אנחנו חייבים המון לנתניהו, אבל הוא התעייף מלהנהיג - סרוגים

אנחנו חייבים המון לנתניהו, אבל הוא התעייף מלהנהיג

נתניהו הוא ראש הממשלה ברצף יותר מעשור. הוא עשה דברים טובים מאד ומדינת ישראל והעם היהודי חב לו הרבה. אבל בשנים האחרונות הוא התעייף מלהנהיג

אנחנו חייבים המון לנתניהו, אבל הוא התעייף מלהנהיג
  (צילום: פלאש90; תמונה קטנה: אבישג שאר ישוב)

כל שנה בשבתות האלה כשאנו קוראים על מכות מצרים אני חושבת על העם המצרי. מה הוא חשב לעצמו ומדוע לא התמרד. המים בואשים, הזיהום מתפשט. החיות מתות, התבואה מתכלה, הארץ נהרסת. מדוע לוקח להם כל כך הרבה זמן לבוא לפרעה ולהתחנן "עד מתי יהיה לנו זה למוקש, שלח את האנשים… הטרם תדע כי אבדה מצרים". זה כמובן הרהור אנכרוניסטי. שהרי המצרים לא חיו בדמוקרטיה. ומצרים כולה, כפי שמתאר אותה התנ"ך במקומות נוספים, הייתה בית עבדים אחד גדול. אבל השנה חשבתי לעצמי שיתכן וזו לא הסיבה היחידה.

המדרש אומר שמכות מצרים התרחשו במהלך שנה. שנים עשר חודשים. וככה אנחנו רגילים לקרוא את הסיפור. אך מה אם המדרש משקף רעיון ולאו דווקא מציאות היסטורית? מה אם המכות התרחשו במשך מספר שנים? בני אדם הם יצורים סתגלניים. אנחנו מסתגלים להכל. כל מה שנדמה כבלתי אפשרי ולא יעלה על הדעת, הופך, ברגע שהוא מתרחש, לסוג של דרכו של עולם. למשהו שלומדים לחיות איתו. לככה זה ואין מה לעשות. אם התרחשו המכות במשך זמן ארוך. לאט לאט ובהדרגה יתכן שלקח למצרים זמן ארוך להבין שלא מדובר פה בטבע או באיזו תאונה. אם הכל קרה לאט לאט, האם יתכן שהם פשוט התרגלו?!

ישראל שלנו לא נחרבת. ב"ה. רחוק מכך. אבל גם אנחנו מתרגלים ולומדים לחיות עם מה שאסור להשלים עימו. אנחנו מתרגלים לטרור, אנחנו מתרגלים לטפטוף עונתי של טילים על ראשי ישובי הדרום ואנחנו מתרגלים לממשלה שבמקום לקחת אחריות על כל אלו, עסוקה בלהתקיף את הדרגים המקצועיים בכל הגופים השלטוניים. ממשלה שמתקיפה את המדינה.

ראש ממשלה שמוציא "הודעה דרמטית" שכולה תעמולת בחירות בפריים טיים, מעט מאוד דרמה. מעט מאוד הנהגה. זה אותו ראש ממשלה שבמקום לקחת אחריות לפינוי עמונה שאולי לא אמור היה להיעשות, מאשים את מזכירו הצבאי הנאמן. שרים שמאיימים על היועץ המשפטי לממשלה במרי אזרחי אם יעז לעשות את מלאכתו ולהגיש את המלצותיו במועד שבו הוא סבור כי התיק הבשיל. ראש ממשלה שממנה מפכ"ל משטרה ויועץ משפטי לממשלה ואחר כך עושה להם דה לגיטימציה מתמשכת. וזה אחרי שכבר מזמן התרגלנו להתקפות על הצבא, וכמובן על בתי המשפט.

מנהיגות, למדנו בספר בראשית, היא לקחת אחריות. לומר תמיד "אנכי אערבנו מידי תבקשנו". אני אחראי. הממשלה הנוכחית היא ההפך המוחלט ממנהיגות. תמיד מישהו אחר אשם או אחראי, בדרך כלל מישהו שאסור לו, לפי החוק, לענות. שלא יכול להסביר.

נתניהו הוא ראש הממשלה ברצף יותר מעשור. הוא עשה דברים טובים מאד ומדינת ישראל והעם היהודי חב לו הרבה. אבל בשנים האחרונות הוא התעייף מלהנהיג. הוא לא אחראי לשום חלק מהאשמות עליהן הוא אמור לעמוד לדין; הוא לא אחראי לעמונה; הוא לא אחראי לטרור; הוא לא אחראי לטילים; הוא לא אחראי לשום דבר. אם ככה, אז הוא זקוק להחלפה ברורה.

=======

תהלה פרידמן היא עמיתת מחקר במכון הרטמן, מנהלת תוכניות במכון שחרית. לאחרונה הצטרפה למפלגת 'יש עתיד'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
עייף
יוני | 17-01-2019 10:28
גברת תהלה פרידמן לפני שראש הממשלה יתעייף...נראה שאת לפני זמן רב כבר התעייפת אפילו מלכתוב...עד שכבר את כותבת שטויות...בבקשה אל תביישי את מפלגתך יש עתיד....כי אם תביישי ....לא יהא לך עתיד.
לפי כל הנתונים ביבי צעיר בן 36 כמספר המנדטים
עמוס | 17-01-2019 11:18
הלוואי שכל 119 החכי''ם היו צעירי כביבי. גם אשתו שרה נראית צעירה
אשכרה מגיב 1 צודק ,
א | 17-01-2019 10:38
כנראה את איזה מרגלת שמאלנית , אז תמסרי לחברייך שיש להם פה עסק עם אריות וכדאי לכם לפרוש כי על אפם וחמתם הוא ישאר ראש ממשלה
2
בדיוק בגלל מה שאת כותבת הוא ראש ממשלה
גגג | 17-01-2019 10:40
הוא פוליטיקאי גאון ומצליח לגלגל את האחריות לכפופים אליו. הוא גם מחזיק להקת רוטווילרים שמתנפלים על מי שמעז למתוח ביקורת וגם דוברים את שפת הביבים של חלק מסויים בעם שלנו. ביבי הוא ראש ממשלה מצויין בהרבה מובנים, אבל לצד הרווחים, יש מחירים שאנחנו משלמים כשהעומד בראש הוא הרבה יותר פוליטיקאי מאשר מדינאי ומנהיג. אני הייתי מעדיף איש ימין אמיתי בתור ראש ממשלה, שיספח את יהודה ושומרון, שיעקור את הסוציאליזם מהשירות הציבורי
3
וואו. את רצינית? מישהי מ'יש עתיד' חושבת
אבי | 17-01-2019 10:40
שנתניהו התעייף? מדהים ומה את מציעה במקום? עיתונאי שלא עשה כלום בחיים שלא, ושכחבר כנסת לא טרח לבקר כמעט בכנסת או בוועדותיה?
4
שפלה
אדיר | 17-01-2019 10:48
כל כך צודקת הוא כבר לא כמו פעם לצערנו
5
תודה. מעדיפה נתניהו עייף מיאיר לפיד עירני.
מיכל | 17-01-2019 11:10
נתניהו עייף אולי יעשה פחות אבל לא יגרום נזקים כמו ראש המפלגה שלך, שהוא עיתונאי חביב עם בלורית יפה. אבל לא יותר מזה.
6
למה זה בחדשות ולא בדעות??
מיכל | 17-01-2019 11:11
לא מבינה למה זה בכותרות החדשות. מאמר דעה של מישהי מיש עתיד.
שילמו כסף טוב
תוכן שיווקי שמעת | 17-01-2019 13:43
כן, כן
7
