. "אני מקווה גם להגיע למרכז אפריקה בקרוב, ולהביא איתי יזמים וחברות ישראליות- שיכולות לשפר את חיי התושבים. ישראל חוזרת לאפריקה, ואפריקה חוזרת לישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו