סערה ברחבי הארץ: צפי לשלג שיגיע מעל ל- 10 ס"מ - סרוגים

סערה ברחבי הארץ: צפי לשלג שיגיע מעל ל- 10 ס"מ

המערכת החורפית אותה הבטיחו, כבר פה, גשם יורד בהדרגה מהצפון לדרום, חשש לשיטפונות המשטרה מזהירה לא לעשות נסיעות לא הכרחיות. הערכות מדברות על כך שירד למעלה מ 10 ס"מ שלג

author-image
סערה ברחבי הארץ: צפי לשלג שיגיע מעל ל- 10 ס"מ

הסערה החלה היום (רביעי) עם גשם מלווה בסופות רעמים ובברד שירד מצפון הארץ והתפשט עד לצפון הנגב. קיים חשש משיטפונות ומהצפות בצפון ובמרכז, וגם באזור הבקעה, מדבר יהודה וים המלח.

במקביל, ירד שלג בחרמון שיתפשט בהדרגה להרי המרכז, כולל לירושלים, הערכות מדברות על כך שירד בין 5-10 ס"מ שלג בהרי המרכז ואף למעלה מזה. מרשות המים נמסר כל מפלס הכנרת עלה מאתמול בשני סנטימטרים, וכעת הוא עומד על 213.96- .

מועצה אזורית גוש עציון הוציאה לתושבים את העדכון הבא: "בשעות הקרובות צפוי להתחיל לרדת שלג שעלול להיתפס על הכבישים, אנא הקדימו לצאת חזרה לגוש בשביל להימנע מחסימות כבישים וסגירות צירים".

 ירושלים (צילום: סרוגים)

הלילה: מצפון הארץ ועד צפון הנגב גשם מלווה בסופות רעמים וברד. בדרום הארץ ישרור אובך. חשש לשיטפונות והצפות במקומות המועדים. בפסגות ההרים כולל בירושלים צפוי שלג. רוחות חזקות. במהלך הלילה המשקעים והרוחות ייתמעטו ויחלשו בהדרגה.

מחר (חמישי): מעונן חלקית עד מעונן, הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. עד הצהריים יתכן גשם קל בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בהרים יוסיפו לנשב רוחות ערות.

בעיריית ירושלים הוקם חמ"ל מטה חירום עירוני. אלישע פלג, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חירום וביטחון, אמר: "הוצאנו פקודת שלג ואנו ערוכים למזג האוויר ברמות הכי גבוהות. אנו מבצעים הערכות מצב עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה. לפי התחזיות זה אירוע הקיצון הראשון בעיר החורף הזה, ועל כן דאגנו לנקות בשיתוף עם חברת הגיחון את כל תעלות הביוב והניקוזים בעיר. העירייה הזמינה 200 טון מלח לפיזור על הכבישים ובמהלך הלילה כבר נתחיל בפיזור כדי לשמור עליהם פתוחים".

בתוך כך, הלימודים בעיר הסתיימו בשעה 15:00. ההחלטה התקבלה בהערכת המצב שקיימה העירייה יחד עם כל גורמי החירום והמקצוע הרלוונטיים כולל משטרת ישראל ופיקוד העורף.

בגוש עציון הסתיימו הלימודים בשעה 14:00.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סעו - בזהירות רבה
אורי | 16-01-2019 16:17
סעו - בזהירות רבה תודה ( נא להיות זהירים מאוד בנהיגה ) מזג - אויר גשום עים מעלות קור נמוך חיבים לנהוג לפי החוק בלבד.
2
בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט
בקרוב נזכה לראות | 16-01-2019 16:18
בקרוב נזכה לראות שהמדינה מִתְמוֹטֵט