לקרן החדשה אכפת רק מהפלסטינים
עמונה?טילים? | 17-01-2019 12:15
לא?! והרי תהילה פרידמן מנאמני תטרה ועבודה הנתמכים מכספי הקרן החדשה ...
8
שמאלנית באמתלה של מרכזון
עד מתי? תנסו רק בקלפי . | 17-01-2019 13:37
אין אלטרנטיבה לבנימין בן - בן ציון וצילה השם ייתברך שם את בנימין כמנהיג בעזרת השם יתברך ובישועתו עד ביאת גואל צדק . לא יעזור לכם שום דבר מאת השם יתברך ובישועתו היתה זאת לגאולה האמיתית והשלמה אמן ואמן.
9
גברת נכבדה דברי איתנו עובדות
1000 הפצצות בסוריה | 17-01-2019 13:42
מנהרות - אינם. טילים איראניים מדויקים - אינם. שחררי
10
אבחנה בשקל
זכוכית מגדלת | 17-01-2019 13:45
נתניהו הרבה יותר רענן מימך ומכל העייפים שכמותך ביש עתיד. ואתה עיף ויגע ולא ירא אלהים אצלכם העייפות באה עם לא ירא אלהים, וראש ממשלתנו שם ה' בשמו. נתניהו.
11
הכותבת היא מתיוונת ניאו רפורמית !!!!!!!!!!!!!
7 | 17-01-2019 14:13
למה סרוגים מפרסם מאמר שלה?
12
ביבי ישן רק 3 שעות ועובד 21 שעות ביום !!
עמוס | 17-01-2019 14:22
כדי שהצעירים יוכלו לישון בשקט.
13
שלי נעלייך!
אורי | 17-01-2019 16:22
מי שמח להיות הרופאה האישית של נתניהו ולאבחן את רמת עייפותו? הודעתו של נתניהו לתקשורת לא היתה הודעה של הישרדות אישית - הוא דיבר בשם רוב העם שמינה אותו שליח ציבור, וכאשר שמים לו מקלות בגלגלים, בדרכי שקר ורמייה, זו לא בעיה אישית שלו - זו בעייה קשה של כל מי שמינה אותו שליח ציבור - ולכן דבריו היו בראש ובראשונה למען הבוחרים שלו. ואת בתור אחת שמשתפת פעולה עם אלה ששמים לו מקלות בגלגלים - עוד מעיזה לומר שהוא התעייף?
14
עלילות על נתניהו
חנה מינס | 17-01-2019 18:06
נתניהו עושה ועושה ועושה ולא מתעייף. מכל הצלחה הוא פורח. מי קבע שהוא מתעייף????????????? כנראה אלה שרוצים לגנוב את השלטון. אתם הנוכלים עייפים מן העובדה שאתם לא עושים כלום.
תגובה לנוכלת
שמעון | 29-06-2019 19:59
אין שכל אין דאגות
15
בנימין נתניהו
א.א | 30-05-2019 22:00
חולק עליך, בגדול. לדעתי, הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לישראל. ועוד כוחו במותניו, ויכול להנהיג את ישראל, לשנים רבות. רק שיעזבו אותו בשקט.אני לא מכיר ראש ממשלה שניטחן הוא ומשפחתו עי השמאל והתיקשורת כמוהו. בושה וחרפה, כל האמצעים כשרים בעיניהם. 'דמוקרטים'. ואני אומר: פשיסטים ואנרכיסטים. אני לא יודע, אם יש מדינה דמוקרטית, שיש בה, גורמים עם שנאה עצמית להם, לעמם ולמדינתם, וגורמים רק נזק, ערב רב. ןאנחנו כעם יהודי, לא יכולים לאפשר זאת, ואם מה שהולך מסביב. צריכים להיות מאוחדים. דעות שונות, כן. ויכוחים ,כן. אבל, הכל בגבולות המותרים, ובהבנה. עשבים שוטים תמיד יש. אבל, הם מעטים, אספסוף ולא משפיעים.ואני מאחל לביבי 50 מנדטים.